سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قسم روباه را باور کنیم یا دم خروسو؟



 

ضرب المثل, داستان ضرب المثل, خروس زری

یکی بود ، یکی نبود ،‌خروسی بود بال و پرش رنگ طلا ، انگاری پیرهنی از طلا، به تن کرده بود ، تاج قرمز سرش مثل تاج شاهان خودنمائی می کرد . خروس ما اینقدر قشنگ بود که اونو خروس زری   پیرهن پری صدا می کردند .
خروس زری از بس مغرور و خوش باور بود همیشه بلا سرش می اومد برای همین آقا سگه همیشه مواظبش بود تا برایش اتفاقی نیافته .

روزی از روزا آقا سگه اومد پیش خروس زری پیرهن پری ، بهش گفت : خروس زری جون .
خروسه گفت :‌ جون خروس زری
سگ گفت : پیرهن پری جون
خروس : جون پیرهن پری
سگ : می خوام برم به کوه دشت  ، برو تو لونه ، نکنه بازم گول بخوری ، درو رو کسی وا نکنی
خروس گفت : خیالت جمع باشه ، من مواظب خودم هستم .
آقا سگه رفت ، بی خبر از اینکه روباه منتظر دور شدن اون بود .

همینکه آقا سگه حسابی دور شد ،  روباه ناقلا جلوی لونه خروس زری اومد تا نقشه اش رو عملی کنه ، جلوی پنجره ایستاد و شروع کرد به آواز خوندن :

         ای خروس سحری           چشم نخود سینه زری
 شنیدم بال و پرت ریخته     نذاشتن ببینم
نکنه تاج سرت ریخته          نذاشتن ببینم

خروس زری که به خوشگلی خودش افتخار میکرد خیلی بهش بر خورد ، داد زد : ” نه بال و پرم ریخته ، نه تاج سرم ریخته . “
روباه گفت اگه راست میگی ، بیا پنجره رو بازکن تا ببینمت .

خروس مغرور پنجره رو باز کرد و جلوی پنجره  نشست و گفت :  بیا این بال و پرم ، اینم تاج سرم .

و همینکه خروس سرش رو خم کرد که تاجش و نشون بده ، روباه بدجنس پرید و گردن خروس را گرفت .

خروس زری داد زد : آی کمک  ، کمک ، آقا سگه به دادم برس .

آقا سگه با گوشهای تیزش صدای خروس زری را شنید و به طرف صدا دوید .

دوید و دوید تا به روباه رسید . از روباه پرسید : ”‌ آی روباه ناقلا خروس زری را ندیدی ؟ “

روباهه که دهان آقا خروسه رو بسته بود و اونو توی کوله پشتی انداخته بود ،‌ شروع کرد به قسم خوردن که والا ندیدم ، من از همه چیز بی خبرم ، و پشت سر هم قسم می خورد .

یکدفعه چشم آقا سگه به کوله پشتی افتاد و گفت :‌” قسم روباه و باور کنم یا دم خروس را ؟“

آقا روباهه تازه متوجه شد که دم خروس از کوله پشتی اش بیرون آمده ، پس کوله پشتی اش رو انداخت و تا می توانست دوید تا از دست سگ نجات پیدا کند .

و خروس زری پیرهن پری هم همراه آقا سگه به خونشان برگشتند .

آره بچه‌ها جون وقتی کسی دروغی بگه ، ولی نشانهائی وجود داشته باشه که حرف او را نقض کنه از این ضرب المثل استفاده می شود
منبع:smsplz.com


ویدیو مرتبط :
قسم ات را باور کنم یا دم خروست را ؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنر: وقتی دم خروس فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد را می‌بینیم برخی حرف‌های او را باور نمی‌کنیم



باهنر: وقتی دم خروس فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد را می‌بینیم برخی حرف‌های او را باور نمی‌کنیم

محمدرضا باهنر نایب رئیس جبهه پیروان می گوید وقتی دم خروس فعالیت‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور را می‌بینیم برخی حرف‌های وی را باور نمی‌کنیم. روشن است که احمدی‌نژاد برای انتخابات برنامه‌ریزی جدی دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش نامه، محمد‌رضا باهنر عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در همایش صبح امروز پنجشنبه جبهه پیروان که در سالن شهدای موتلفه برگزار شد، اظهار داشت: تحلیل ما این است که انتخابات پیش رو سه قطبی است. یک قطب اصلاح‌طلبان هستند اما همانطور که از سوی مقامات رسمی هم اعلام شده سران فتنه در انتخابات آتی هیچ جایگاهی ندارند چرا که آنها در سال 88 و در وقایعی همچون روز قدس و روز عاشورا حرمت‌شکنی کرده و با نشان دادن چراغ سبز به استکبار به امام و امت حمله کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با اشاره به خنثی شدن فتنه 88 در حماسه 9 دی گفت: بیعتی که در 9 دی آفریده شد به عنوان یک یوم‌الله مستمر در نظام باقی می‌ماند.

وی در خصوص بازگشت اصلاح‌طلبان تاکید کرد: آنها اگر توبه و عذرخواهی کنند شاید مردم اجازه دهند که آنها بتواند به عنوان یک شهروند در کشور زندگی کنند.

اهم صحبت‌های باهنر را به نقل از فارس بخوانید؛

•  راه برای اصلاح‌طلبانی که در چهارچوب قانون اساسی بخواهند فعالیت سیاسی داشته باشند باز است، آنها در عین حال باید موضع خود را در قبال سران فتنه مشخص کنند و این امر شرط لازم برای حضور آنهاست. شرط کافی برای حضور اصلاح‌طلبان تعریف دقیق از اصلاح‌طلبی است. آنها از واژه‌های مبهم زیاد استفاده می‌کنند کمااینکه بحث جامعه مدنی از مدینه‌النبی تا حکومت لائیک تعبیر شد.

