سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مشاهیر کنکوری -1



 

 

مشاهیر کنکوری (1)

 

آیا تا به حال به این موضوع فكر كرده‏اید كه اگر در زمان دانشمندان، قهرمانان، ورزشكاران، پادشاهان و آدم‏های مهم گذشته كنكور وجود داشت شاید سرنوشت آن‏ها هم عوض می‏شد و چیزی می‏شدند به جز شخصیت‏هایی كه امروزه از آن‏ها می‏شناسیم؟ البته چون وقت شما كنكوری‏های عزیز بسیار ارزشمند است، لازم نیست بنشینید و به مصادیق این پیش‏فرض فكر كنید. ما ساعت‏ها و روزها به جای همه شما فكر كردیم و به نتایج احتمالی زیر رسیدیم:

 

مشاهیر کنکوری!

طنز ادیسون: خوشبختانه وجود كنكور هیچ تغییری در مسیر زندگی این مخترع بزرگ ایجاد نمی‏كند. چون احتمالاً وی پس از مشاهده این‏كه به دلیل انتخاب رشته نادرست یا هر دلیل درست دیگری با رتبه 25 در هیچ دانشگاهی قبول نشده، برق از سه فازش می‏پرید و درست در این لحظه سرنوشت‏ساز موفق به اختراع لامپ و سایر اختراعات برقی‏اش می‏شد!

 

طنز آقا محمدخان قاجار: این شاه قاجار محال بود همان سال اول كنكور قبول نشود چون علاوه بر رشته‏هایی كه آقا پسرها می‏توانند انتخاب كنند، در شرایط اضطراری می‏توانست رشته‏های كاملاً دخترانه را هم وارد فرم انتخاب رشته‏اش كند.

 

طنز انیشتین: این دانشمند چون بچه (... خوانی) بوده قطعاً در رشته فیزیك با رتبه بالا قبول می‏شد اما پس از فارغ‏التحصیلی، وقتی می‏دید با این مدرك نمی‏توان كار درست و حسابی دست و پا كرد، می‏رفت كلاس كنكور بازمی‏كرد و خودش از عكس‏های خودش برای تبلیغ كلاس كنكورش استفاده می‏كرد.

 

طنز ابوعلی‏سینا: این اندیشمند و دانشمند و فیلسوف بدون هیچ مشكلی در رشته‏های خوب قبول می‏شد ولی متاسفانه سرانجام یكی از پیشنهادها و بورس‏های تحصیلی دانشگاه‏های خارجی وسوسه‏اش می‏كرد و باعث فرار مغزهایش به ری، بلخ یا شوشتر می‏شد!

 

مشاهیر کنکوری (1)

 

طنزاسكندر مقدونی: وقتی اسكندر و سپاهیانش به ایران حمله كردند و رسیدند لب مرز، متوجه می‏شوند برای ورود به كشور باید كنكور بدهند و طبق قوانین موجود، كسی نمی‏تواند همین‏طوری الكی سرش را بیندازد پایین و بیاید كشور ما را اشغال كند. اسكندر همان‏جا لب مرز مرتب كنكور می‏داد و هی رتبه لازم را به دست نمی‏آورد و به این ترتیب نه تنها عمر خودش، بلكه عمر نوح و نتیجه‏هایش هم به اشغال كشورمان قد نمی‏داد!

 

طنز فردوسی: چون پادشاهان و بزرگان هم عصر این شاعر بزرگ از درك هنر او عاجز بودند و از طرفی سرودن شاهنامه درآمد چندانی برای او نداشت و دخل و خرجش با هم جور نمی‏شد و مرتب به كاسب و بقال و قصاب و سوپرماركت سر كوچه و شركت فروشنده خودروی لیزینگی‏اش بدهكار بود، می‏رفت در موسسه كنكور انیشتین كتاب‏های كنكور به شعر می‏نوشت و آخر سر هم می‏گفت:

بسی رنج بردم در این سال سی / عجم زنده كردم بدین كتاب كنكوری!

 

طنز سعدی: خوشبختانه سعدی آنقدر زرنگ بود كه بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بكشد و اجازه ندهد كنكور و قبول شدن یا نشدن در آن مسیر زندگی‏اش را عوض كند، ولی به هر حال قطعاً یك باب جدید به گلستانش اضافه می‏كرد و احتمالاً اسمش را هم می‏گذاشت؛ آداب كنكور در سیرت پشت كنكوری‏ها!

