سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مرگ های عجیب تاریخ



 

 

مرگ های عجیب تاریخ

 


روز مرگ همه ما بالاخره یک روز فرا می رسد اما برخی مرگ و میر ها به شکلی جالب و عجیب در طول تاریخ اتفاق افتاده که متوفی را هم به شهرت رسانده است. برخی از این مرگ ها را مرور می کنیم:

آرنولد بنت : داستان نویس انگلیسی- وی برای آنکه ثابت کند آب شهر پاریس از نظر بهداشتی کاملا سالم است، یک لیوان از آن را خورد و در اثر تیفوئید ناشی از آن در گذشت!

 

آگاتوکلس : خودکامه سراکیوز - در اثر قورت دادن خلال دندان خفه شد.

 

آلن پینکرتون : موسس آژانس کارآگاهی آمریکا -هنگام نرمش صبحگاهی به زمین خورد و زبانش لای دندان ماند و زخم شد و در اثر قانقاریای ناشی از این زخم درگذشت.

 

آیزادورا دانکن : رقاص آمریکایی -هنگامی که در اتومبیل بود، شال گردن بلندش به چرخ عقب اتومبیل گیر کرد و گردنش شکست و خفه شد.

 

اسکندر کبیر : پادشاه مقدونی - به دنبال دو روز میگساری و عیاشی در اثر تب درگذشت.

 

الکساندر : پادشاه یونان -یک میمون خانگی گازش گرفت و در اثر عفونت خون در گذشت.

 

تامس آت وی : نمایشنامه نویس انگلیسی -مرد فقیری بود. به دنبال روزها گرسنگی سرانجام یک گیته به دست آورد و با آن یک دست پیچ گوشت خرید و از شدت ولع همان لقمه دهان پرکن اول گلو گیرش شد و خفه اش کرد!

 

جان وینسون : ماجرا جوی بریتانیا -وی در 72 سالگی از اسب به زمین افتاد و میخی وارونه بر زمین افتاده بود، در سرش فرو رفت.

 

جروم ناپلئون بناپارت : آخرین بناپارت آمریکایی - در سنترال پارک نیویورک، پایش به زنجیر سگ زنش گرفت و افتاد و در اثر زخم های حاصله در گذشت.

 

جورج دوک کلارنس : انگلیسی -به دستور برادرش ریچارد سوم در خمره شراب خفه شد.

 

جیمز داگلاس ارل مورتون : بوسیله دستگاهی شبیه گیوتین که خودش آن را به اسکاتلندیان معرفی کرده بود، سر بریده شد.

 

رودولفونی یرو : ژنرال مکزیکی اسبش در شن روان گرفتار شد و سنگینی طلاهایی که به همراه داشت باعث فرو رفتن به درون ماسه شد.

 

زئوکسیس : نقاش یونان (قرن پنجم ق.م)- به تصویری که از یک ساحره پیر کشیده بود آنقدر خندید که یکی از رگ هایش پاره شد و مرد!

 

ژراردونرال : نویسنده فرانسوی - با بند پیشبند، خودرا از تیر چراغ برق خیابان حلق آویز کرد.

 

فرانسیس بیکن : براثر گرفتاری در یک سرمای ناگهانی گرفتار شد و درگذشت.

 

فالک فیتز وارن : چهارم بارون انگلیسی - در بازگشت از یک جنگل، اسبش در باتلاق افتاد و فالک که زره پوشیده بود، در درون زره اش خفه شد.

 

کلادیوس اول : امپراتور روم - با یک پر آغشته به سم خفه شد.


کنت اریک مگنوس آندرئاس هرس ستنبورگ : این انگلیسی در اثر خشم ناشی از مستی، با سیخ بخاری به دوستش حمله کرد، اما خودش توی بخاری افتاد و سوخت.

 

گریگوری یفیموویچ راسپوتین : وزنه ای به بدنش بستند و در رود نوا غرقش کردند.

 

لایونل جانسن : شاعر انگلیسی از روی چهارپایه پشت بار به زمین افتاد و در اثر زخمهای حاصله در گذشت.


لنگی کالیر : کلکسیونر آمریکایی در خانه خود و در تله ای مهلک درگذشت. تله را برای دستگیری دزدان کار گذاشته بود.

