سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ثروتمندترین و چاق ترین ملت دنیا را بشناسید


قطری ها با سپردن همه کارهای خود به خدمتکارها و آشپزها در ویلاهای خود می نشینند و روز به روز چاق تر می شوند، بدون اینکه به فکر سلامتی خود باشند. صبح بخیر: قطری ها با سپردن همه کارهای خود به خدمتکارها و آشپزها در ویلاهای خود می نشینند و روز به روز چاق تر می شوند، بدون اینکه به فکر سلامتی خود باشند.

 قطر کشور کوچکی است که با یک مشکل بزرگ روبروست: اضافه وزن مفرط.



به گزارش صبح بخیر شهروندان قطر حتی از شهروندان آمریکایی هم چاق ترند. تحقیقات نشان می دهد تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسالان و یک سوم جمعیت کودکان قطر اضافه وزن دارند و تقریباً هفده درصد جمعیت این کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند.  همچنین درصد بالایی از نوزادان قطری با نوعی نقص فیزیکی یا اختلالات ژنتیکی متولد می شوند که به گفته کارشناسان این مشکل و مشکلات مربوط به چاقی و دیابت در دهه های اخیر بیشتر شده است.



اما منشاء این مشکلات چیست؟ شاید مهم ترین عامل، اقتصاد قطر باشد که  نسبت به سایر کشورها رشد بسیار سریعی داشته است. به گزارش صبح بخیر قطر در حال حاضر بزرگترین صادرکننده نفت  و ثروتمندترین کشور جهان به شمار می رود که در واقع یک شبه ره صد ساله را طی کرده و طرز زندگی مردم آن ناسالم تر و پرخطرتر از قبل شده است. در عین حال مردم این کشور همچنان به سنت های قبیله ای مانند ازدواج فامیلی پایبندند و این امر باعث بروز مشکلاتی مانند اختلالات ژنتیکی نوزادان قطری شده است.



قطر 1.700.000 نفر جمعیت دارد که تنها 250000 نفر آن اصالتاً قطری هستند. زندگی ساده و قبیله ای این مردم حالا تبدیل به زندگی اشرافی در ویلاها شده است و هتل های لوکس و رستوران های فست فود در همه جای دوحه (پایتخت این کشور) دیده می شود. البته تنها قطر با این مشکلات روبرو نیست و کشورهای نفت خیز دیگری مانند کویت، بحرین و عربستان سعودی نیز با این مشکلات دست به گریبان هستند. سنت های اجتماعی محافظه کارانه (مانند ازدواج فامیلی) و نیز رشد سریع اقتصادی وجه مشترک این کشورهای ثروتمند است.


ویدیو مرتبط :
ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 را بشناسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثروتمندترین سیاست‌ مداران دنیا را بشناسید


شاید كمتر كسی باشد كه با هدف ثروتمندتر شدن پابه‌عرصه پرخطر و دست‌انداز سیاست بگذارد، اما در برخی مواقع، سیاستمداران با زدوبندها به یكی از ثروتمندترین افراد روی كره‌خاكی تبدیل می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: شاید كمتر كسی باشد كه با هدف ثروتمندتر شدن پابه‌عرصه پرخطر و دست‌انداز سیاست بگذارد، اما در برخی مواقع، سیاستمداران با زدوبندها به یكی از ثروتمندترین افراد روی كره‌خاكی تبدیل می‌شوند.

 فهرستی از 11 سیاستمدار ثروتمند جهان ارائه كرده شده است كه در میان آنها اسامی مقام‌های محلی، وزرای خارجه، اعضای كنگره و شاهزادگان برخی کشورها جلب توجه می‌كند.


 1- عبدالله بن عبدالعزیز

 نفر اول این فهرست كسی نیست بجز عبدالله بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی. برآوردها نشان می‌دهد وی دارای سرمایه افسانه‌ای 21 میلیارد دلاری است. عبدالعزیز در سال 2005 به پادشاهی این كشور ثروتمند عربی رسید. پادشاه عربستان در 7 سال گذشته، توجه اصلی خود را بر توسعه و تقویت اقتصادی شهرها متمركز كرده است. وی همچنین چند پروژه رفاهی عظیم در شهرهای مختلف به اجرا گذاشته و 2 دانشگاه نیز تاسیس كرده است.

 2ـ حسن البلكیاح

 سلطان بلكیاح در برونئی سكونت دارد و از سال 1976 رئیس دولت این كشور بوده است. دارایی‌های وی 20 میلیارد دلار است و عمده آن از صنعت نفت و گاز تامین می‌شود. وی مجموعه گران‌قیمتی از ماشین‌های لوكس (7هزار ماشین) را در اختیار دارد. 2 اقامتگاه رسمی وی در ایستانا و نوروالایمان از بزرگ‌ترین كاخ‌های جهان به شمار می‌آید.