 

طنز باباطاهر عریان: این شاعر بزرگ چون در كلاس‏های كنكور شركت می‏كرد متوجه می‏شد نام فامیلش باعث می‏شود بچه‏های كلاس هر روز مضامین جدیدی برایش كوك كنند و در گام اول می‏رفت فامیلی‏اش را عوض می‏كرد و مثلاً می‏شد باباطاهر پوشیده! در ادامه هم در رشته ادبیات قبول می‏شد و شعر می‏سرود ولی اشعارش به شدت تحت تاثیر كنكور قرار می‏گرفت، مثلاً می‏سرود:

بده خنجر كه تا سینه كنم چاك / ببینم تست بر جونم چه كرده؟

 

منتظر معرفی مشاهیر کنکوری دیگری باشید.

 

منبع :سایت گزینه دو


ویدیو مرتبط :
مشاهیر بختیاری 1 و 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاهیر کنکوری -2



 

 

مشاهیر کنکوری -2

 

قصد داریم شما را با مشاهیر بیشتری آشنا کنیم البته با این فرض که اگر در زمان حیات این عزیزان کنکور وجود داشت، به چه سرنوشتی دچار می‌شدند.

 

 

نیوتن: از آنجا که این دانشمند علاقه‏ی زیادی به قبول شدن در رشته‏ی ستاره شناسی یا نجوم داشت، از صبح تا شب خودش را در اتاق حبس می‏کرد و برای قبول شدن در کنکور درس می‏خواند. و از آنجا که وقت یک پشت کنکوری بسیار ارزشمندتر از آن است که بیکار و بی‏عار برود و زیر درخت سیب لم بدهد، بنابراین سیبی هم به سرش نمی‏خورد و جاذبه‏ای هم کشف نمی‏شد و الان بنده و شما، تمام اشیاء و آدم‏های دور و برمان در فضا معلق بودیم!

 

 

لیلی و مجنون: اصولاً بسیاری از صاحبنظران معتقدند بیکار نشستن در خانه یکی از مهم‏ترین عوامل و دلدادگی معروف‏ترین عاشق و معشوق تاریخ ادبیات است. اما اگر هردوی این عزیزان در عصر ما زندگی می‏کردند آنقدر درگیر کلاس‏های تست و حل دفترچه‏های تست و مطالعه‏ی ضرایب دروس مختلف و فرم انتخاب رشته و کنکور آزمایشی بودند که سال تا سال هم وقت نمی‏کردند یاد هم بیافتند چه برسد به این که مجنون ظرفی ببرد در خانه لیلی که آش نذری بگیرد و چون لیلی زد ظرفش را شکست را بیافتد در کوچه و خیابان و در اقدامی جلف و سبک بزند زیر آواز که:

اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی؟

 

 

مشاهیر کنکوری -2

 

رستم: درباره‏ی این قهرمان و اسطوره‏ی ایران زمین دو احتمال وجود دارد. یا به جای هفت خوان سنتی و جنگیدن با دیو وعجوزه و اژدها و سیر و عبور از بیابان مجبور می‏شد برود ازتکخوان کنکور عبور کند که البته واضح و مبرهن است که خیلی زود (احتمالاً وقتی به تست‏های دروس تخصصی میرسید!) می‏فهمید عبور از آن هفت‏خوان در برابر تکخوان مثل آب خوردن است.

در حالت دوم، رستم به عنوان طراح سؤال کنکور انتخاب می‏شد و سؤال‏های کنکور سختی را طرح می‏کرد، غافل از این‏که فرزندش سهراب هم امسال کنکوری است و با درماندن از پاسخ دادن به تست‏های پدرش از زندگی ناامید می‏شود و یک بلایی سرخودش می‏آورد! ناگفته پیداست که رستم دیر متوجه ماجرا می‏شود و پاسخ نامه (همان نوش داروی سابق) را وقتی کار از کار گذشته، به سهراب می‏رساند.

 

 

نوستر آداموس: احتمالاً این پیشگوی معروف فرانسوی تنها فرد مشهوری است که در مواجهه با کنکور غمی به دل راه نمی‏داد چون برای کسی که قرن‏ها قبل حوادث مهمی مثل حادثه 11 سپتامبر و جنگ جهانی دوم را پیش‏بینی کرده، پیش‏بینی این که جواب تست شماره 5 درس ادبیات گزینه الف، ب، ج یا دال است نباید کار دشواری باشد!

 

 

نیما یوشیج: پدر شعر فارسی در مواجهه با کنکور "تست نو" را ابداع می‏کرد که رها از قید و بندهای تست‏های معمولی و سرشار از خلاقیت بود. در تست‏ نو پاسخ خاصی، صحیح فرض نمی‏شد و مهم روش‏های خلاقانه‏ای بود که داوطلب برای پاسخ به تست‏ها به کار می‏برد (شیر یا خط انداختن، ریختن تاس، ده- بیست- سی- چهل کردن، اتل متل توتوله خواندن، چشم بستن و انگشت گذاشتن روی کاغذ و سایر روش‏های خلاقانه‏ی دیگر)

منبع:سایت گزینه دو