سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: خرابه‌های یک شهر افسانه ای


موقعیت جغرافیایی این مکان افسانه ای در چهارده کیلومتری جنوب غربی شهر حِلّه در کرانه رود فرات، و نوزده کیلومتری جنوبِغربی شهرِ بابِل، در ساحل شرقیِ دریاچه هندیه است.

جوان و تاریخ: موقعیت جغرافیایی این مکان افسانه ای در چهارده کیلومتری جنوب غربی شهر حِلّه در کرانه رود فرات، و نوزده کیلومتری جنوبِغربی شهرِ بابِل، در ساحل شرقیِ دریاچه هندیه است.

این مکان، شهر کهن بورسیپّا بوده که همطراز بابل به شمار می‌رفته است.عربها این ویرانه های عظیم را، که از بزرگترین آثارِ باقیمانده از عهد بابلی‌هاست، قصر نمرود بن کنعان («صَرْح نمرود») یا بُخْتُ نَصَر می‌پنداشتند.در عصر حاضر نیز آن را خرابه های برجِ بابل می‌دانند.این تصور نادرست حتی پس از آن‌که راولینسن با استفاده از کتیبه‌ها ثابت کرد که خرابه‌ها متعلق به برج معبدِ «نبو» در بورسیپا بوده، همچنان وجود داشت. در دوران باستان نیز ناحیه بابل و خصوصاً بورسیپا، از لحاظ صنعت نساجی شهرت داشته است.زیگورات این محوطه، امروزه یکی از سالم‌ترین زیگورات‌های برجای مانده است که گفته می‌شود الهام‌بخش برج بابل بوده‌است.معبد این شهر در سال 484 پیش از میلاد در سرکوب شورشی علیه "خشایارشا هخامنشی" ویران شد.

شهری که برج بابل از روی آن ساخته شده است/ عکس

نمایی زیبا از خرابه های شهر افسانه ای " بورسیپا "؛ شهری که "برج بابل" از روی آن ساخته شد .عراق؛ 900 سال پیش از میلاد


ویدیو مرتبط :
کربلایی علیرضا-حالم خرابه چون حرم بقیع خرابه....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه افسانه‌ ای در وسط شهر +عکس


خانم ادیت میسفیلد، خانم مسنی بود که تبدیل به قهرمان ملی شد. هنوز هم خانه صدساله او در محله بالارد سیاتل وجود دارد. هشت سال پیش، به این خانم یک میلیون دلار پیشنهاد شد تا خانه اش را بفروشد، ولی او قبول نکرد.

 
 
 

صبح بخیر: خانم ادیت میسفیلد، خانم مسنی بود که تبدیل به قهرمان ملی شد. هنوز هم خانه صدساله او در محله بالارد سیاتل وجود دارد. هشت سال پیش، به این خانم یک میلیون دلار پیشنهاد شد تا خانه اش را بفروشد، ولی او قبول نکرد.

خانم میسفیلد در سال 1966 به خانه نقل مکان کرد. طی چند سال در سیاتل ساخت و سازهای زیادی صورت گرفت. افراد بسیاری سعی کردند این خانه را بخرند، ولی هیچکدام موفق نشدند. کار به جایی رسید که در سال 2006 به این خانم یک میلیون دلار پیشنهاد شد، ولی ادیت مصمم بود که تسلیم نشود. در نتیجه خانه ادیت تبدیل به یک نماد محلی شد و خانه او الهام بخش انیمیشن Up شد.