سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دانش موشکی در خدمت تولید قابلمه! +عکس


شرکت لیک‌لند، تولیدکننده لوازم آشپزخانه، اخیرا با همکاری یک دانشمند فعال در زمینه موشک قابلمه جدیدی را تولید کرده که نسبت به مدل های معمولی 40 درصد سریعتر غذا را گرم می کند.

زیست نیوز: شرکت لیک‌لند، تولیدکننده لوازم آشپزخانه، اخیرا با همکاری یک دانشمند فعال در زمینه موشک قابلمه جدیدی را تولید کرده که نسبت به مدل های معمولی 40 درصد سریعتر غذا را گرم می کند.

هر یک از ما در طول روز برای درست کردن قهوه و یا غذا به آب جوش نیاز داریم. این مساله بر میزان انرژی مصرفی ما می افزاید. اما شرکت لیک‌لند، تولیدکننده لوازم آشپزخانه، اخیرا با همکاری یک دانشمند فعال در زمینه موشک قابلمه جدیدی را تولید کرده که نسبت به مدل های معمولی 40 درصد سریعتر غذا را گرم می کند. این قابلمه آلومینیومی که "فلر" (Flare) نام دارد دارای باله هایی در قسمت تهتانی خود است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

دکتر "توماس پووی"، استاد مهندسی در دانشگاه آکسفورد، به طور معمول بر مدیریت حرارت پیشرانه های جت و موشک متمرکز است اما به کارگیری دانش وی در مقیاسی کوچک نتایج چشمگیر و تاثیرگذاری را به همراه داشته است. قابلمه فلیر می تواند 34 درصد سریعتر به حرارت مورد نیاز برای پخت و پز رسیده و 28 درصد انرژی کمتری نسبت به قابلمه های معمولی مصرف می کند. این قابلمه از آلومینیوم با دسته های فولاد ضدزنگ ساخته شده و نسبت به مدل های رایج حرارت را بسیار کارآمدتر حفظ می کند.

قیمت محصولات جدید لیک‌لند از 49.99 پوند برای شیرجوش و 59.99 پوند برای ماهیتابه ده اینچی تا 84.99 دلار برای قابلمه متغیر است.

بهره گیری از دانش موشکی برای تولید قابلمه! +عکس


ویدیو مرتبط :
نسل 6 قابلمه موشکی بابرد65165mباسوخت ترقه شماره 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مبارزه پوتین با یک دانش آموز! + عکس



 

عکس -ولادیمیر پوتین در حال یاد دادن یک فن جودو به یک کودک در باشگاهی در شهر کمروو سیبری

 

 پوتین