 

مارکوس لیسینیوس کراسوس : سیاستمدار رومی - این رهبر بدنام و صراف رمی به دست سربازان پارتی با ریختن طلای مذاب در حلقش درگذشت.

 

هنری اول : پادشاه انگلیسی -در اثر افراط در خوردن مارماهی دچار ناراحتی روده شد و مرد.


یوسف اشماعیلو : کشتی گیر ترک - بر اثر سنگینی طلاهایی که به کمرش بسته بود در دریا غرق شد. چون نتوانست به راحتی شنا کند.

 

تامس می : مورخ انگلیسی - بر اثر بلعیدن غذای زیادی، خفه شد.

منبع:asriran.com


ویدیو مرتبط :
مرگ های عجیب و غریب و تلخ در تاریخ فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین مرگ های تاریخ بشر


گاهی اتفاقات بسیار کوچک و ساده می توانند باعث شوند یک نفر به عجیب ترین شکل ممکن جان خود را از دست بدهد. این افراد از آن دسته کسانی هستند که شاید در زمان زندگی انسان های مشهوری نبودند اما به خاطره نحوه مرگشان در دنیا به شهرت رسیده اند.

همشهری سرنخ: بیماری، جنگ، حادثه، همه این موارد تا به حال جان بسیاری از مردم دنیا را گرفته است اما گاهی اتفاقات بسیار کوچک و ساده می توانند باعث شوند یک نفر به عجیب ترین شکل ممکن جان خود را از دست بدهد. این افراد از آن دسته کسانی هستند که شاید در زمان زندگی انسان های مشهوری نبودند اما به خاطره نحوه مرگشان در دنیا به شهرت رسیده اند.

زبان مرگ آفرین

«آلن پینکرتون» یک کارآگاه و جاسوس آمریکایی – اسکاتلندی بود که یکی از بزرگترین و مشهورترین آژانس های کارآگاهی دنیا را راه اندازی کرد. آژانس او اولین آژانس کارآگاهی در آمریکا بود. در اواخر ژوئن 1884 اتفاق عجیبی برای آلن پیش آمد. زمانی که او در حال راه رفتن در یکی از پیاده روهای شیکاگو بود ناگهان به داخل یک گودال نه چندان عمیق افتاد. بر اثر این اتفاق او زبان خود را به شدت گاز گرفت. زخم ایجاد شده روی زبان آلن بسیار عمیق بود اما او هرگز برای درمان آن اقدام نکرد تا اینکه این زخم عفونی شده و مدت کوتاهی پس از آن، عفونت وارد خونش شد؛ بر اثر همین عفونت، آلن در اول جولای 1884 جان خود را از دست داد.

مرگ به عجیب ترین شکل



مرگ ناگهانی


«هنری هال» نگهبان فانوس دریایی اهل انگلیس بود. خانواده او نسل اندر نسل از این فانوس دریایی مراقبت کرده بودند. سوم دسامبر 1755 این فانوس دریایی دچار حریق شد. در این زمان هنری و دو نفر از همکارانش هر چه تلاش کردند موفق نشدند آتش را خاموش کنند، به همین خاطر تصمیم به فرار گرفتند. از آنجا که این فانوس در میان آب واقع شده بود، آنها یک روز در کنار آتش ها و مواد مذاب مانده و روز بعد در کنار خرابه های فانوس دریایی پیدا شده و نجات یافتند.

هنری در آن زمان 94 سال سن داشت اما بسیار سرحال و قوی بود. چند روز بعد و در روز هشتم دسامبر، هنری خیلی ناگهانی از دنیا رفت. مرگ او آنقدر عجیب بود که پزشکان تصمیم گرفتند بدن او را معاینه کنند. علت مرگ چیزی نبود به غیر از تکه ای از سرب گداخته که وارد گلوی هنری شده و به اعضا و جوارح داخلی او آسیب رسانده بود. این تکه سرب هم اکنون در موزه ملی اسکاتلند نگهداری می شود.



