سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

حیوانات حیله گر را بشناسید! + عکس


خیلی ها برای اینکه به هدفشان برسند کلکی سوار می کنند و بقیه را دور می زنند. اما این کار فقط به انسان ها محدود نمی شود. حیوان ها هم گاهی این کار را می کنند تا زنده بمانند یا از بقیه جلو بزنند. در این لیست با بعضی از این حیوان های زرنگ آشنا می شوید

 



صبح بخیر: خیلی ها برای اینکه به هدفشان برسند کلکی سوار می کنند و بقیه را دور می زنند. اما این کار فقط به انسان ها محدود نمی شود. حیوان ها هم گاهی این کار را می کنند تا زنده بمانند یا از بقیه جلو بزنند. در این لیست با بعضی از این حیوان های زرنگ آشنا می شوید.

فاخته


به گزارش صبح بخیر ؛ فاخته های ماده به لانه همسایه خود (چکاوک ها) حمله میکنند و تخم های آنها را می دزدند، و بعد تخم های خودشان را در لانه چکاوک بیچاره قرار می دهند! به گزارش صبح بخیر، حتی جوجه فاخته هایی که از مادرشان جدا می شوند و با انسان ها زندگی می کنند هم به اندازه مادرشان زیرک و بدجنس هستند.

جالب تر اینکه چکاوک جوجه فاخته را مثل جوجه های خودش و در کنار آنها بزرگ می کند و به او غذا می دهد. حتی با اینکه جوجه فاخته زود بزرگ می شود و جثه اش ده برابر مادرخوانده اش می شود(!)، باز مهرمادری چکاوک را کور می کند و باعث می شود که چکاوک جوجه فاخته را مثل جوجه خودش بزرگ کند!

(اورانگوتان)Orangutan


اورانگوتان ها در جنوب شرق آسیا زندگی می کنند و با استفاده از دست هایشان از شاخه ای به شاخه دیگر می پرند. این حیوانات بسیار با هوش هستند، به طوریکه می توانند ابزارهایی را بسازند و از آنها برای باز کردن در قفسشان استفاده کنند! به گزارش صبح بخیر در بعضی باغ وحش ها قبل از اینکه حیوانات دیگر را در قفس قرار دهند، قفل قفس را در دسترس اورانگوتان ها قرار می دهند تا ببینند اورانگوتان قادر به باز کردن آن هست یا خیر، و با این کار میزان امنیت قفس مشخص می شود .

(صاریغ ویرجینیا)Virginia Opussum


این حیوان کیسه دار که به صاریغ آمریکای شمالی معروف است، اندازه ای برابر اندازه یک گربه خانگی دارد. وقتی صاریغ ها با خطر مواجه می شوند، خود را به مردن می زنند وگاهی چند ساعت در این حالت می مانند. صاریغ ها آنقدر در این کار جدی هستند که حتی وقتی به آنها ضربه بزنید باز از جای خود تکان نمی خورند. البته این مکانیزم دفاعی همیشه جواب نمی دهد به خصوص وقتی که اتومبیلی به سمت آنها می آید!

(میمون هانومان)Hanuman Monkey


قدرت و شجاعت این حیوانات باعث شده است بعضی مردم هند آن را بپرستند و مورداحترام قرار دهند. به گزارش صبح بخیر این میمون هرگز به خاطر کارهایی که می کند مجازات نمی شود و هرچه بخواهد در دسترسش قرار می گیرد- غذا، نوشیدنی، لباس و .. . حتی بعضی افراد به این حیوانات آموزش دزدی می دهند تا چیزهای موردنظر آنها را بدزدند.

کرم شب تاب


این موجودات سوسک های بالداری هستند که با استفاده از فسفر موجود در بدنشان نور تولیدمی کنند و شکار یا جفتشان را به سمت خود جذب می کنند. نور این کرم ها "نور سرد" است و فرکانس های مادون قرمز یا فرابنفش ندارد. اگر چه اکثر گونه های این حیوان از نور خود برای جلب توجه جفتشان استفاده می کنند، بعضی های دیگر نور خود را برای اهداف زیرکانه دیگری نیز به کار می برند، یعنی سیگنال های سایر گونه ها تقلید می کنند و آنها را به سمت خود می کشند و شکار می کنند.