• اصلاح‌طلب اگر به عنوان واژه قرآنی مطرح است همه ما آرزو می‌کنیم اصلا‌ح‌طلب باشیم چراکه از نگاه اسلامی ما اصولگرای غیراصلاح‌طلب و بالعکس نداریم. برخی اصلاح‌طلبان معتقدند که حکومت‌های ایدئولوژیک قادر به تامین منابع ملی نیستند و برخی از آنها به همین دلیل با حکم امام درباره سلمان رشدی مشکل داشتند.امام فرمود که در اسلام هیچ حکم غیرسیاسی وجود ندارد.

• قطب دوم در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌های رئیس جمهور است. رئیس جمهور اگرچه می‌گوید که برای انتخابات کاری نمی‌کنم اما وقتی دم خروس را می‌بینیم این امر را باور نمی‌کنیم و روشن است که احمدی نژاد برای انتخابات برنامه جدی دارد.• اشکالی ندارد که رئیس‌جمهور به عنوان یک فرد سیاسی فعالیت انتخاباتی داشته باشد و این حق اوست اما خط قرمز در این خصوص عدم استفاده از امکانات دولتی است.

• امیدواریم ایشان به علت عدم دقت برخی از مباحث را مطرح کرده باشد چرا که حرفی که اصلاح‌طلبان تند و تیز نیز بر آن تاکید دارند آزاد‌ بودن انتخابات است. اخیرا در صحبت‌های رئیس‌جمهور چنین نکاتی مبنی بر اینکه این چه حقی است که افراد بر رای مردم اثر می‌گذارند دیده می‌شود. اگر منظور وی انتقاد به نظارت استصوابی باشد ما در این مسئله از اول انقلاب با توده‌ای‌ها و نهضت آزادی‌ها مشکل‌ داشتیم اما بالاخره صلاحیت افراد را باید عده‌ای تشخیص دهند.

• احمدی نژاد باید دقت کند که حلقه بسته‌ای بین حرف‌های او، فتنه‌گران و خارجی‌ها درباره انتخابات آزاد صورت نگیرد چرا که از اصلاح‌طلبان و سرانه فتنه توقعی نیست اما رئیس‌جمهور باید دقت کند که در انتخابات یازدهم این مباحث مطرح نشود.• درخصوص مطرح شدن برخی از مباحث اقتصادی از سوی رییس جمهور، ممکن است احمدی نژاد بگوید که من به انتخابات نظر ندارم اما ما وقتی پرشور شدن یارانه‌ها و سهام عدالت را در کنار برخی جملاتی همچون اینکه ملت در انتخابات آینده کل انرژی خود را تخلیه کرده و کار را یکسره می‌کند برداشت دیگری داریم.

• قطب سوم در انتخابات ریاست جمهوری قطب اصولگرایی است.  با این شرایط ما امیدوار هستیم که انتخابات شاداب و با طراوتی داشته باشیم اما باید ضوابط اخلاقی را بیشتر رعایت کرد.

• همانگونه که آقای عسگراولادی گفت نامزدهای ریاست جمهوری  15 نفر هستند که تا 25 نفر نیز می‌رسند و در کل می‌توان 40 نفر را نام برد اما مشاهیری که در جبهه اصولگرایی وجود دارند آقایان قالیباف، ولایتی، حداد عادل، متکی، پورمحمدی، آل اسحاق و افراد دیگری نیز مطرح هستند اما کسی که کاملاً احساس تکلیف شرعی می‌کند که نیاید باهنر است.

• درباره نامزدهای اصلاح‌طلبان نیز، آقای عارف مطرح هستند. آقای جهانگیری، شریعتمداری و آقای سعید‌ی‌کیا که البته اینها جزء اصولگرایان نیز به شمار می‌روند.

• در خصوص نامزدهای مطرح در دولت نیز بحث روی مشایی جدی است اما صحبت‌هایی از آقای نیکزاد و الهام که اخیرا پست‌های زیادی به آنها داده می‌شود هم هست.

• درباره مجموعه 2+1 که متشکل از آقایان ولایتی، حداد عادل و قالیباف است، این مجموعه نزد آیات اعظام رفته‌اند و آنها نیز استقبال کرده‌اند اما باید تجمیع را وسیع‌تر کنند و 5_ 6 نفر نیز اضافه شوند تا در نهایت به تفاهم و به یک تیم برسند. از این رو 1+2 گروه خوبی است اما همه اصولگرایی این 3 نفر نیستند.

• ارائه برنامه جامع و تیم کارآمد مهمترین رویکرد دولت آینده است. در حال حاضر مهمترین مشکل ما کارآمدی است.

• ما امیدی نداریم که همه اصولگرایان به یک نفر برسند اما امیدواریم حداکثر 2 کاندیدا با دو گرایش بیشتر حضور نداشته باشند.

• جبهه پیروان هنوز وارد بحث مصادیق نشده و در حال رایزنی است. همانطورکه آقای عسگر‌اولادی به کمیته 3 نفره گفته که باید 4 و 5 نفر دیگر به این تیم اضافه شود تا جامع‌تر باشد. درباره مطرح بودن افرادی همچون حداد، ولایتی، قالیباف و پورمحمدی هم  در حال حاضر هیچ یک از تشکل‌های جبهه به جمع‌بندی نرسیده است./نامه نیوز