سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دستگاهی ضروری برای تازه مادران ایرانی!


تحقیقات این شرکت مشخص کرده که علت گریه همه نوزادان سراسر دنیا ناشی از پنج موضوع گرسنگی، خواب آلودگی، نیاز به تعویض پوشک، بیماری و بی‌قراری و یا خستگی می‌باشد.

خبرگزاری فارس: پژوهشگران اسپانیا دستگاهی را طراحی کرده‌اند که به وسیله آن می‌توان علت گریه کودکان را فهمید.

پروژه‌های موسسات علمی و پژوهشی نشانگر آن است که نوزادان و کودکان برای بیان نیازهایشان و ایجاد ارتباط با والدین و سایرین از گریه استفاده می‌کنند که این موضوع طبیعی در کنار همه شیرینی‌های فرزند، اغلب موجب نگرانی‌ها و دلشوره‌های برای والدین می‌شود.

طراحی دستگاه تشخیص گریه کودکان+تصاویر

با توجه به این واقعیت، یک شرکت پژوهشی به نام بایلوپ (biloop) در کشور اسپانیا پس از سالها تحقیق علمی توسط دانشمندان و متخصصین کودک، دستگاهی را طراحی و تولید کرده که می‌تواند گریه کودکان و نوزادان را ترجمه کند.

تحقیقات این شرکت مشخص کرده که علت گریه همه نوزادان سراسر دنیا ناشی از پنج موضوع گرسنگی، خواب آلودگی، نیاز به تعویض پوشک، بیماری و بی‌قراری و یا خستگی می‌باشد.

جالب توجه اینکه دستگاه طراحی شده توسط این شرکت قادر است علت گریه کودکان را از هر نژاد، زبان، لهجه و با هر فرهنگ و جنسیتی که باشند، ظرف مدت 3 تا 5 ثانیه تشخیص بدهد.

دستگاه مذکور می‌تواند در 96 درصد موارد، علت گریه نوزاد را به درستی تشخیص داده و والدین را از نگرانی و اضطراب نجات دهد.

طراحی دستگاه تشخیص گریه کودکان+تصاویر

همچنین دستگاه امکان پخش لالایی‌های آرام بخش برای فرزندان را داراست.

محققان شرکت بایلوپ، دو صوت بسیار آرام بخش (امواج دریا و صدای فضای رحم مادر) را نیز روی دستگاه تعبیه کرده‌اند که تأثیر زیادی در آرامش کودکان دارند.

این محصول در سال 2010 میلادی مقام اول اختراع نمایشگاه بین‌المللی اختراعات در شهر ژنو سوئیس را دریافت کرده است.

طراحی دستگاه تشخیص گریه کودکان+تصاویر


ویدیو مرتبط :
مکس امینی مادران ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش محققان ایرانی ساخته شد: دستگاهی كه صدای قلب جنین را به گوش مادر می‌رساند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اطمینان از سلامت جنین با سونیكید جیبی!

با تلاش محققان ایرانی ساخته شد: دستگاهی كه صدای قلب جنین را به گوش مادر می‌رساند

یك پزشك ایرانی موفق به تولید دستگاهی شد كه ضمن داشتن كاربردهای معمول یك گوشی تلفن همراه یا رایانه‌ جیبی، قابلیت‌های دستگاه «سونیكید» (sonicaid) را نیز دارا بوده و می‌تواند صدای ضربان قلب جنین را به گوش مادر برساند.

دكتر میترا احمد سلطانی، رزیدنت زنان و زایمان و مبتكر این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: با این دستگاه كه از تلفیق بورد دستگاه سونیكید (دریافت و ثبت ضربان قلب جنین) و یك رایانه جیبی یا گوشی تلفن همراه با قابلیت نصب ویندوز ساخته شده می‌ توان ضمن اندازه گیری و بررسی وضعیت ضربان قلب جنین و محاسبه سن بارداری بر حسب هفته به اطلاعات پزشكی زنان و زایمان هم دست یافت.

وی افزود: این دستگاه همچنین قادر به انجام عملیات یك رایانه جیبی یا تلفن همراه معمولی است.

به گفته این محقق، ابزار ساخته شده، دستگاه كوچك چند منظوره‌ای است كه در جیب قابل حمل بوده و با باتری قابل شارژ كار می‌كند و از آن علاوه بر كاربردهایی مثل ضبط و پخش صدا، كرونومتر، جابه‌جایی فایل و ... برای ضبط و ارسال صدای ضربان قلب به پزشك نیز می توان استفاده كرد.

احمد سلطانی درباره‌ نحوه‌ عملكرد این دستگاه به ایسنا گفت: این دستگاه مجهز به یك میكروفن است كه مادر می‌تواند آن را روی شكم خود قرار داده و از وضعیت ضربان قلب جنین با خبر شود. در صورتی كه مادر متوجه كندی ضربان قلب جنین شد می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های این دستگاه صوت ضربان قلب جنین را ضبط كرده و به پزشك ارسال كند تا اقدامات لازم توسط پزشك انجام شود.

وی در پایان با بیان این كه مطالعه روی این دستگاه چهار سال به طول انجامیده است ابراز امیدواری كرد كه با جلب سرمایه‌گذاری مناسب این دستگاه به بازار عرضه شود./ایسنا