سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: عمل پیوند دو دست برای اولین بار


پزشکان هندی از نخستین پیوند موفقیت آمیز دست در شبه قاره خبر دادند.

 
 
 
 
صبح بخیر: پزشکان هندی از نخستین پیوند موفقیت آمیز دست در شبه قاره خبر دادند.

در این عمل جراحی دست یک مرد ۲۴ سال که بر اثر تصادف رانندگی جانش را از دست داده بود به بدن مرد ۳۰ ساله دیگری که از قطار در حال حرکت به بیرون پرت شده بود، پیوند زده شد.

این عمل جراحی سبب امیدوار شدن هزاران نفر از معلولانی شده است که در کشورهای جنگ زده ، دست و پای خود را به علت انفجارهای مختلف ازجمله انفجار ناشی از مین از دست می دهند.

حال مرد هندی که این عمل جراحی روی او انجام شده خوب است و او دوران نقاهت پس از عمل را طی می کند. او می تواند با دستانش بنویسد و غذا بخورد و برخی کارهای ساده را انجام بدهد.

این عمل جراحی با همکاری بیست جراح در مدت شانزده ساعت در شهر کوچی هند انجام شده است.



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: عجیب ترین پنالتی دنیا

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
عمل پیوند دو دست برای اولین بار در هند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین عمل پیوند دست در مکزیک


یک مرد مکزیکی 52 ساله که بر اثر برق گرفتگی در ناحیه دست دچار سوختگی شدید شده بود، مورد عمل جراحی پیوند دست قرار گرفت. این مرد اولین بیمار در آمریکای لاتین است که تحت عمل جراحی پیوند دو دست قرار می گیرد.

 
 


صبح بخیر: یک مرد مکزیکی 52 ساله که بر اثر برق گرفتگی در ناحیه دست دچار سوختگی شدید شده بود، مورد عمل جراحی پیوند دست قرار گرفت.

به گزارش صبح بخیر به نقل از دیلی میل، این مرد اولین بیمار در آمریکای لاتین است که تحت عمل جراحی پیوند دو دست قرار گرفته است.



پزشکان هر دو دست این مرد را از آرنج به بعد قطع کردند و دست های مردی 34 ساله را که در جریان یک تیراندازی کشته شده بود به بدن او پیوند زدند. او عمل جراحی خود را "عالی" توصیف می کند و می گوید که اخیراً وجود دست های جدید خود را حس می کند.

این عمل پیوند دست در ماه می انجام شد ولی آقای گرانداسون تا روز 5شنبه گذشته در بیمارستان به سر می برد و حالا  پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده است.



پزشکان می گویند که قبلاً این عمل را روی جسد مردگان تمرین کرده بوده اند. دکتر فرناندو گابیلودو  این عمل را نقطه عطفی در تاریخ پزشکی مکزیک می داند.