سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

زنان فداکاری که همه را شگفت زده کردند!!!



 

زنان فداکاری که همه را شگفت زده کردند!!!

 

 

فرمانده دشمن به قلعه پیام می‌فرستد که قبل از حمله ویران کننده خود حاضر است به زنان و کودکان اجازه دهد تا صحیح و سالم از قلعه خارج شده و پی کار خود روند...



بر بالای تپه‌ای در شهر وینسبرگ آلمان، قلعه ای قدیمی‌و بلند وجود دارد که مشرف بر شهر است. اهالی وینسبرگ افسانه ای جالب در مورد این قلعه دارند که بازگویی آن مایه مباهات و افتخارشان است:

 


افسانه حاکی از آن است که در قرن 15، لشکر دشمن این شهر را تصرف و قلعه را محاصره می‌کند.اهالی شهر از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، برای رهایی از چنگال مرگ به داخل قلعه پناه می‌برند.


فرمانده دشمن به قلعه پیام می‌فرستد که قبل از حمله ویران کننده خود حاضر است به زنان و کودکان اجازه دهد تا صحیح و سالم از قلعه خارج شده و پی کار خود روند.

 


پس از کمی‌مذاکره، فرمانده دشمن به خاطر رعایت آیین جوانمردی و بر اساس قول شرف، موافقت می‌کند که هر یک از زنان در بند، گرانبها ترین دارایی خود را نیز از قلعه خارج کند به شرطی که به تنهایی قادر به حمل آن باشد.

 


نا گفته پیداست که قیافه حیرت زده و سرشار از شگفتی فرمانده دشمن به هنگامی‌که هر یک از زنان شوهر خود را کول گرفته و از قلعه خارج می‌شدند بسیار تماشایی بود.

 

 


ویدیو مرتبط :
هنرنمایی شگفت انگیز یک پسر ایرانی در مسابقه استعدادیابی امریکا داوران را شگفت زده کرد !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرمربی سابق تیم ملی زنان ایران، فوتبال جهان را شگفت زده كرد




 
 اخبار ورزشی - سرمربی سابق تیم ملی زنان ایران، فوتبال جهان را شگفت زده كرد

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به عنوان اولین زنی که در سطح حرفه ای یک لیگ معتبر اروپایی، هدایت یک تیم مردان را برعهده می گیرد، معرفی شد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال بانوان

 

به گزارش جام نیوز، سلرمونت، باشگاه دسته دومی فوتبال فرانسه اعلام کرد که هلنا کاستا فصل آینده سرمربی این تیم خواهد شد تا اولین سرمربی زن را در تاریخ یک تیم حرفه‌ای فوتبال این کشور جذب کرده باشد.


کاستا 36 ساله از سال 2012 هدایت تیم ملی فوتبال زنان ایران را نیز بر عهده داشت اما اکنون توافق کرده که جانشین رژی بروارد در تیم سلرمونت شود. این تیم هم ‌اکنون در رده چهاردهم لیگ دسته دوم فرانسه قرار دارد.


کاستا که متولد پرتغال است، سابقه کار در آکادمی باشگاه بنفیکا و همچنین باشگاه سلتیک اسکاتلند را نیز در کارنامه دارد. وی به عنوان سرمربی در آکادمی نوجوانان بنفیکا در کشورش فعالیت کرده و چندین عنوان ملی را نیز به دست آورده است.

کاستا در باشگاه چلسی و زیر نظر مورینیو در سال 2005 تعلیم دیده و هدایت تیم ملی قطر را نیز در سال‌های 2010 و 2012 به عهده داشت.

او در تیم ملی ایران دچار حاشیه های عجیب و غریبی شد و 4 نفر از بازیکنانش مرد از آب در آمدند که این مساله در سطح جهانی بازتاب های زیادی پیدا کرد.

باشگاه سلتیک اسکاتلند برای در دست گرفتن این نقش پس از استعدادیابی برای این تیم بین سال‌های 2008 تا 2011 در کشورهای اسپانیا و پرتغال به وی تبریک گفت.

رمی دوگیمونت مهاجم کلرمون در مصاحبه ای پیرامون این انتخاب گفت: «واقعا از این انتخاب شگفت زده هستم. نه تنها من، بلکه همه ی بازیکنان بسیار شگفت زده هستیم. این یک تجربه ی بسیار خاص و استثنایی برای همه ی ما خواهد بود.»

وی افزود: «من بسیار هیجان زده هستم تا ببینم در فصل آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. بی صبرانه منتظر شروع فصل بعد هستم.»

انتخاب هلنا کاستا بازتاب زیادی در سانه های مختلف دنیا داشته است. طرفداران این انتخاب معتقدند که زنان می توانند در سطح بالای فوتبال اروپا مربی گری کنند و استعداد این کار را دارند. باید منتظر ماند و دید این تجربه استثنایی و متفاوت چگونه پیش خواهد رفت.

 تنها یک زن دیگر به نام کارولینا موراس، در اروپا هدایت یک تیم حرفه‌ای را بر عهده داشته و به مدت تنها دو مسابقه در سال 1999 سرمربی تیم ویتربس در دسته سوم ایتالیا بود و سپس به دلیل فشار بی‌امان رسانه‌ها این تیم را ترک کرد.

هوپ پاول که هدایت تیم ملی بانوان انگلیس را بین سال‌های 1998 تا 2013 بر عهده داشت، در سال 2012 گفته بود که زنان زیادی بوده‌اند که مراحل مقدماتی سرمربیگری را برای بر عهده گرفتن سرمربیگری یک تیم مردان در لیگ برتر پشت سر گذاشته‌اند.

داوران زن نیز در اروپا متداول نیستند و امی فیرن که در 19 دقیقه پایانی به جای تونی بیتس وارد زمین شد تا پیروزی یک بر صفر کاونتری مقابل ناتینگهام فورست را سوت بزند، اولین داور زن نام گرفت که قضاوت یک دیدار لیگ فوتبال در فوریه 2010 را بر عهده گرفته و نامش را در کتاب رکوردها به ثبت رساند.
 اخبار ورزشی - جام نیوز