مرگ به خاطر نینتندو


«جنیفر استرنج» زن 28 ساله ای اهل ساکرامنتوی کالیفرنیا بود. در سال 2007 جنیفر برای برنده شدن در مسابقه ای که جایزه آن یک بازی نینتندو بود باید مقدار زیادی آب را بدون وقفه می نوشید. با نوشیدن بیش از اندازه آب، بدن دچار مسمومیت می شود چرا که در این مواقع، تعادل طبیعی الکترولیت ها در بدن به هم خورده و این مسئله باعث اختلال در عملکرد مغز و در نهایت مرگ می شود. جنیفر نیز بر اثر مسمومیت با آب در همان لحظه جان خود را از دست داد.



اعدام در 17 روز


«میتریداتس» یک سرباز ایرانی بود که در جریان جنگ کانهاکسا خیلی اتفاقی و تصادفی باعث مرگ کوروش دوم شد. او با بر هم زدن تعادل اسب کوروش سبب شد که او بر زمین افتاده و بر اثر برخورد سرش با یک سنگ، جان خود را از دست بدهد. به خاطر چنین اشتباهی دادگاه این سرباز را به اعدام محکوم کرد، اعدامی که 17 روز طول کشید.

برای اعدام میتریداتس، او باید داخل یک قایق قرار می گرفت به طوری که دست ها و پاهایش به شدت کشیده شده و بسته می شدند. سپس قایق دیگری طوری روی این قایق قرار داده می شد که سر، دست ها و پاهای او بیرون می ماندند. در این حالت باید به او غذا داده می شد و اکر از خوردن آن امتناع می کرد باید آنقدر به چشمش ضربه زده می شد تا بالاخره دهانش را باز کرده و غذا را بخورد. به جای آب نیز به او باید شیر و عسل داده می شد. البته نه تنها در گلویش بلکه باید روی صورت او نیز ریخته می شد. بعد از آن باید صورتش دائم در برابر خورشید قرار می گرفت. در این زمان نه تنها به خاطر وجود عسل روی پوستش، صورتش شروع به سوختن می کرد بلکه مگس ها دور او جمع شده و روی صورتش می نشستند. سپس او در همین وضعیت رها شده و آنقدر در میان آب می ماند تا بالاخره بمیرد. 17 روز طول کشید تا میتریداتس در این حالت جان خود را از دست داد.



مرگ با زنجیر چرخ


«جان گادفری پری توماس» مهندسی اهل ولز بود که همیشه در مسابقات اتومبیل سواری شرکت می کرد.

همچنین جان رکورددار سرعت اولیه نیز بود. مدت های زیادی بود که رکورد جان توسط هیچکس شکسته نشده بود تا اینکه مالکوم کمپل موفق به شکستن رکورد او شد.

در مارس 1927 جان قصد داشت رکوردی که چند هفته پیش از دست رفته بود را دوباره به دست آورد که ناگهان یکی از زنجیر چرخ ها پاره شده و نه تنها تعادل اتومبیل بر هم خورد بلکه زنجیر رها شده در آسمان به شدت با سر جان برخورد کرد.

سرلعت جان در زمان تصادف 270 کیلومتر در ساعت بود. او برای بیشتر کردنس رعت چرخ ها، چهار زنجیر چرخ به اتومبیل متصل کرده بود که در سرعت بالا ناگهان یکی از آنها پاره شد. بر اثر این جراحت، جان چند لحظه پس از تصادف از دنیا رفت.

مرگ به عجیب ترین شکل



مرگ احمقانه


«گری هوی» یکی از مشهورتین حقوقدانان و وکلای تورنتو به حساب می آمد اما موضوعی که باتث شد تا در سراسر دنیا به شهرت برسد، چگونگی مرگش بود. یک روز گری به همراه همکارانش در مرکز فضایی تورنتو جمع شده بودند که صحبت از ایمنی پنجره های ساختمان پیش آمد. در این زمان گری برای اینکه ثابت کند شیشه های به کار رفته نشکن هستندخود را به شدت به شیشه کوبید. در این زمان شیشه شکسته و او از طبق بیست و چهارم به پایین سقوط کرد. البته او قبلا هم چندین بار این کار را انجام داده بود اما هرگز دچار آسیب دیدگی نشده بود. برای این مرگ غیرعادی و عجیب در سال 1996 به هوی، جایزه «داروین» داده شد. این جایزه به کسانی داده می شود که بر اثر یک اشتباه احمقانه جان خودشان را از دست می دهند.

