سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ثروتمند شدن بخاطر نگهداری از پدر



 

 

 

 

داستان داستانک

 

مردی چهار پسر داشت. هنگامی که در بستر بیماری افتاد، یکی از پسرها به برادرانش گفت:

 

«یا شما مواظب پدر باشید و از او ارثی نبرید، یا من پرستاری اش می کنم و از مال او چیزی نمی خواهم؟!»

 

 برادران با خوشحالی نگهداری از پدر را به عهده او گذاشتند و رفتند. پس از مدتی پدر مُرد. شبی پسر در خواب دید که به او می گویند در فلان جا، صد دینار است، برو آن را بردار، اما بدان که در آن خیر و برکتی نیست.

 

پسر سراغ پول ها نرفت. دو شب بعد هم همان خواب ها تکرار شد تا آنکه در شب سوم خواب دید که می گویند، در فلان مکان یک درهم است. آن را بردار که پُرخیر و برکت است!پسر صبح از خواب برخاست و همان جایی که خواب دیده بود، رفت و یک درهم را برداشت.

 

در راه با آن دو ماهی خرید. هنگامی که شکم آنها را پاره کرد، در شکم هر کدام یک دُر یافت. یکی از دُرها را به درگاه سلطان برد و پادشاه که از آن خوشش آمده بود، پول زیادی به پسر داد و گفت: «اگر لنگه دیگر آن را بیاوری، پول بیشتری می گیری.پسر دُر دیگر را نیز به قصر شاه برد و سلطان با دیدن دُر به وعده اش عمل کرد و پسر به برکت احترام به پدرش از ثروتمندترین مردان روزگار شد.

منبع:روزنامه ابتکار


ویدیو مرتبط :
پدر مادر بخاطر من

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوختن پدر ثروتمند در آتش طمع پسر



اخبار حوادث - سوختن پدر ثروتمند در آتش طمع پسر

پدرم ثروت زیادی داشت،خانه، ملك و املاك، شركت، دارایی و ماشین اما من كه تنها فرزندش بودم هیچ سهمی در زندگی او نداشتم و هروقت كمكی از او می خواستم با جواب منفی او روبرو می شدم تا اینكه بالاخره تصمی گرفتم با همكاری دایی‌ام ...

مرداد ماه سال 92 ماموران واحد گشتی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یكی از محله ها با خودرو زانتیای سوخته ای مواجه شده و بلافاصله به سمت آن رفته و جسد فرد راننده را درحالی كه كاملاً سوخته بود پیدا كردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از چند روز كار ویژه هویت جسد معلوم شد که با معلوم شدن هویت جسد، ماموران خانواده وی را در جریان گذاشتند و پس از مراحل قانونی جسد به آنها تحویل داده شد.

 

اما با توجه به مشكوك بودن مرگ پدر این خانواده پرونده ای در اداره رسیدگی به جرایم جنایی پلیس آگاهی اصفهان تشكیل و تحقیقات در این زمینه توسط كارآگاهان به جریان افتاد.

 

سرانجام پس از 9 ماه كار علمی و تحقیقاتی، ماموران كه در ابتدا به تنها فرزند پسر مقتول مظنون بودند با جمع آوری ادله ها و مستندات لازم در این خصوص وی را كه جوانی 21 ساله است دستگیر و برای توضیحات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل كردند.

 

متهم با روبرو شدن مدارك و مستندات مربوطه، به قتل پدرش اعتراف كرد و انگیزه خود را طمع برای رسیدن زودتر به ارث و میراث پدر خود و همچنین اختلافات مالی كه با او داشت را انگیزه قتل عنوان كرد، اما كارآگاهان با این فرضیه كه متهم نمی تواند خود به تنهایی مرتكب چنین جنایت هولناكی شده باشد تحقیقات از وی را در خصوص همدستان وی دوباره آغاز کردند و سرانجام با روش های نوین كشف علمی جرم، پسر مقتول به همدستی دایی و یك جوان 22 ساله دیگر اعتراف كرد.

 

وی گفت: پدرم ثروت زیادی داشت،خانه، ملك و املاك، شركت، دارایی و ماشین اما من كه تنها فرزندش بودم هیچ سهمی در زندگی او نداشتم و هر وقت كمكی از او می خواستم با جواب منفی او روبرو می شدم در این بین یكی از دایی هایم مدام مرا تحریك می كرد و هر بار نقشه ای برای قتل پدرم را برایم طراحی كرده و می گفت، نقشه من مو نمی زند و كسی هم متوجه نمی شود و همه فكر می كنند كه بر اثر یك اتفاق و یا حادثه فوت كرده است.

 

چند روز قبل از حادثه اختلاف مالی شدیدی با پدرم پیدا كردم و دعوا و مشاجره ما بالا گرفت و او هم مرا تهدید كرد كه از ارث محروم خواهد كرد. ترس از اینكه پدرم واقعاً حرفش را عملی كند وجودم را فراگرفت بعد از كلی كلنجار رفتن با خودم بالاخره تصمیم گرفتم نقشه دایی‌ام را عملی كنم.

 

در شب حادثه دوستم با موبایل پدرم تماس گرفت و او را به بهانه ای واهی به یك نقطه خلوت كشاند، وقتی پدرم متوجه شد سركار بوده سوار ماشینش شد و خواست خودرو را روشن كند كه دوستم از پشت طنابی را بر گردنش انداخت و او را خفه كرد بعد من و دایی‌ام هم به صحنه آمدیم و دنده ماشین را خلاص كرده و به درختی كه در آن حوالی بود كوبیدیم و بعد هم با بنزین ماشین را به آتش كشیدیم و چنین وانمود كردیم كه خودروی پدرم در اثر تصادف به آتش كشیده شده و طی یك حادثه طبیعی از دنیا رفته است.

 

صادقیان، رییس مركز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تایید این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: با اعترافات فرزند مقتول بلافاصله در عملیات ماموران پلیس آگاهی استان دو متهم دیگر پرونده نیز شناسایی و دستگیر شدند.

 

وی با بیان اینكه متهمان پس از دستگیری به همكاری با فرزند مقتول برای كشتن پدرش اقرار كردند اظهار داشت: متهمان در خصوص علت و انگیزه قتل عنوان داشتند، كه به خاطر طمع برای كسب مال دنیا و به دست آوردن پول زیادی كه از ارث آن مرحوم به دست می آمد دست به این كار زده اند.

 

صادقیان خاطرنشان کرد: با اعترافات متهمان دستگیر شده، پرونده قتل این سرمایه دار پس از 9 ماه در پلیس آگاهی استان بسته شد و مجرمان این حادثه هولناك جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران