سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سزای به قدرت رساندن نا اهلان



 

سزای به قدرت رساندن نا اهلان

 

شمعون از مقربان باهوش و یکی از نزدیکان یک شاه یهودی بود روزی به همراه پسرش نزد شاه بود و هنگام خروج پیشانی شاه را بوسید.وقتی آن دو از کاخ خارج شدند پسر به پدر اعتراض کرد که چرا به شاه بی احترامی کردی پدر؟ و جای اینکه دست شاه را ببوسی پیشانی اش را بوسیدی؟

 

شمعون پاسخ داد، زمانی که برای اولین بار به این کاخ آمدم یک مربی ساده بودم قدرتی نداشتم قدم های شاه را میبوسیدم، وقتی از هوش من با خبر گشت و اندکی به من قدرت داد دستش را بوسیدم ، وقتی مرا از نزدیکان خود کرد شانه هایش را بوسیدم و اکنون که از مشاوران اعظم اویم و او به من قدرت بسیاری داده پیشانیش را میبوسم؛ اما بدان اگر فرصتی یابم اینبار سر از تنش جدا خواهم کرد!....

 

این اتفاق افتاد و آن مشاور باهوش اما نا اهل با شورشیان همراه شد و خود سر از تن آن شاه جدا کرد. پادشاه زمانی که شمعون میخواست سر از تنش جدا کند یک جمله گفت: حال امروز مرا دارد آنکه نا اهلان را به قدرت رساند.

 


منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
مکه در قبضه نا اهلان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ايران تبديل به يك قدرت خاص منطقه‌اي شده



 

 

ايران تبديل به يك قدرت خاص منطقه‌اي

 

مجتهدزاده:

ايران تبديل به يك قدرت خاص منطقه‌اي شده است


تمامي كشورهايي كه از بمب هسته‌اي برخوردارند علاوه بر آنكه خود وارد هيچ جنگ و منازعه‌اي نمي‌شوند كشورهاي ديگر نيز از نزديك شدن به آنها واهمه دارند و اين يعني بازدارندگي/از ديدگاه ژئوپولتيك آمريكا نيز يك ابرقدرت محسوب مي‌شود اين كشور پيش از همه ابرقدرتي در داخل كشور خود است.

ایلنا: مجتهدزاده گفت: دفاع از دستيابي ايران به دانش صلح‌آميز هسته‌اي براساس مفاد ان پي تي مطرح مي‌شود و بنده با طرح موضوع حقانيت ايران براي دستيابي به دانش هسته‌اي از فعاليت‌هاي هيچ دولتي حمايت نمي‌كنم و اساسا معتقدم كه يك دانشگاهي خوب هيچگاه وارد مسائل حزبي نمي‌شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، پيروز مجتهدزاده طي سخناني در ميزگرد «جايگاه ايران در محيط ژئوپولوتيك و ژئواكونوميك اوراسيا» با بيان اينكه ژئوپولوتيك از اوراسيا آغاز شده است، گفت: ژئوپولوتيك عبارت است از مطالعه روابط رقابتي قدرت‌ها كه بيشتر بين روسيه و آمريكا متداول بوده است..
وي افزود: در زمان ظهور اسلام نيز يك موازنه قدرتي در بحث ژئوپولتيك در ميان قدرت ايراني، قدرت رومي و قدرت حبشي وجود داشت و مسلمانان توانستند با استفاده از خلاء كه در اين زمينه به وجود آمده بود اسلام را بدون هيچ مشكلي توسعه دهند.
اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: از اواخر قرن نوزدهم موضوع ژئوپولتيك به‌عنوان يك مبحث بين‌المللي توسط يك فرانسوي مطرح شد كه بسياري از انديشمندان مباحث روابط بين‌الملل از آن تاثير گرفتند.
وي تاكيد كرد: براساس پيش‌بيني‌هاي اين محقق فرانسوي جهان در آينده دچار جنگ‌هاي فراواني خواهد بود و در نهايت ميان آمريكا و روسيه تقسيم خواهد شد.
مجتهد زاده تاكيد كرد: تمام فعل و انفعالات ژئوپولتيك قرن بيستم كه منجر به تشكيل اتحاديه اروپايي شد از ديدگاه‌هاي اين انديشمند فرانسوي نشات گرفته است؛ حتي ژنرال دو گل نيز زماني كه در زندان حضور داشت با تاسي از انديشه‌هاي اين هموطن خود بحث تشكيل يك اتحاديه قوي اروپايي را ترسيم كرد.
وي در ادامه با اشاره به موقعيتي كه ايران در قرن حاضر در آن قرار گرفته است گفت: موقعيت جغرافياي ايران و قرارگرفتن در ميان دريايي در شمال و دريايي در جنوب موقعيت خاصي را براي ما به وجود اورده است؛ امكانات بالقوه‌اي كه كه از اين حيث براي ما مهيا شده است كشور ايران را تبديل به يك قدرت خاص منطقه‌اي كرده است و بايد از حالت باالقوه و باالفعل در آيند.
اين استاد دانشگاه همچنين با بيان اينكه فشارهايي كه به جمهوري اسلامي ايران براي جلوگيري از دستيابي به دانش هسته‌اي مطرح مي‌شود به هيچ وجه‌پذيرفتني نيست اظهار داشت: تمامي كشورهايي كه از بمب هسته‌اي برخوردارند علاوه بر آنكه خود وارد هيچ جنگ و منازعه‌اي نمي‌شوند كشورهاي ديگر نيز از نزديك شدن به آنها واهمه دارند و اين يعني بازدارندگي.
وي تاكيدكرد: اروپا در نتيجه دسترسي به بمب اتم توانست به صلح و امنيت دست پيدا كند و يكپارچه شود در ژئوپولتيك امروز سلاح هسته‌اي صلح‌آميز است و مي‌توانند در مسير جلوگيري از تجاوزكاري كشورهاي ديگر موثر باشد.
مجتهدزاده افزود: البته ايران بارها اعلام كرده است كه خواست خود از دستيابي به انرژي هسته‌اي به هيچ وجه در مسير ساخت سلاح‌هاي هسته‌اي نيست موضوعي كه بنده در يكي از كنفرانس‌هاي بين‌المللي مطرح كردم و از 27 كشور حاضر خواستم كه تا هرگونه حمله نظامي عليه ايران را محكوم كند.
وي با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي و اسرائيلي در رابطه به اين موضوع كه ايران خواهان حمله به كشور اسرائيل است گفت: اين كشور بسيار كوچك است و ايران نيز با آگاهي از اين موضوع هيچ گاه از بمب هسته‌اي كه مي‌تواند موجب نابودي كشور مجاور اسرائيل يعني فلسطين است استفاده نمي‌كند.
اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: از ديدگاه ژئوپولتيك آمريكا نيز يك ابرقدرت محسوب مي‌شود اين كشور پيش از همه ابرقدرتي در داخل كشور خود است و اساسا گرايش‌هاي سياسي در جامعه آمريكايي درون گرا است اين انگليسي‌ها بودند كه آمريكا را درگير جنگ‌هاي جهاني كردند ودر رقابت با روسيه قرار دادند.
به گفته مجتهدزاده كشور روسيه با وجود آنكه به تبعات با شكست‌هاي مختلف مواجه شده است اما همچنان در صدد سلطه در جهان است و چين نيز به صورت محتاط آميز هنوز امري به صورت يك ابرقدرت مطرح شود ندارد...../تحلیل:ایلنا