سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شکنجه ها ومجازات ها درکشورهای مختلف



 

شکنجه ها و مجازات ها در کشورهای مختلف

 

در این مقاله برای شما انواع شکنجه که در قدیم مرسوم بوده را معرفی می کنم .

• در کشور های اروپایی در قرون وسطی چشمان محکوم را با ناخن یا انبر در می آوردند ؛ ناخن ها را می کشیدند - در اسپانیا استخوان ها را می شکستند و مفاصل را از هم جدا می کردند - ریختن سرب گداخته در گوش و حلق و بینی مرسوم بود .


• با اختراع گیوتین در فرانسه ، سر محکومین را می بریدند ، در اکثر کشور ها وزنه های سنگینی تا ۹۰ کیلو به هر یک از پاها بسته و محکوم را آویزان می کردند .


• کشیدن دندان و کندن گوش معمول بود .


• سوزاندن کف پا و کف دست و کندن پوست سر نیز معمول بود .

 

• در یونان قدیم محکوم را به چهار چوب بسته و شلاق می زندند ، به بینی آنها سرکه می ریختند و بر زخمهایشان سرکه و نمک می پاشیدند .


• در قدیم محکومین را زنده زنده می سوزاندند ، و برای تفریح اشراف ، محکومین را کباب می کردند ، مردان و زنانی را که روابط نا مشروع داشتند به سیخ می کشیدند .


• در ایران قدیم ، زبان را از حلق بیرون می کشیدند ، به چشم ها میل داغ می کشیدند ، پوست محکومین را کنده و پر از کاه می کردند .


• در قرون وسطی متهم به ضرب سکه را در دیگ می جوشاندند ، چهار دست و پای محکوم را به ۴ است قوی یا به چرخ های گردون می بستند و با راندن اسب ها در جهت مخالف یا چرخاندن چرخ ها محکوم را شقه می کردند ، یا سرب گداخته بر گلوی او می ریختند ، مردان را از بیضه آویزان می کردند ، با قیف بر گلوی آنها آب می ریختند تا باد کند ؛ ( نادرشاه پس از کور کردن پسرش با تلمبه آب به شکم بیش از ۱۰ نفر بست و آنها را ترکاند .

منبع:darcoob.com


ویدیو مرتبط :
فوتبال درکشورهای مختلف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین شکنجه گاه دنیا



 

زیباترین شکنجه گاه دنیا

 

تنگه شاهین، تاریخ وحشتناکی را در پیشانی خود دارد. منطقه ای که زندانبان ها زندانیان را در آنجا شکنجه می کردند و می کشتند. با این حال این تنگه سیاه یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری امروز استرالیاست که سکوت و آرامش و زیبایی را یک جا به بازدید کنندگانش هدیه می دهد.

 

اگر از هر شهروند استرالیایی بخواهید چند مکان دیدنی کشورش را به شما معرفی کند، بدون شک تنگه شاهین در تاسمانی (که به گردن شاهین معروف است) یکی از این پیشنهادها خواهد بود.

 

تاسمانی که 368 سال از زمان کشف آن می گذرد یکی از دیدنی ترین جزایر اقیانوسیه است که با پوشش گیاهی و طبیعت وحشی خود گردشگران را به بهشتی گمشده مهمان می کند. با این حال، این بهشت گم شده بخشی از جذابیت خود را مدیون تنگه باریک شاهین است که پدیده های نادری از فرسایش زمین در آن به چشم می خورد.

 

 

زیباترین شکنجه گاه دنیا

 

 

فرسایش زمین در این منطقه آنقدر شکل منظمی دارد که شاید در نگاه اول باور نکنید تمام مستطیل های کف زمین، حاصل گونه نادری از فرسایش آبی هستند! این مستطیل ها که بیشتر به کرت بندی زمین های کشاورزی شباهت دارند، بهترین نمونه از این نوع فرسایشند که نه تنها گردشگران، بلکه زمین شناسان زیادی برای بازدید از آنها روانه تاسمانی می شوند.

 

تنگه شاهین در اوایل قرن 19 یکی از مخوف ترین و سخت گیرترین زندان های استرالیا را در خود جای داده بود و به همین دلیل، زندانیان تازه وارد آن در گذشته تصور می کردند که این مستطیل ها، دست ساز هستند و برای جلوگیری از فرار زندانیان به سمت دریا ساخته شده اند. با این حال «مارتین کَش» یکی از معروف ترین زندانیانی بود که موفق شد دو بار از این زندان فرار کند و از سد زمین مشبک تنگه بگذرد و به دریا برسد.

 

این روزها زندان تنگه شاهین جای خود را به موزه ای داده است که لقب پر بازدیدترین موزه استرالیا را با خود یدک می کشد.

 

تاریخ تلخ این تنگه یک بار دیگر در سال 1996 تکرار شد. وقتی که قتل عام وحشتناکی در این منطقه اتفاق افتاد تا تنگه شاهین به عنوان سرزمین شکنجه و مرگ شناخته شود. اما با این حال، طبیعت این تنگه آنقدر زیباست که می تواند سرپوشی بر تمام زشتی ها و سیاهی های آن بگذارد و تنگه 400 متری تاسمانی را تبدیل به یکی از گردشگرپذیرترین نواحی اقیانوسیه کند!

 

زیباترین شکنجه گاه دنیا