سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سریال یك تكه زمین+ تصاویر سریال یك تكه زمین



سریال یك تكه زمین,بازیگران سریال یك تكه زمین,تصاویر سریال یك تكه زمین

 

بازیگران سریال یك تكه زمین

داریوش ارجمند، رویا تیموریان، عنایت بخشی، آتیلا پسیانی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، امیرحسین رستمی، كوروش تهامی، شراره دولت‌آبادی، سپیده علایی و حدیث میرامینی از امشب با سریالی كه موضوعش متناسب با ماه محرم است، مهمان خانه‌های مردم می‌شوند. این سریال 13 قسمتی «یك تكه زمین» نام دارد و كاری مناسبتی محسوب می‌شود كه در آن سنت‌های اصیل زندگی ایرانی به تصویر كشیده شده است.
مهدی كرم پور كه قبلا تله‌فیلم «روز هشتم» را با موضوع زیارت امام رضا (ع) برای تلویزیون ساخته، كارگردانی این سریال را بر عهده دارد. این سریال را محمدعلی اسلامی تهیه كرده كه سال گذشته در همین روزها سریال فرات را از او شاهد بودیم.

داستان سریال یك تكه زمین
در خلاصه داستان سریال یك تكه زمین آمده است: حاج‌حیدر از نانواهای قدیمی تهران است كه هنوز نان سنگك را در ترازو وزن می‌كند و بعد به دست مردم می‌دهد. او مورد احترام مردم است و همه از او و خانواده‌اش به نیكی نام می‌برند. او در روستایی نزدیك تهران كه زادگاهش است، یك تكه زمین دارد. روستاییان فروش محصولات سالانه را به او و خانواده‌‌اش سپرده‌اند. نظم این چرخه از روزی تغییر می‌كند كه حاج‌حیدر نانوایی را به دلیل تخلف تعطیل می‌كند و این شروع ماجراست.
این طور كه پیداست اختلاف سلیقه پسر حاج حیدر كه نماینده نسل جوان است با پدر، یكی از محورهای اصلی قصه را شكل می‌دهد. محمود در یك كارخانه كوچك، آرد مرغوب برای پخت نان‌های فانتزی تولید می‌كند. او كه جوانی طمعكار است، در آرد مواد اضافه و ناخالصی وارد می‌كند كه گلایه اهالی محله را در پی دارد و...
داستان این سریال از عید قربان آغاز می‌شود و در روز عاشورا به پایان می‌رسد. در محتوای قصه كارگردان سعی كرده بخشی از شعائر ملی و مذهبی ایرانیان را به تصویر بكشد. چند مراسم آیینی همچون تعزیه، گلریزان زورخانه‌ای و عزاداری سیدالشهدا در تكیه در این سریال نمایش داده می‌شود.
داریوش ارجمند در این سریال در نقش حاج حیدر جلوی دوربین رفته است. شراره دولت آبادی نقش رعنا همسر حاج حیدر را بازی می‌كند. كوروش تهامی و حمید ابراهیمی نیز در نقش دو پسر این شخصیت جلوی دوربین رفته‌اند. ایفای نقش رویا خواهر حاج حیدر نیز بر عهده رویا تیموریان است.
مردی از تبار بزرگان
داریوش ارجمند بازیگر نقش اول این سریال درباره ویژگی‌های نقشش گفت:‌ حاج حیدر مردی سنتی و پرهیزكار است كه حلال و حرام سرش می‌شود؛‌ این نانوا كه اهل تكیه است، تلاش می‌كند فرزندانش را خوب تربیت ‌كند اما بعدها بخاطر پسرانش مشكلاتی در زندگی‌اش پدیدار می‌شود كه حاج حیدر را نیز به دردسر می‌اندازد.
او افزود: به نظر من حاج حیدر در یك تكه زمین شخصیت‌پردازی بسیار خوبی دارد. او از تبار مردانی است كه روزی سرمایه این سرزمین بودند و حالا با تغییر ارزش‌ها زندگیشان دستخوش تحولاتی شده است.
این بازیگر تصریح كرد: این سریال در واقع تلنگری به بزرگ‌ترهاست، قصد پند دادن نداریم اما می‌خواهیم در حد توانمان یادآوری كنیم كه نسبت به مسائل تربیتی فرزندانشان هشیار باشند و همه مسئولیت را بر عهده مدرسه، دانشگاه و جامعه نیندازند.

عوامل اصلی سازنده  سریال یك تكه زمین

عوامل اصلی سازنده  سریال یك تكه زمین  عبارتند از نویسندگان: علی‌اكبر محلوجیان و خسرو نقیبی، مدیر تصویربرداری: ابراهیم غفوری، مدیر تولید: مسعود عسگری، صدابردار: بابك اخوان، طراح صحنه و لباس: مهران یوسف‌زاده، طراح گریم: كیان اولادوطن، تدوین: میثم مولایی، صداگذار: مهرداد جلوخانی، موسیقی: ‌علیرضا كهن‌دیری، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: شكوفا كریمی و عكاس: دنیا راد.

ترانه تیتراژ پایانی «یك تكه زمین» را محمد اصفهانی خوانده است.

تصاویر سریال یك تكه زمین

 سریال یك تكه زمین,بازیگران سریال یك تكه زمین,تصاویر سریال یك تكه زمین

 تصاویر سریال یك تكه زمین

سریال یك تكه زمین,بازیگران سریال یك تكه زمین,تصاویر سریال یك تكه زمین

 تصاویر سریال یك تكه زمین

سریال یك تكه زمین,بازیگران سریال یك تكه زمین,تصاویر سریال یك تكه زمین

 تصاویر سریال یك تكه زمین

سریال یك تكه زمین,بازیگران سریال یك تكه زمین,تصاویر سریال یك تكه زمین

 تصاویر سریال یك تكه زمین

منبع:.jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
تكه ای از سریال شاهكوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریال «رازهای یك خانه» از نیمه‌ی ماه پخش می‌شود




سریال «رازهای یك خانه» از نیمه‌ی ماه پخش می‌شود

 

در فاصله چند روز مانده به پخش «نامه‌ها»، نام این مجموعه نمایشی تغییر كرد.به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، مجموعه نمایشی «‌نامه‌ها» به كارگردانی حمید لبخند‌ه به «رازهای یك خانه» تغییر نام داد.

رحمان سیفی آزاد ـ مدیر گروه فیلم و نمایش شبكه چهار به خبرنگار ایسنا گفت: پخش مجموعه نمایشی ‌«نامه‌ها» از نیمه‌ی دی ماه با نام «رازهای یك خانه» آغاز می‌شود.

به گفته وی این مجموعه نماَیشی به صورت هفتگی به روی آنتن می‌رود.

***

رضا حامدی‌خواه ـ تهیه‌كننده مجموعه‌ی «رازهای یك خانه» ـ پیش از این اعلام كرده بود كه حدود 100 بازیگر اصلی در این مجموعه بازی می‌كنند.

به گفته وی مجموعه «رازهای یك خانه» از فضای استودیو خارج و به صورت تك دوربینه ضبط می‌شود. «رازهای یك خانه» اولین مجموعه‌ی نمایشی شبكه چهار است. این مجموعه در 30 قسمت به كارگردانی حمید لبخنده و تهیه‌كنندگی رضا حامدی‌خواه و اكبر جناغی برای پخش از شبكه چهار تولید می‌شود.... /  isna.ir