سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فوتبال فقط به خرج های میلیونی نیست


کمبود مکانهای تفریحی و ورزشی در قم شرایط نامناسبی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چمران: در انتخابات‌ شورا برخی میلیونی خرج کردند، رای هم‌ نیاوردند/ شاگرد هندوانه‌فروش، عضو شورای‌ شهر



انتخابات‌ شورا,مهدی چمران,اجلاس ادواری شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور

چمران: در انتخابات‌ شورا برخی میلیونی خرج کردند، رای هم‌ نیاوردند/ شاگرد هندوانه‌فروش، عضو شورای‌ شهر

هجدهمین اجلاس ادواری شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور برگزار شد. این اجلاس یک میهمان داشت؛ حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس. حضور او با درخواست مهدی چمران، رییس شورای استان ها همراه شد.

به گزارش  خبرآنلاین؛ مهدی چمران در این اجلاس گفت: بر اساس آنچه در قانون اساسی و فرمایشات امام راحل در سال 1358 بوده است، به واقع شوراها هنوز در جایگاه واقعی خود قرار شوراها وظیفه نظارت دارند ولی از ارکان تصمیم گیری نیز هستند. ما در مساله اصلاح قانون گاهی اگر کوتاه می‌آییم و لوایح را به مجلس نمی‌بریم به این دلیل است که ترس این وجود دارد که همین قدر قدرت را نیز از دست دهیم.

 

او گفت: در بخش اصلاح قانون انتخابات نگران این هستیم که اختیارات ما را کاهش دهند که امیدواریم در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدابیر خوبی را برای شوراها و انتخابات آن داشته باشند.

 

چمران در ادامه از ابوترابی خواست که در این موضوع کمک کنند تا بحث تصمیم گیری در شوراها حل شود: اگر این موضوع حل نشود کار زیادی نمی‌توانیم بکنیم و شورا تبدیل به شورای شهرداری می‌شود. در حال حاضر علیرغم آنکه شورای شهر نیستیم و شورای شهرداری هستیم ، چهره شهر تغییر کرده است درحالی که اگر بستر مناسب برای شوراها باشد، خیلی بهتر از این می‌توان کار کنیم.

 

منتخب چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به این انتخابات اشاره کرد و گفت: متأسفانه در ایام انتخابات شوراها شاهد بودیم که برخی از نامزد‌ها سوءاستفاده‌هایی را انجام می‌دادند و برخی از افرادی که بیکار و یا دنبال منافع شخصی خود بودند بنا داشتند در شوراها حضور پیدا کنند، میلیونی خرج کردند و رأی نیاوردند.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها به بحث گزینش کاندیداهای شوراهی شهر اشاره کرد و گفت: در گزینش اعضای شوراها باید حساس‌تر عمل کرد ضمن اینکه باید از زحمات افرادی که در دوره سوم در شوراها بوده‌اند تقدیر و تشکر شود. تعدد و تنوع تخصص‌ها در شوراها بسیار ارزشمند است. در شوراها حضور پزشکان و مهندسین را شاهد هستیم اما متاسفانه افراد متخصص کمتر در بین اعضای شورا دیده می‌شود.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخشی از سخنانش به موضوع معاینه فنی خودرو‌ها اشاره کرد: کاهش زمان معاینه فنی از 5 سال به 2 سال در دستور کار است که امیدواریم در این زمینه نیز به نتایج خوبی برسیم.

 

چمران در بخش دیگری از سخنانش گفت: متأسفانه عملکرد برخی اعضای شورای عالی استان‌ها به قدری ضعیف است که اعضای شورای شهر را دستگیر یا شهردار را استیضاح می‌کنند، اما این افراد نسبت به این اتفاقات بی‌اطلاع‌ هستند. 

 

او گفت: اعضای شورای عالی استان‌ها باید از تمام مسائل شهر و استان خود مطلع باشند و اگر بودجه یا موضوعی توسط آنها مصوب نمی‌شود، به این معنا نباشد که از وضعیت استان خود بی‌خبر باشند و نباید نظارت خود را کمرنگ کنند.

 

ابوترابی: شوراها نماد مدیریت در سایه گفتگو و خرد جمعی هستند

در این اجلاس حجت الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس گفت:‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مدیریت در سایه گفتگو و خرد جمعی هستند. مردم نمایندگان خود را برگزیده‌اند برای مثال در شهر تهران حضور نمایندگان شورای شهر تهران یعنی تمام مردم تهران به گفتگو دعوت شده‌اند.

ابوترابی ادامه داد: کسی تردید ندارد در بهبود مدیریت شهرها و روستاها در طول این سه دوره که از تشکیل شوراهای شهر و روستا می‌گذرد در مقایسه با قبل از تشکیل این شوراها معدل کار بسیار معدل ارزشمندی است و کار شما نمایندگان شوراها انصافا کار بسیار بزرگی است.

 

بنده هم مفتخرم در محضر شما بزرگواران باشم و انشالله در آینده این توفیق بیشتر از گذشته باشد و با افزایش اختیارات شوراها کارهای دیگری نیز به شوراها سپرده شود.

ناتیب رییس مجلس به نمایندگان شورای استان ها وعده داد: ما تصمیمات و لوایح شورای عالی را که به مجلس می‌آید با استفاده از تمام ظرفیتمان در کمترین زمان بررسی می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهم به همه ما توفیق انجام وظیفه عطا نماید.

 

امیدواریم دولت یازدهم با شوراها تعامل بیشتری داشته باشد

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم در دولت یازدهم، تعامل دولت با شوراهای شهر و روستا افزایش و مشکلات گذشته کاهش یابد

مهدی چمران گفت: در اجلاس امروز نسبت به نحوه تعامل شوراها با دولت آینده، مذاکراتی شد و راهکاری لازم نیز اتخاذ شد.

 

او همچنین درباره جلسات منتخبان شورای شهر چهارم گفت: تا آغاز دوره چهارم شوراها، جلسات توجیهی و آموزشی منتخبان دوره چهارم برگزار می‌شود.

 

شاگرد هندوانه فروشی، عضو شورای شهر

همچنین خبرگزاری نسیم از این اجلاس گزارش داد: در هجدهمین اجلاس ادواری رؤسای شوراهای استان‌ها سیما نیک‌نژاد نماینده خوزستان گفت: در انتخابات این دوره شوراها، یک شاگرد هندوانه‌فروش با تحصیلات سیکل، به شورای یکی از شهرهای خوزستان راه یافته است. تأیید صلاحیت این فرد توسط هیأت نظارت بر انتخابات شوراها، خلاف قانون بوده است.

خبرآنلاین