سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فرشته نجات دره «خودکشی» +عکس


این مرد به عنوان فرشته نجات شکاف نامیده می شد و عده ای تنها برای مشاهده او به این نقطه سفر می کردند. این مرد خودش را منجی یا فرشته نمی دانست و تنها اعتقادش این بود که خودکشی عملی است ناپسند است.

باشگاه خبرنگاران: در برخی از نقاط دنیا مکان های خاصی وجود دارد که به عنوان محل اصلی خودکشی شناخته می شود برای مثال در ژاپن جنگل خودکشی محلی است که بسیاری دست به این کار ناپسند می زنند اما در استرالیا این مکان برای خودکشی یک دره است که به نام شکاف مشهور شده است.

این شکاف محلی است که در طول سالیان سال محلی برای خودکشی شده است و تا به حال افراد زیادی در این نقطه اقدام به اینکار کرده اند. حالا این شکاف به نام خودکشی مشهور شده است اما در کنار همه داستان هایش یک فرشته نجات محبوب هم دارد.



"دون ریچ" مردی است که 50 سال از زندگی خود را در کنار این شکاف زندگی کرده بود و داستان جالبی دارد. او که روزها کار خاصی نداشت بیشتر در نزدیکی شکاف حرکت می کرد و به دنبال آن بود تا مانع خودکشی افراد شود. او در طول 50 سال زندگی خود در کنار شکاف توانست 160 نفر را از اقدام به خودکشی منصرف کند.

این مرد به عنوان فرشته نجات شکاف نامیده می شد و عده ای تنها برای مشاهده او به این نقطه سفر می کردند. این مرد خودش را منجی یا فرشته نمی دانست و تنها اعتقادش این بود که خودکشی عملی است ناپسند و معمولا در افسرده ترین حالت به سراغ آدم می آید پس می توان آن را با راهکارهای خیلی ساده نیز حلش کرد.



او می گفت: با دیدن هر فردی که نزدیک شکاف ایستاده باشد سریعا به سراغش می روم و از او می خواهم اگر کمکی می خواهد یا در خواستی برای آخرین لحظات زندگی دارد به من بگوید سپس با همین کلک ساده آن ها را آرام و به مرور از خودکشی منصرف می کنم.

"دون ریچی" پس از نجات دادن 160 نفر از خودشی در سال 2012 درگذشت و حالا خودش را در نزدیکی همین دره دفن کرده اند تا مردم با دیدن قبرش و یادآوری خاطرات او شاید دست از خودکشی در این نقطه بکشند.


ویدیو مرتبط :
نجات از خودکشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 نوجوانی که فرشته نجات شدند +عکس



5 نوجوانی که فرشته نجات شدند +عکس

نجات دادن انسان ها یکی از بهترین کارهایی است که انسان ها می توانند در زندگی خود انجام دهند. وقتی فردی جان انسان دیگری را نجات می دهد به فرشته نجات تبدیل شده و از جایگاه خاصی برخوردار می شود.

آتش نشانان، پزشکان، پلیس ها از جمله افرادی هستند که در طول زندگی جان انسان های بسیاری را نجات می دهند اما گاهی اوقات در شرایط سخت که هیچ کدام از این افراد حضور ندارند، مردم و حتی نوجوانان دست به کار می شوند تا به کمک انسانی دیگر بروند. نوجوانانی در سراسر دنیا بوده اند که دست به کارهای خطرناک زده و جان انسان های دیگر را نجات داده اند .

** تمار باگس

 

نوجوانانی که فرشته نجات شدند

 

یک نوجوان اهل شهر لنچستر چندی پیش توانست با زیرکی خود یک دختر 5 ساله را نجات دهد. "تمار باگس" در اخبار از گم شدن یک دختر 5 ساله شنید که پلیس ها هم نتوانسته بودند او را پیدا کنند. این نوجوان با خود پنداشت که توانایی پیدا کردن دختر بچه را دارد از این رو با یک دوچرخه شروع به جستجو کرد. او پس از مدتی در حوالی خانه دختر بچه خودروی مشکوکی را مشاهده کرده و البته با تعقیب کردن آن توانست محل دختر بچه را پیدا کند که دزدیده شده بود.

** حنا و هالی اسمیت

 

نوجوانانی که فرشته نجات شدند

 

این خواهران که پس از مدرسه به خانه بازگشته بودند ناگهان با فریادهای پدرشان روبرو شدند که در حین کار در مزرعه زیر یک تراکتور گیر کرده بود. آن ها سریعا با پلیس تماس گرفتند اما پدرشان رو به مرگ بود از این رو خودشان تصمیم گرفتند او را نجات دهند. آن ها با دست خالی یک تراکتور سه تنی را بلند کردند تا پدرشان بتواند خود را خارج کند. پلیس و اورژانس پس از نجات پیدا کردن پدر به محل حادثه رسیده و اقدامات لازم را انجام دادند. این خانواده تراکتور را همچنان در مزرعه استفاده می کنند اما لقب شیطان را به آن داده اند.

** کلب کلیفمن

 

نوجوانانی که فرشته نجات شدند

 

در سال گذشته تصادفی وحشتناک در منطقه اندیانا آمریکا رخ داد و دو خودرو به شدت با هم برخورد کردند. در یک سمت این حادثه خانواده ای متشکل از 5 بچه و یک مادر بودند که پس از سانحه سه فرزند به همراه مادر از آتش گریختند اما دو خواهر در خودرو باقی ماندند. "کلب کلیفمن" برادر بزرگ این خانواده که نزدیک به 15 سال سن دارد به سمت آتش رفته و خواهران خود را لحظاتی قبل از انفجار از داخل خودرو نجات می دهد. اگر او لحظه ای دیر کرد داشت حتما خواهرانش جانشان را از دست می دادند.

** گریفن سندرس

 

نوجوانانی که فرشته نجات شدند

 

"گریفین سندرس" پسر بچه 10 ساله ای است که در اقدامی جالب جان انسان های بسیاری را نجات داد. او به همراه مادربزرگ 74 ساله اش در حال رفتن به مدرسه بود که ناگهان مادربزرگش در حال رانندگی سکته می کند. پس از این حادثه خودرو به سمت مخالف جاده می رود اما "گریفین" فرمان را به دست گرفته و هدایت خودرو را در دست می گیرد. او دقایقی را تا یک محل امن رانندگی کرد. این پسر بچه با کنترل خودرو از تصادفی سنگین جلوگیری کرد و از طرف دولت به او نشان شجاعت داده شد.

** ماهد شکری

چندی پیش در مالزی پسری 5 ساله خواهر و برادر کوچکتر خود را از یک آتش سوزی نجات داد و به یک قهرمان تبدیل شد. مهد شکری در حال بازی در خانه دودی را مشاهده کرد که خانه را فرا گرفته و سپس آتش کل خانه را فرا گرفت. این پسر بچه با شجاعت خواهر و برادر خود را بغل کرده و از آتش خارج شده بود. پیش از آن نیز یک پسر 5 ساله در مکزیک دست به چنین کاری زده بود.

منبع:yjc.ir