(لاک پشت تمساح نمای گازگیرنده)Alligator Snapping Turtle


این موجود یکی از بزرگ ترین لاک پشت های آب شیرین جهان است. این لاک پشت ها از لاک پشت های گازگیرنده معمولی بزرگ تر هستند و می توانند با یک گاز انگشت انسان را قطع کنند! اما چگونه این لاک پشت ها طعمه خود را فریب می دهند؟ عضوی کرم مانند که به زبان این لاک پشت ها چسبیده است نه تنها مانند یک ماهی به نظر می رسد بلکه با حرکات کرم مانند خود طعمه را فریب می دهد.

هزارپا


این موجودات بسیار مکار هستند و برای زنده ماندن به هر حربه ای متوسل می شوند. بعضی از هزارپاها خود را به شکل محیط اطراف در می آورند، مثلاً برگ ها یا شاخه های درختان. بعضی دیگر دزدهای زیرکی هستند که از گیاهان سمی تغذیه کرده سم آنها را در بدن خود ذخیره می کنند. حتی بعضی هزارپاهای گوشتخوار خود را به مردن می زنند و از این طریق طعمه را به طرف خود می کشند.

(آفتاب پرست)Chameleon


آفتاب پرست ها یکی از اعضای بسیار خاص و تکامل یافته خانواده مارمولک ها هستند که پاهایی طوطی مانند، چشم های متحرک و برجسته، و زبان سریع و بلند دارند و بر روی سرشان تاج یا شاخ وجود دارد. بعضی از گونه های این جانور می توانند رنگ خود را تغییر دهند و به رنگ محیط اطراف خود در بیایند. کلمه ی chameleon در بعضی زبان ها به معنای "دروغگو" است و دقیقاٌ مثل دروغگوهای حرفه ای، هرگز نمی توان فهمید چه چیزی از دهان او بیرون می آید! طول زبان آفتاب پرست ها دو برابر طول بدنشان است و آنقدر سریع حرکت می کند که چشم انسان نمی تواند حرکت آن را دنبال کند. انتهای دم آن چسبناک است و به بدن شکار می چسبد.

موش 


موش ها موجوداتی به غایت خرابکار و موذی هستند. به گزارش صبح بخیر این حیوانات سالانه تنها در ایالات متحده آمریکا 19میلیارد دلار ضرربه انسان ها وارد می کنند. البته جای تعجب نیست چون تنها در نیویورک تعدادموش ها حدود 70 میلیون تخمین زده می شود. موش ها نه تنها موجوداتی خرابکار هستند، بلکه از سرعت بسیار بالایی برخوردارند (بیشترین سرعت آنها حدود 6 مایل در ساعت است).

روباه


از قدیم روباه ها به عنوان موجوداتی مکار و حیله گر شناخته می شده اند و شاید واقعاً همین طور باشد. در کوهستان های آمریکای جنوبی روباه هایی وجود دارد که چاره ای ندارند جز اینکه زیرک و مکار رباشند. چون در این نواحی پرنده ها ی بسیار بزرگی وجود دارد که تخم های آنها می توانند غذای مناسبی برای روباه ها باشند. روباه ها در کمین می مانند تا این پرندگان آشیانه خود را ترک کنند، و بعد به سراغ تخم ها می روند و چون این تخم ها بسیار بزرگ هستند و در دهان روباه ها جا نمی گیرند، آنها را می غلتانند تا به سنگ یا درختی برخورد کنند و شکسته شوند.


ویدیو مرتبط :
شیر حیله گر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس



پیرترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

اگرچه معمولا تصورها بر این است كه سن حیوانات بسیار محدودتر از انسان بوده، اما این گزارش به معرفی موجوداتی پرداخته كه ركورد سن انسانی با طول عمر بالا را شكسته‌اند.

ایسنا: یك زن ژاپنی در حال حاضر عنوان پیرترین زن جهان را در سن 114 سالگی در اختیار دارد اما در دنیای حیوانات، موجوداتی هستند كه می‌توانند ركورد او را بشكنند.

اگرچه معمولا تصورها بر این است كه سن حیوانات بسیار محدودتر از انسان بوده، اما این گزارش به معرفی موجوداتی پرداخته كه ركورد سن انسانی با طول عمر بالا را شكسته‌اند.

عروس دریایی نامیرا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

عنوان پیرترین حیوان شناخته شده كه یكی از عجیب‌ترین موجودات كل قلمرو حیوانات نیز به شمار می رود به Turritopsis nutricula یا عروس دریایی نامیرا تعلق دارد.

