سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران!


مجله یکشنبه:

1) چراغ راهنمایی و رانندگی

در سایر نقاط دنیا:

چراغ سبز: حق تقدم با شماست حرکت کنید
چراغ زرد: احتیاط کنید. سریعتر از چهار راه خارج شوید
چراغ قرمز: ایست

در ایران:
چراغ سبز: ببین داداش تو که از چهار راه رد میشی، پس تا می تونی آرومتر حرکت کن که اون عقبی ها بمونن پشت چراغ قرمز تا حالشون گرفته شه!
چراغ زرد: آهای دست و پا چلفتی، پاتو بذار رو گاز! نکنه می خوای کلی پشت چراغ علاف شی؟ بدو دیگه! سریعتر گازشو بگیر و برو، بزغاله!
چراغ قرمز: حق تقدم عبور با شماست!



2) چراغ راهنمای ماشین

در سایر نقاط دنیا: یعنی ماشینی که پارک کرده است یا در لاین بغلی شماست قصد تعویض لاین خود را دارد، سرعت خود را کم کنید و به او اجازه بدهید تا لاینش را عوض کند.

در ایران: اوهوی! مگه نمی بینی می خواد بپیچه جلوت؟ اون گاز رو فشار بده و نذار بیاد جلو راهتو بگیره. از حق خودت دفاع کن بدبخت!



3) گذرگاه عابر پیاده

در سایر نقاط دنیا: یعنی عابران با خیال راحت و به دور از هرگونه خطر از محلی که این تابلو نصب شده است عبور کنند و خود را به پیاده رو طرف دیگر خیابان برسانند. در جایی که این تابلو نصب شده حق تقدم با عابر پیاده است.

در ایران: رانندگان محترم اگر به هر کدام از اهداف متحرکی که مشاهده می کنید، برخورد نمایید  به مرحله بعد صعود می کنید. در صورتی که وی را به صورت فجیعی له نمایید امتیاز ویژه نیز دریافت خواهید کرد.



4) محل عبور اطفال

در سایر نقاط دنیا: یعنی نزدیک مدرسه یا زمین بازی بچه ها هستید و ممکن است کودکان از آنجا عبور کنند. رانندگان با دیدن این تابلو باید سرعت خود را کم کنند و با احتیاط به حرکت خود ادامه دهند.

در ایران: رانندگان محترم مانند مورد بالا باید اهداف متحرک را نشانه بگیرید، فقط فرق این اهداف  با مورد قبلی این است که اینها کمی سایزشان کوچک تر است و طبیعتا امتیاز کمتری نصیب شما می شود!



5) عبور ممنوع

در سایر نقاط دنیا: این تابلو به رانندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام می کند از جهتی که تابلو نشان می دهد عبور نکنند و تنها عابران پیاده اجازه دارند که در این جهت رفت و آمد کنند.

در ایران: اوهوی! مگه نمی بینی اگه از اینجا بری راهت کلی نزدیکتر میشه؟! پس همین راهو برو!



6) ایستگاه اتوبوس

در سایر نقاط دنیا: این تابلو در جایی نصب می شود که اتوبوس ها برای سوار و پیاده کردن مسافرها توقف می کنند.

در ایران: پارکینگ!



7) حداکثر سرعت مجاز 70 کیلومتر بر ساعت

سایر نقاط دنیا: در صورتی که با سرعتی بیش از 70 کیلومتر در ساعت برانید علاوه بر اینکه جان خود و سایرین را به خطر انداخته اید، تخلف کرده اید و مشمول جریمه می شوید زیرا در این مسیر حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت است.

در ایران: کاری به تابلو نداشته باش. واسه قشنگیه! اگه زیر 110 تا بری اینقدر واست چراغ و بوق می زنند تا خودت شرمنده شی! پس مثل بچه آدم پدال گازو تا ته فشار بده.


ویدیو مرتبط :
قوانین راهنمایی و رانندگی با آهنگ طنز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز؛ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایران


یکی از عمده دلایل ایجاد سوءتفاهم در خصوص فرهنگ رانندگی مردم، برداشت های متفاوت و بعضا اشتباه از مفاهیم اولیه است. برای همین لازم است با مطالعه تعاریف و اصطلاحات حقیقی به رفع سوءتفاهم ها پرداخته و بی جهت فرهنگ رانندگی مردم را زیر سوال نبریم.

ویژه نامه نوروزی همشهری جوان: یکی از عمده دلایل ایجاد سوءتفاهم در خصوص فرهنگ رانندگی مردم، برداشت های متفاوت و بعضا اشتباه از مفاهیم اولیه است. برای همین لازم است با مطالعه تعاریف و اصطلاحات حقیقی به رفع سوءتفاهم ها پرداخته و بی جهت فرهنگ رانندگی مردم را زیر سوال نبریم.

