سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

معمای افراد خالدار



معمای افراد خالدار, تست هوش, معمای سخت

100 نفر آدم در یک سالن زندانی هستند.
حداقل یک نفر و حداکثر همه ی آن ها دارای یک خال بر روی صورتشان هستند.
هیچ کدام از این افراد نمیدانند که آیا خود دارای خال هستند یا نه.
به آنها گفته شده به ازای هر آدم خالدار یک شبانه روز(نه کمتر و نه بیشتر)مهلت دارند که آدم های خالدار از سالن بیرون بیایند.
این افراد نمی توانند هیچ ارتباطی با افراد دیگر موجود در سالن برقرار کنند.
تنها ارتباط موجود دیدن صورت افراد دیگر است.
به هیچ امکاناتی هم دسترسی ندارند تا صورت خود را ببینند.
تعداد افراد خالدار هم معلوم نیست.

 

سوال:با چه روشی ممکن است که فقط افراد خالدار در پایان مهلت تعیین شده(n روز به ازای n خالدار)از سالن خارج شوند؟

ππ

ππ

ππ

ππ

ππ

ππ

ππ

ππ

پاسخ:
فرض کنید یک نفر در سالن خال داشته باشد. آن فرد خالدار بقیه افراد را می بیند که هیچ کس خالدار نیست ولی چون گفته شده اینجور افراد حتما وجود دارند، نتیجه می گیرد فقط خودش خالدار است و روز اول از سالن خارج می شود.

 

از طرف دیگر بقیه افراد بدون خال می بینند یک نفر خال دارد ولی خودشان نمی دانند خال دارند یا نه. مثل بالا برای خودشان استدلال می کنند که اگر خودشان خال نداشته باشند آن فرد خالدار باید امروز از سالن خارج شود و اگر خودشان خال داشته باشند آن فرد دیگر امروز را منتظر خواهد ماند. آن فرد خالدار روز اول از سالن خارج می شود و بقیه می فهمند که خودشان خالدار نبودند.


حالا برای دو نفر همین استدلال رو تکرار کنید. فرض کنید دو نفر در سالن خال دارند. فردی که خالدار است می بیند یک نفر در سالن خال دارد ولی نمیداند خودش هم خال دارد یا نه. با خودش می گوید اگر من خال نداشته باشم آن فرد خالدار باید امروز از سالن خارج شود و اگر خال داشته باشم باید منتظر بماند. آن فرد دیگر هم همین جور استدلال میکند و هر دو روز اول را کاری نمی کنند و منتظر می مانند. در نتیجه می فهمند که هر دو تا خالدار هستن و روز دوم از سالن خارج می شوند.

 

اما آن هایی که خال ندارند می بینند دو نفر در سالن خال دارند. آن ها دو روز صبر میکنند تا سرنوشت این دو نفر معلوم شود و چون روز دوم آن دو نفر از سالن خارج می شوند می فهمند که خودشان خال نداشتند.


به همین ترتیب می توانند برای سه نفر و چهار نفر و … استدلال را تکرار کنیند . در نتیجه اگه n نفر خالدار باشن تا روز n-1 ام صبر میکنند و بقیه که خال ندارند تا روز n ام. روز n ام افراد خالدار دسته جمعی از سالن خارج می شوند و از اینجا بقیه می فهمند که خودشان خال ندارند. یعنی تا صبح روز n+1 فرد خالداری در سالن وجود نخواهد داشت.
منبع:weblog.roshdmag.ir


ویدیو مرتبط :
6 معمای پلیسی که فقط افراد باهوش میتوانند حل کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟!



 

 

اسرار درونی افراد

 

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد شخصیت انسان‌ها به طور دقیقی در ظاهر آن‌ها نمود پیدا می‌کند و از روی شکل ظاهری افراد می‌توان به شخصیت درونی آن‌ها پی برد.

 

آن‌ها متوجه شدند با نگاه کردن به شخصیت افراد می‌توان به درستی خصوصیات اخلاقی آن‌ها مانند میزان اعتماد به نفس ، برون‌گرایی یا درون گرایی و حتی درستکاری آن‌ها را معین کرد.

 

شرکت کنندگان در این تحقیق چندین گروه از چند دانشگاه از جمله دانشگاه کمبریج بودند که از آن‌ها خواسته شد با استفاده از تصویر چند نفر سعی کنند شخصیت آن‌ها را حدس بزنند.

 

در این تحقیقات از افرادی که عکسشان گرفته می‌شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گرفت خواست شد در دو حالت متفاوت اقدام به عکس‌برداری از خود کنند که در یک حالت مطابق با معیارهای خواسته شده محققان بود و در حالت دیگر شخص بر اساس تمایلات خودش در برابر دوربین ژست می‌گرفت .

 

در نهایت محققان متوجه شدند قضاوت‌هایی که در مورد افراد از روی عکس آن‌ها می‌شود بسیار به شخصیت افراد در عکس شبیه است.

 

تحقیقات دانشمندان نشان داد زمانی که افرادی از روی دو تصویر سعی در حدس زدن شخصیت یک فرد می‌کنند ، حدسیات آن‌ها دقیق‌تر است و بیش‌تر به واقعیت نزدیک است. محققان متوجه شدند زمانی که فردی بر اساس تمایلات و فاکتورهای مورد نظر خودش در برابر دوربین عکس‌برداری می‌کند بیش‌تر از حالتی که بر اساس معیارهای دانشمندان در برابر دوربین ژست می‌گیرد شخصیت خود را فاش می‌کند.

 

به طوری که در تصاویری که به طور طبیعی گرفته شده است ، افراد شرکت کننده در تحقیق بهتر توانستند خصوصیاتی مانند منطقی بودن ، دوست داشتنی بودن ، تنها بودن ، خصوصیات عاطفی و مانند آن را حدس بزنند.

 

محقق این مطالعه در این باره گفت:همانطور که ما حدس می‌زدیم ، شکل ظاهری افراد می‌تواند شخصیت درونی او را نشان دهد و انسان‌ها می‌توانند در نگاه اول ، بعضی از خصوصیات اخلاقی فرد مقابل را تحلیل کنند.