این ستاره دریایی با استفاده از فرآیند منحصربه فرد تمایز انتقالی به لحاظ نظری می‌تواند تا ابد زنده بماند. این موجود قادر است در هر نقطه از زندگی خود به شكل یك پلیپ كه ابتدایی‌ترین شكل حیات آن است، باز گردد.

ستاره دریایی نامیرا به شكل طبیعی نمرده، بلكه سلولهای خود را به یك حالت جوانتر بازسازی كرده و دوباره به شكل طبیعی عمر می‌كند.

نهنگ سركمانی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نهنگ سركمانی كه یك نهنگ بالن‌دار بومی اقیانوس آرام است، ابتدا تصور می‌شد كه عضوی از گونه نهنگهای شكار باشد. اما این نهنگ بسیار نادر بوده و تنها كمتر از 25 هزار گونه از آن در جهان وجود دارد. نهنگ سركمانی یك نهنگ بسیار بزرگ بوده و حدود 21 متر طول آن است. این نهنگ همچنین از یك سر بزرگ و استخوانی برای كوبیدن یخهای قطبی برای تنفس و بزرگترین دندان بالنی در میان تمام گونه‌های نهنگ برخوردار است.

این نهنگ سركمانی همچنین از طولانی‌ترین میزان عمر در میان پستانداران برخوردار است. بیشتر نهنگ‌های مشابه از طول عمر طولانی در حدود 60 تا 70 سال برخوردارند اما كشف یك نهنگ بالن‌دار با زخمهای سلاحهای عاج قرن 19 در دهه 1990 دانشمندان را شوكه كرد.

شیوه‌های پیشرفته تعیین قدمت از جمله تعیین قدمت با اسید آمینه نشان داد كه برخی از نهنگهای بالن‌دار به سن بالای 200 سال رسیده و پیرترین گونه شناخته‌شده در زمان مرگ 211 سال داشت.

لاك‌پشت غول‌پیكر آلدابرا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

لاك‌پشتهای غول‌پیكر مانند لاك‌پشتهای گالاپاگوس، یونانی و تابشی اغلب از عمر زیاد و بالای 150 سال برخوردارند. اما پیرترین لاك‌پشت شناسایی شده یك گونه نر آلدابرا موسوم به آدوایتا بوده كه 255 سال عمر كرده است.

آداویتا كه در سانسكریت به معنی «تك و تنها» است، ابتدا در نزدیكی سواحل ماداگاسكار شناسایی شد. این لاك‌پشت در سال 2006 در باغ‌وحشی در هند مرد.

تواتارا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

تواتارا یك خزنده بومی نیوزلند است. اگرچه در ابتدا شبیه به گونه مارمولك‌ها است، اما در حقیقت به هیچ‌گونه مار یا مارمولكی مرتبط نیست. در حقیقت، این حیوان یك خزنده بسیار ابتدایی است كه ویژگیهای مشابه بسیاری با پرندگان دارد.

تواتارا به دلایل بسیار زیادی غیرعادی است. این خزنده از یك ریه تك‌حفره‌ای و ابتدایی‌ترین قلب در میان تمام خزندگان برخوردار بوده، دندانهای آن در حقیقت بیشتر شبیه به استخوان آرواره‌ای است كه بیرون زده، ستون فقرات این حیوان از بیشترین شباهت با ماهیها نسبت به خزندگان دیگر برخوردار بوده و همچنین سه چشم دارد.

از دیگر ویژگی‌های عجیب این موجود باید به سن جفت‌گیری آن در 20 تا 30 سالگی و همچنین عمر طولانی آن اشاره كرد. پیرترین تواتارای شناسایی شده موسوم به هنری در سال 2009 در سن 111 سالگی پدر شد و برخی كارشناسان بر این باورند كه این موجود می‌تواند در اسارت تا 200 سال زندگی كند.

خرچنگ آمریكایی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خرچنگ آمریكایی بومی شمال غربی اقیانوس اطلس یكی از بزرگترین سخت‌پوستان جهان است كه وزن آن تا 20 كیلوگرم و اندازه آن تا 60 سانتیمتر می‌رسد. در سال 2008 یك خرچنگ كه در نیوفاوندلند شناسایی شده و به یك رستوران دریایی در منهتن فروخته شده بود، 140 سال سن داشت.

صاحب رستوران این خرچنگ را جورج نامید و آن را در یك مخزن برای جذب مشتری نگهداری می‌كرد تا اینكه توسط یك سازمان حمایت از حقوق حیوانات در آبهای ایالت مین آزاد شد./برترینها