سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

رخ دادن پدیده نادر فضایی در شب گذشته


در شامگاه دیشب جمعه 10 خرداد ماه سیارات منظومه شمسی در یک راستا قرار گرفتند.

خبرگزاری مهر: سیارات منظومه شمسی شامگاه دیشب در یک راستا بودند

در شامگاه دیشب جمعه 10 خرداد ماه سیارات منظومه شمسی در یک راستا قرار گرفتند.

سیاره مشتری در پائین این خط و در کنار سحابی خرچنگ دیده می‌شد که برای رویت آن نیاز به ابزار اپتیکی بود.

در این پدیده همچنین سیاره زهره کمی بالاتر و میان دو سیاره مشتری و عطارد قرار داشت. بالای این سیارات، سیاره عطارد در 5.1 درجه‌ای خوشه ستاره‌ای M35 قابل مشاهده بود.

رخ دادن پدیده نادر فضایی در شب گذشته


ویدیو مرتبط :
یك پدیده ی ماه گرفتگی نادر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدیده‌ زیبا و نادر جوی؛ ابر شب تاب + عکس



ابرها معمولاً کمتر از دیگر اجزای طبیعت جلب توجه می‌کنند، اما در اواخر بهار و روزهای آغازین تابستان شرایط جوی موجب ایجاد «ابرهای شب‌تاب» می‌شوند.

ابرها معمولاً کمتر از دیگر اجزای طبیعت جلب توجه می‌کنند، اما در اواخر بهار و روزهای آغازین تابستان شرایط جوی موجب ایجاد «ابرهای شب‌تاب» می‌شوند؛ ابرهایی به رنگ آبی درخشان که تا مدت‌ها پس از غروب آفتاب در ارتفاعات می‌درخشند.

اخبار , اخبار گوناگون,تصاویر ابر شب تاب,پدیده نادر ابر شب تاب


ایجاد ابرهای شب‌تاب نیازمند وجود شرایط جوی بسیار خاصی است: ترکیبی از هوای گرم در لایه‌های پایینی اتمسفر و هوای سرد در لایه‌های بالایی اتمسفر موجب ایجاد بلورهای یخ روی ذرات غبار به‌جامانده از شهاب‌وارها و دیگر ذرات شناور در جو می‌شود. این بلورها می‌توانند تا مدت‌ها بعد از غروب آفتاب، نور خورشید را بازتاب دهند و فرکانس این نور که رنگ آن بین سفید تا آبی متغیر است، به میزان ضخامت این بلورهای یخ بستگی خواهد داشت.

اخبار , اخبار گوناگون,تصاویر ابر شب تاب,پدیده نادر ابر شب تاب


ابر شب‌تاب پدیده‌ای نادر است و تنها در ارتفاعات بالا و در اطراف قطب شمال به چشم می‌خورد اما در سال‌های اخیر این ابرها در مناطق جنوبی‌تر مانند برخی از ایالت‌های کوهستانی آمریکا نیز دیده شده‌اند. تصویر زیر اخیرترین مشاهده‌ی این ابرها در تاریخ ۱۰ ژوئن سال جاری است که توسط یکی از ماهواره‌های ناسا که به بررسی لایه‌های فوقانی جو زمین اختصاص دارد ثبت شده است.

 

اخبار , اخبار گوناگون,تصاویر ابر شب تاب,پدیده نادر ابر شب تاب

 

اخبار گوناگون - نوچه