سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

رمز موهای زنان آفریقایی +عکس


زنان زیمبابوه ای موهای بلند و فردار را دوست دارند، اما درست کردن این موهای مصنوعی کار سخت و پیچیده ای است. آرایشگر باید موهای مصنوعی را رشته رشته جدا کند و بعد با سوزن کار آن را روی موهای واقعی مشتریان ثابت کند.

رادیو چین: زنان زیمبابوه ای موهای بلند و فردار را دوست دارند، اما درست کردن این موهای مصنوعی کار سخت و پیچیده ای است. آرایشگر باید موهای مصنوعی را رشته رشته جدا کند و بعد با سوزن کار آن را روی موهای واقعی مشتریان ثابت کند. برای تثبیت موهای مصنوعی، بعضی مشتریان درخواست می کنند که با یک کلاه گیس توری روی سر خود را بپوشاند و بعد موهای مصنوعی روی آن دوخته می شود.

لوسی که ده سال کار آرایشگری انجام داده، می گوید: هزینه درست کردن موهای مصنوعی برای مشتریان حدود 10 دلار است و وی ماهانه یک صد دلار هزینه اجاره به رییس آرایشگاه می دهد و بقیه پول مال اوست. درآمد ماهانه وی به یک هزار دلار می رسد که در مقایسه با بیشتر شغل های رسمی بالاتر است.

خانمی اهل هاراره، پایتخت زیمبابوه معمولا هر دو هفته تا یک ماه مدل موی خود را عوض می کند. هزینه هر بزرگسال برای این کار حدود 20 دلار است و مدل پیچیده به 30 دلار هم می رسد و هزینه کمی برای یک خانواده معمولی نیست و گاهی اوقات هم دعواهای خانوادگی به دنبال دارد. در حال حاضر زیمبابوه در فصل تابستان به سر می برد، خبرنگاری پرسید آیا استفاده از موهای مصنوعی ضخیم رنج آور است؟ یکی از مشتریان پاسخ داد: اصلا راحت نیست، اما برای زیبایی خود این رنج را تحل می کند.

نیاز زنان زیمبابوه به موهای مصنوعی باعث توسعه بازار موهای مصنوعی محلی شده است. قیمت این موها از یک دلار تا بیش از ده دلار است و بیشتر هم از آفریقای جنوبی، چین و کره جنوبی وارد می شود.

رمز موهای زن آفریقا +عکس

رمز موهای زن آفریقا +عکس

رمز موهای زن آفریقا +عکس

رمز موهای زن آفریقا +عکس

رمز موهای زن آفریقا +عکس

رمز موهای زن آفریقا +عکس

رمز موهای زن آفریقا +عکس


ویدیو مرتبط :
مرو زنان سوار بر کول یه مرد آفریقایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موهای 2متری زنان در این روستا! +عکس


زنان دهکده هوانگلوآی چین برای موهای خود اهمیت ویژه قائلند. درواقع از نظر مردم دهکده موی یک زن ارزشمندترین چیزی است که دارد.

 
 
 
 
 صبح بخیر: داشتن موهای زیبا و سالم برای همه خانم ها از اهمیت زیاد برخوردار است، اما به نظر می رسد زنان دهکده هوانگلوآی چین برای موهای خود اهمیت ویژه قائلند. درواقع از نظر مردم دهکده موی یک زن ارزشمندترین چیزی است که دارد.

حدود 82 خانواده در این دهکده زندگی می کنند. این دهکده دارای طبیعتی بسیار زیبا است و آداب و رسوم سنتی آن مورد توجه توریست ها است. اما جالب ترین چیز همان وسواس و دقتی است که زنان نسبت به موهای خود نشان می دهند. در واقع دهکده هوانگلوآ به "دهکده موهای بلند" شهرت یافته است. میانگین طول موی زنان هانگلوآ حدود 1.7 متر است.



جالب اینکه تا همین چند سال پیش، وقتی موی زنی باز بود هیچ کس به غیر از شوهر و فرزندان او حق نگاه کردن به آن را نداشت. در طول تابستان و پاییز زنان برای شستن موهای خود به کنار رودخانه می رفتند و البته برای پوشاندن موی خود از روسریهای آبی استفاده می کردند. تنها همسر یک زن می توانست زیبایی موی او را ببیند. اگر مردی به طور اتفاقی موی زنی را می دید، او را مجبور می کردند سه روز به عنوان داماد خانواده با آنها زندگی کند. اما همه این سنت ها در سال 1987 کنار گذاشته شد و حالا زنان دهکده می توانند با غرور موهای خود را نشان بدهند و در مقابل چشم دیگران آنها را شانه بزنند.

زنان هوانگلوآ تنها یک بار در طول عمر خود و در سن 16 سالگی می توانند موهایشان را کوتاه کنند. همچنین از 16 سالگی به بعد می توانند عاشق شوند و ازدواج کنند . وقتی موهای دختری کوتاه می شود، آن را هرگز دور نمی ریزند و آن را به مادربزرگ او می دهند تا با آن یک گل سر تزئینی درست کنند و در روز عروسی او به داماد بدهند.



مردم دهکده هوانگلوآ معتقدند موی بلند زنان عمر طولانی، ثروت و شانس می آورد. هرچه مویی بلندتر باشد، شانس بیشتری می آورد.