آزاد راه

اینکه رسما دارد می گوید وارد من که شدید، برای انجام هر حرکتی آزادید. این در حالی است که همین الان در کتاب آیین نامه کلی تعریف و قانون برای رانندگی در آزاد راه ها وجود دارد و کاملا واضح است برخلاف منظور مخترع آزادراه بوده و معنی ندارد. لذا در آزادراه از هفت دولت آزاد باشید!

اتومبیل آموزشی

با وجود اینکه این خودرو از هر پدالی دوتا دارد اما رانندگان آن معمولا به شکل ناشیانه و اعصاب خردکنی رانندگی می کنند. معمولا باید با فحش دادن، چراغ زدن و بوق زدن های ممتد، رانندگان ناشی این خودروها را شیرفهم کرد و حتی المقدور آنها را از صفحه خیابان ها محو کرد.

توقف/ پارک ممنوع

بهترین جا برای توقف و پارک کردن چون عده اندکی از مردم کماکان آن را جدی می گیرند و گاهی پیش می آید که هیچ خودرویی در مکان مذکور توقف نکرده. برای پارک کردن، کجا بهتر از اینجا؟

بزرگراه

اگر چه مثل آزاد راه هر حرکت و سرعتی در آن مجاز نیست اما اینقدر بزرگ است که در عمل، فرق آنچنانی با آزاد راه ندارد. حالش را ببرید!

پلیس راه

واحدهای خودروها و افرادی که متاسفانه ما را وادار به دورویی و کارهایی خلاف باورها و اخلاق مان می کنند. اینها چون برگه جریمه دست شان است، زور گفته و ما را مجبور به بستن کمربند، کنترل سرعت، رعایت قوانین و موارد شرم آور دیگری می نمایند که خودتان حتما بهتر از من می دانید. قبل و بعد از پلیس راه – تا حدودی – همه چیز آزاد است.

آیین نامه راهنمایی و رانندگی

دوربین های کنترل محسوس

مصداق حقیقی ناقض حریم خصوصی افراد که متاسفانه سر خود و بدون کسب اجازه از مردم و خودروی شان عکس می گیرد. اینکه گفتیم قبل و بعد از پلیس راه «تا حدودی» همه چیز آزاد است به خاطر همین تکنولوژی مزخرف و محدود کننده آزادی بشر است. باید جای آنها را بلد باشید و به محض رسیدن به آن، بکوبید روی ترمز! اگر نه تعارف که ندارد، عکس می گیرد.

پیاده رو

یکی دیگر از مصادیق سوءتفاهم در برداشت از قوانین و تعاریف راهنمایی و رانندگی همین پیاده رو است. در حالی بعضی از مردم گمان می کنند پیاده رو محل عبور افراد پیاده است که در واقع محل عبور موتوری است و معنی آن می شود. «پیاده جان! برو! برو بگذار بریم آقا!»

تقاطع

محلی برای عبور همزمان همه و شانس آوردن برخی و بدشانسی بعضی دیگر.

چراغ رانندگی (نوربالا)

سلاح مخفی خودرو. این سلاح برای نابود کردن و از دور خارج کردن خودروهایی استفاده می شود که جلوی شما قرار دارند و با زبان خوش نمی کشند کنار! در چنین موقعیت هایی اینقدر نور بالا می زنیم که یارو بزند به گاردریل یا خودروی بغلی!

حق تقدم عبور

اولویت حق عبور وسیله نقلیه ای نسبت به وسایل نقلیه دیگر یا نسبت به پیادگان و بالعکس که «گرفتنی» است! بله! حق، گرفتنی است، صبر کردنی نیست.

خط ویژه

مسیری است که غیر از موتوری ها، چند وسیله خاص دیگر هم که حالا اسم شان یادمان نیست، مجاز به عبور از آنها هستند.

راننده

از جان گذشته، گلادیاتور، جنگجو! کسی که از جان خود می گذرد ولی از حق مسلم خود برای سبقت، گذر از سوراخ به این باریکی، پریدن از روی موانع و کم کردن روی متجاوزان به حریم خود نمی گذرد!

کلاه ایمنی

وسیله ای است قشنگ که راننده و سرنشین موتورسیکلت ها از آن برای تزیین فرمان یا ترک موتور استفاده می کنند.

کمربند ایمنی

تسمه ای که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی عقده دیدن آن را روی سینه ما دارند و اگر نبندیم جریمه مان می کنند. لذا به محض دیدن مامور باید آن را کشید روی شکم و با دست چند ثانیه آن را نگه داشت و با عبور از مامور، دوباره آن را رها کرد.

نقص فنی

در تعریفش آمده «هر نوع نقصان که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شود» لذا می بینید که چیز مهم و خاصی نیست پس بگذریم!