 3ـ مایكل بلومبرگ

 بلومبرگ جایگاه سوم ثروتمندترین سیاستمدار جهان را به خود اختصاص داده است. مایكل بلومبرگ، موسس و مالك شركت اطلاع‌رسانی و خبری مالی بلومبرگ آمریکاست. هم‌اكنون این موسسه 3میلیون مشترك دارد. ثروت وی حدود 18/1 میلیارد دلار برآورد شده است. بلومبرگ دارای مدرك ام‌.بی‌.ای از كالج تجارت هاروارد است و هم‌اكنون برای سومین بار در سمت شهردار نیویورك فعالیت می‌كند.

 4ـ سونیا گاندی

 شاید كمی تعجب‌آمیز باشد، اما سونیا گاندی نفر چهارم ثروتمندترین سیاستمداران دنیا محسوب می‌شود. وی كه هم‌اكنون رئیس كنگره ملی هند است، حدود 19 میلیارد دلار ثروت و دارایی دارد. گاندی كه خود دارای ریشه ایتالیایی است، به عنوان رهبر حزب كنگره، نقشی مهم و تاثیرگذار در احیای مجدد قدرت این حزب ایفا كرده است.

 5ـ خلیفه بن‌زائد النهیان

 ثروت زائد النهیان، امیر ابوظبی حدود 18 میلیارد دلار است. وی ریاست بزرگ‌ترین صندوق بین‌المللی مالی دولتی جهان را به عهده دارد. بن‌زائد هم‌اكنون كنترل 97/8 میلیارد بشكه ذخایر نفت اثبات شده جهان را در اختیار خود دارد.

 6ـ ولادیمیر پوتین

 پوتین كه هم‌اكنون سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز كرده نیز در فهرست ثروتمندترین سیاستمدار جهان قرار دارد. البته در خصوص ثروت وی ارقام مختلفی بین 180 هزار تا 40 میلیارد دلار ذكر می‌شود. وی در سال 2007 از سوی مجله تایم به عنوان مرد سال انتخاب شد. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های پوتین در شركت‌ها و موسسات مختلف برخی ثروت وی را حتی تا حدود 40 میلیارد دلار نیز تخمین می‌زنند.

 7ـ ساویتری جندال

 نام یك سیاستمدار هندی دیگر نیز در این فهرست خودنمایی می‌كند. ساویتری جندال عضو مجلس قانونگذاری در هاریاناست و ثروت وی حدود 13/2 میلیارد دلار است. در سال 2011، جندال به عنوان ثروتمندترین زن هند خود را مطرح كرد. وی هم‌اكنون عضو اجرایی هیات امنای شركت فولاد خانواده جندال‌ است كه مدیریت آن در اختیار فرزندان خود اوست.

 8ـ ژانگ كینگ هو

 ژانگ، عضو شورای خلق ملی چین است و حدود 10/8 میلیارد دلار دارایی دارد. وی یكی از 15 تاجر چینی است كه نفوذ زیادی در سیاستگذاری‌های این كشور دارد. طبق گزارش‌های مجله فوربس، ژانگ درصدد گسترش فعالیت‌های خود در بخش منابع طبیعی است.

 9ـ سرژ داسالت

 سرژ یكی از اعضای مجلس سنای فرانسه است و دارایی‌های وی چیزی حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است. داسالت همچنین مدیر گروه داسالت و مالك روزنامه فیگاروست. گروه داسالت همواره از برنامه‌های مبارزه با سرطان و كودكان معلول حمایت به عمل می‌آورد.

 10ـ سیلویو برلوسكنی

 نخست‌وزیر پیشین ایتالیا در رتبه دهم این فهرست قرار می‌گیرد. دارایی‌های برلوسكنی به چیزی حدود 7/8 میلیارد دلار می‌رسد. وی تاكنون چند بار به سمت نخست‌وزیری در ایتالیا رسیده است، هر چند در نوامبر 2011 و پس از برخی رسوایی‌های اخلاقی از سمت خود استعفا كرد.

 11ـ هانس آدام دوم

 هانس، شاهزاده لیختن اشتاین است و رتبه آخر این فهرست را به خود اختصاص داده است. دارایی وی حدود 4 تا 6/7 میلیارد دلار برآورد شده است. هانس آدام دوم دانش‌آموخته رشته مدیریت و اقتصاد از دانشگاه سنت‌گالن است. وی مالك گروه بانكداری LGT و همچنین یك مجموعه هنری ارزشمند است كه در موزه لیختن اشتاین به نمایش در آمده است.