سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شما هم بگویید: گور بابای دنیا!




ویدیو مرتبط :
گور بابای رمبـــــــــــــــو!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین بابای دنیا كیست؟



 

 

بهترین بابا,بهترین بابای دنیا

 

روانشناسی-بچه‌ها به محبت نیاز دارند، آنها را ببوسید و در آغوش بگیرید و موهایشان را نوازش كنید. نوازش و گرمای دستان شما بزرگ‌ترین گنجی است كه به كودكان می‌دهید و خیلی راحت در نظر آنان شما را تبدیل به بهترین بابای دنیا می‌كند.

 

پدر و کودک

 

از آن روز كه می‌گفتی بچه وقتت را می‌گیرد و محال است تن به كاری بدهی كه جلوی رشد و ترقی‌ات را بگیرد تا امروز كه دلت برای كوچولویت غنج می‌‌رود و همین‌طور سرپا در حالی كه بچه‌ات را بغل كرده‌ای غذا می‌خوری تا مادرش هم بتواند دمی با خیال آسوده ناهار بخورد، چندان نگذشته است، اما انگار با هر سانتی‌متر كه بچه بزرگ می‌شود و قد می‌كشد توهم بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوی و كم‌كم معنی انسان كامل را می‌فهمی.

 

حالا می‌فهمی بچه جلوی رشد تو را نمی‌گیرد بلكه باعث رشد و كمالت می‌شود.

 

بچه تو را با معنی قدرت خدا بیش از همیشه آشنا می‌كند و قدر پدر و مادرت را بیشتر می دانی.

 

این كوچولوی نورسیده معنی عمیق مسوولیت را به تو می‌چشاند و با واقعیتی به نام پدر آشنایت می‌كند كه هم شیرین است و هم بسیار سخت.

 

این كوچولوی بهانه‌گیر دنیایی را به تو نشان می‌دهد كه تا حالا ندیده بودی.

 

اگر همین امروز به جمع پدران پیوسته‌ای خوش آمدی، اما باید بدانی پدر بودن كار ساده‌ای نیست.

 

آموزش پدری

 

نادر احمدی برای اولین‌بار است كه پدر می‌شود و اكنون صاحب یك دختر 10 روزه است. او می‌گوید: به نظر من ترسناك‌ترین كار دنیا عوض كردن لباس یك نوزاد تازه به دنیا آمده است. من همه‌اش می‌ترسم دست و پای او در اثر فشار من صدمه ببیند یا كتفش در برود.

 

از بس كه می‌ترسم او را بردارم همسرم دلخور شده است و می‌گوید: تو دلت می‌خواست بچه پسر باشد و به همین خاطر از نوزادمان دوری می‌كنی در حالی كه من فقط می‌ترسم بغلش كنم.

 

كودك که ترس ندارد. یك ماما می‌گوید: نوزادان مقاوم‌ترین موجودات دنیا هستند چون از یك محیط بسته و استریل به این دنیا پا می‌گذارند و هیچ اتفاقی هم برایشان نمی‌افتد. فقط باید كمی در مورد آنان ملاحظه به خرج داد تا درست تعویض، استحمام و جابه‌جا شوند.

 

اگر تازه پدر شده‌اید باید بدانید نگهداری از نوزاد كار مشكلی است و شما هم باید به مادر او كمك كنید. اوایل كار می‌توانید در دوره‌های آموزشی والدین كه در برخی بیمارستان‌ها برگزار می‌شود شركت كنید و جزییاتی در مورد عوض كردن پوشك، شیر خوردن بچه و چیزهایی دیگر بیاموزید. تجربه مادر و مادر خانمتان به همراه سایر كسانی كه قبل از شما بچه دار شده اند نیز می تواند به شما كمك كند.

 

برای این‌ كه پدر خوبی باشید اول از همه سعی كنید همسر خوبی باشید.شما وقتی پدر خوبی باقی خواهید ماند كه خانواده در امنیت باشند

بابای پولدار ، بابای بی‌پول

 

«بابای پولدار بچه‌اش را لوس می‌كند و توی پر قو بزرگ می‌كند، اما طفلك بچه من باید حسرت بكشد. وقتی ببیند نمی‌توانم نیازهایش را برآورده سازم از من متنفر می‌شود.»

 

این حرف اسدالله ـ ع است كه می‌گوید شغلش ثباتی ندارد و گاه هست و گاه نیست. اسدالله از وقتی بچه دومش به دنیا آمده دچار نگرانی و تشویش زیادی شده است.

 

می‌توانید یك حساب بانكی مخصوص باز كنید تا از مدتی قبل برای هزینه‌های جدیدتان در آن پس انداز كنید.

 

همچنین، خانواده‌های زیادی لباس‌های بچه یا بارداری را اشتراكی استفاده می‌كنند زیرا زنان باردار و نوزادان یك سایز خاص لباس می‌پوشند كه فقط متعلق به یك دوره خاص است و بعد از آن بی‌مصرف خواهد بود در حالی كه هنوز كاملا نو هستند. شما هم می‌توانید از لباس‌های بچه‌های سایر اعضای خانواده استفاده كنید.

