سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: ساخت سوپر اسپرت های دست ساز


ماشین های سوپر اسپورت جزو بهترین ماشین ها در دنیا هستند که به خاطر گران و سفارشی بودنشان کمتر کسی از عهده خرید آنها بر میآید.


ویدیو مرتبط :
انگشتر عقیق اسپرت دست ساز رکاب هنر دست استاد لسانی-5331

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین ایرانی وارد عرصه ساخت خودرو سوپر اسپرت شد/ خودروی 275 هزاردلاری به نام «جانور»(+عکس)



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در میان خودروهای سوپر اسپرت در جهان به تازگی ایرانیان خارج از کشور بسیار فعال عمل می کنند. ابتدا آرش فربد خودرو آرش را معرفی کرد و حالا فردیس رضوانیه، رضوانی موتور را تاسیس کرده که اولین محصولش هم به تازگی با نام بیست( Beast) رونمای شده است. (Beast در انگلیسی به معنی جانور است.)

قبل از فردیس رضوانی، آرش فربد اولین ایرانی در خارج از ایران بود که شرکت خود را با نام آرش موتورز برای ساخت خودروهای سوپر اسپرت در انگلستان تاسیس کرده بود . محصول آرش موتورز هم خودرو آرش AF8، است که با موتور 7 لیتری و 550 اسب بخاریش و با توجه به وزن 1200 کیلوگرمی خودرو می تواند به سرعت 322 کیلومتر در ساعت برسد. قیمت این خودرو 275 هزار دلار اعلام شده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

آرش فربد در این شرکت با تلفیق موتور و اجزای خودروهای مختلف سوپر اسپرت جدیدی شرکت خود را خلق می کند.حال فردیس رضوانی هم در آمریکا دست به کاری مشابه زده است.

شرکت وی به تازگی از مدل اسپرت «بیست» (جانور) رونمایی کرده است. این خودرو اسپرت بر روی شاسی و موتور آریل اتم، خودروی اسپرت انگلیسی ساخته شده و قیمت پایه آن 165 هزار دلار است.

طراح این خودرو سمیر سادیخوف است که در  گذشته استون مارتین DBC را طراحی کرده است. طراحی خودرو در عین سادگی بسیار اسپرت و عضلانی و پر از انحنا است. چراغ های جلوی خودرو باریک بوده و شیشه جلو نیز متحرک است.

کمپانی رضوانی MOTORS در ایالت کالیفرنیا آمریکا مستقر است. فردیس  به دلیل آنکه  پدرش  یک خلبان جنگنده بوده ، عاشق هواپیماها مخصوصا جنگنده F-4 است. بنابراین جای تعجب نیست که خودروی او نیز شباهت زیادی به جنگنده داشته باشد.

فردیس رضوانی کار طراحی خودرو را ابتدا از شرکت Vencer Sarthe در اروپا آغاز کرد. او از بچگی به دلیل شغل پدرش که خلبان بود عاشق سرعت و هیجان بود. وی برای همین، استعداد خود را به سمت طراحی خودرو های سوپر اسپرت سوق داد .

نشان رضوانی موتور ترکیبی از یک بال و فرمان خودرو است . بال شاید نشانه ای علاقه زیاد وی به هواپیما و پرواز باشد و فرمان نیز نشان خودرو است . البته اگر مرد وسط نشان فروهر را حذف کنید . نشان شرکت وی شبیه فروهر خواهد شد.اولین خودرو شرکت رضوانی موتور البته اصلا ارزان نیست .

قیمت پایه خودرو ۱۶۵ هزار دلار است و مشتریان باید برای شیشه جلو، صندلی‌ و فرمان فیبرکربن، سیستم صوتی، صندوق عقب مبلغ  بیشتری بپردازند . قیمت خودرو با تمامی موارد انتخابی به ۲۱۹ هزار دلار می رسد.طراحی این خودرو را سمیر سادیخف، طراح آذربایجانی انجام داده است وی پیش از این مدل، خودروهای کانسپت آستون مارتین DBC و فراری Xerzi را طراحی کرده بود.

 طراحی این خودرو با توجه به علاقه فردیس رضوانی بی شباهت به هواپیما جنگنده نیست حتی برخی از عکس های تبلیغاتی این خودرو هم در کنار جدید ترین جنگده ایالات متحده، اف 35 انداخته شده است.

فردیس رضوانی، مدیر رضوانی موتورز، به سایت یاهو گفته است می خواهد لذت خالص و عریان رانندگی با سرعت بالا را به مشتریانش عرضه کند بدون آنکه وسایل کنترل الکترونیکی رانندگی، این لذت را از راننده بگیرد.

وی دلیل انتخاب آریل اتم را به عنوان پایه خودرو، سبک بودن این خودرو و هیجان خالص رانندگی با این خودرو می داند.رضوانی معتقد است برخی فناوری های جدید لذت خالص رانندگی با خودرو را از بین می برد اما محصول شرکت وی همچنان لذت واقعی رانندگی با یک خودرو اسپرت را حفظ کرده است.

خودرو ساخت شرکت رضوانی با فیبرکربن ساخته شده و وزن آن تنها ۷۰۴ کیلوگرم است. طول خودرو ۴۱۴۵ میلی‌متر، عرضش ۱۹۸۱ میلی‌متر و ارتفاع آن ۹۷۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور خودرو هم ۲۳۴۵ میلی‌متر است.

در این خودرو با این ابعاد از یک موتور 2.4 لیتری 500 اسب بخاری بهره گرفته شده که می تواند با استفاده از یک سوپر شارژ و یک توربوشارژ طی مدت 2.7 ثانیه این خودرو را از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

نیرو در این خودرو به چرخ های عقب منتقل می شود و در خودرو هم از یک گیربکس 6 دنده دستی استفاده شده است.خودرو جدید شرکت رضوانی موتورز مورد توجه بسیاری از رسانه ها در جهان از جمله فاکس نیوز، بی بی سی ، یاهو نیوز ، موتر ترند، لس آنجلس تایمز و ساندی تایمز قرار گرفته است.

 

اخبار اقتصادی - اقتصاد نیوز