مرگ به عجیب ترین شکل



مرگ برای اثبات ادعا

«کلمنت والاندیگهام» سیاستمدار و حقوقدانی اهل اوهایو بود. در سال 1871 و زمانی که کلمنت 50 سال داشت، برای دفاع از مردی به نام «توماس مک گیهان» راهی دادگاه شد. توماس ادعا می کرد که مقتول در درگیری خودش به پایش شلفیک کرده و مرده است. به همین خاطر کلمنت تصمیم گرفت تا همین نمایش را در دادگاه اجرا کرده و صحنه ای را که موکلش تعریف کرده بود، بازسازی کند.

کلمنت گمان می کرد اسلحه ای که در اختیار او قرار داده شده، خالی است اما اسلحه گلوله داشت و در زمان اجرای بازسازی صحنه، کلمنت واقعا به پای خودش شلیک کرد. خونریزی پای کلمنت آنقدر شدید بود که چند لحظه پس از این اتفاق و قبل از رسیدن به بیمارستان، جان خود را از دست داد. در دادگاه بعد توماس نیز از اتهام قتل تبرئه شد.

مرگ به عجیب ترین شکل



مرگ به خاطر گرسنگی


«کورت گودل» یک ریاضیدان و فیلسوف اتریشی بود. او در 33 سالگی برای گریز از جنگ جهانی دوم به آمریکا مهاجرت کرده و در همانجا ازدواج کرد.

در سال 1978 و زمانی که 72 سال داشت، همسرش به شدت بیمارش ده و راهی بیمارستان شد.

مدت زمان بستری شدن همسر کورت کمی طولانی شد. کورت هم در آن زمان از بیماری پارانویای شدید رنج برده و به غیر از غذایی که همسرش پخته باشد، غذای دیگری نمی خورد.

در مدت زمانی که همسر آقای ریاضیدان در بیمارستان به سر می برد او آنقدر از خوردن و آشامیدن امتناع کرد که بالاخره بر اثر گرسنگی در خانه اش از دنیا رفت.



برنده مرده


«فرانک هایس» یک سوارکار حرفه ای بود. کمتر پیش می آمد در مسابقه ای شرکت کرده و برنده نشود. او همیشه موفقیت خود را مدیون اسبش، سوییتی بود و هرگز بدون او در هیچ مسابقه ای شرکت نمی کرد. در سال 1923 و زمانی که در مسابقه ای در پارک بلمونت نیویورک شرکت کرده بود، ناگهان و در میان مسابقه دچار حمله قلبی شد. سوییتی بی توجه به حال فرانک به راه خود ادامه داده و موفق شد از خط پایان گذشته و پیروز شود.

وقتی همه دور سوییتی جمع شدند، از بی حرکتبودن فرانک تعجب کردند. زمانی که فرانک از اسب پایین آورده شد، مشخص شد که مدتی قبل بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده است. او اولین و تنها کسی بود که پس از مرگ موفق شد برنده مسابقه باشد.

مرگ به عجیب ترین شکل



مرگ با پوست پرتقال

در سال 1911 «بابی لیچ» موفق شد قایقی شبیه به بشکه ساخته و به وسیله آن به سلامت از آبشار نیاگارا عبور کند. او دومین نفر در دنیا بود که توانست به سلامت از نیاگارا بگذرد و به همین خاطر بود که در دنیا به شهرت رسید.

مرگ به عجیب ترین شکل

این کار بابی درست در زمانی بود که بسیاری از کسانی که برای عبور از نیاگارا تلاش کرده بودند هرگز بازنگشته بودند و به همین خاطر لقب «بابی جسور» به او داده شد اما همین بابی جسور که کاری غیرممکن انجام داده و از خطرناکترین آبشار دنیا به سلامت گذشته بود بر اثر اتفاقی بسیار کوچک و پیش پا افتاده جان خود را از دست داد.

ی روز او در حال عبور از یک خیابان در نیوزلند بود، پایش را روی یک پوست پرتقال گذاشته و لیز خورد. بابی آنقدر به شدت زمین خورد که استخوان های پایش از چند ناحیه مختلف شکست. شکستگی پایش آنقدر بد بود که پزشکان مجبور به قطع کردن پای او شدند. همین قطع کردن پا باعث شد تا زخم پای بابی عفونی شده و بالاخره چند روز بعد در اثر قانقاریا درگذشت.