 

آماده برای بی‌خوابی

 

طی چند ماه اول تولد نوزاد به اندازه قبل نمی‌توانید بخوابید یا شاید وقت برای خودتان نداشته باشید، اما این روال تقریبا 6 ماه به طول می‌انجامد. بزودی روزهای خوش در كنار همسرتان آغاز می‌شود. به شرط این‌ كه به بچه عادت ندهید درست وسط تخت و بین شما بخوابد.

پدر و کودک

 

سعی كنید از تكنیك‌هایی برای تخلیه استرس استفاده كنید، مثل ورزش كردن، فیلم دیدن، كتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی.

 

اگر واقعا برای هزینه‌های خانواده مشكل دارید سعی كنید شغل خود را با اضافه كاری پردرآمدتر كنید یا كلا كارتان را عوض كنید.

 

پدر خوب، مرد خوب

 

برای این‌ كه پدر خوبی باشید اول از همه سعی كنید همسر خوبی باشید.شما وقتی پدر خوبی باقی خواهید ماند كه خانواده در امنیت باشند.

 

سعی كنید تا می‌توانید در موقعیت‌های سخت در كنار همسرتان باشید. ”‹بردن بچه نزد پزشک، حمل و نقل كودك خصوصا وقتی همسرتان تازه زایمان كرده و دقت كردن در منظم نگه داشتن خانه نكاتی است كه باید ”‹ رعایت كنید.

 

زمانی را برای همسرتان اختصاص دهید زیرا او حالا كه تازه مادر شده است فشار زیادی را تحمل می‌كند و ممكن است افسرده شود!

 

پس گاهی بگذارید به بچه فكر نكند و فقط به خودش برسد. اگر از آن همسر‌ها هستید كه یك روز تعطیل در كنار خانواده بودن یا دوره‌های دوستانه همسرتان را نشانه بی‌توجهی او به بچه می‌دانید بهتر است در دیدگاه خود تجدیدنظر كنید و حتی به همسرتان اصرار كنید كه به خودش هم توجه كند و رفع خستگی نماید.همیشه قدردانی خود را نسبت به فداكاری‌های مادرانه همسرتان نشان دهید و با شاخه گلی یا هدیه‌ای به او بفهمانید كه برای شما اهمیت دارد و زحماتش را می‌بینید.

 

بابایی بغل

 

حمید، بابای 26 ساله سعید كوچولو است. او روزهایی كه زیاد كار می‌كند بداخلاق می‌شود. بابا می‌رود بیشتر كار می‌كند كه بیشتر پول دربیاورد تا بابای بهتری باشد، اما وقتی خسته به خانه می‌آید و سعید كوچولو به پایش می‌چسبد و یكسره می‌گوید: ”‹بابایی بغل!”‹ كم می‌آورد و سعید را با پا هل می‌دهد یك قدم آنطرف‌تر و با تغیر می‌گوید: برو بغل مامانت ببینم. من خسته‌ام حوصله‌ات را ندارم.

 

بچه‌ها به محبت نیاز دارند، آنها را ببوسید و در آغوش بگیرید و موهایشان را نوازش كنید. نوازش و گرمای دستان شما بزرگ‌ترین گنجی است كه به كودكان می‌دهید و خیلی راحت در نظر آنان شما را تبدیل به بهترین بابای دنیا می‌كند

 

شاید سعید كوچولو می‌توانست گرسنگی را تحمل كند و به خاطر نیاورد، اما این خشونت و بی‌مهری پدر را از یاد نمی‌برد و می‌رود از دامن مامان آویزان می‌شود و می‌گوید: بابایی زد...

 

او كم‌كم از بابایی فاصله می‌گیرد و حمید با همه تلاشش نمی‌تواند بابای خوبی باشد.

 

بچه‌ها به محبت نیاز دارند، آنها را ببوسید و در آغوش بگیرید و موهایشان را نوازش كنید. نوازش و گرمای دستان شما بزرگ‌ترین گنجی است كه به كودكان می‌دهید و خیلی راحت در نظر آنان شما را تبدیل به بهترین بابای دنیا می‌كند. جذبه خوب است، اما به جای خود باید محبت هم داشته باشید. كودكان را هرگز تحقیر نكنید و با كتك و داد و بیداد بچه تربیت نكنید. باید یك اخم شما برای او كافی باشد و كم محلی كار خودش را بكند.

 

مهم نیست كه چقدر پول درمی‌آورید و چه چیزهایی برای بچه‌ها می‌خرید همین كه به آنها بیشتر از كارتان اهمیت بدهید و با آنها بازی كنید و برایشان وقت بگذارید شما را بهترین بابای دنیا می‌دانند.

منبع :جام جم