سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تولد نادرترین دوقلوهای به هم چسبیده


قلب‌های این دو نوزاد مجزا است اما به‌نظر می‌رسد آنها دارای یك كبد مشترك هستند.

در یك اتفاق نادر، مادری در اولین زایمان خود، دوقلوی پسر همسانی به‌دنیا آورد كه از ناحیه سینه و شكم به یكدیگر چسبیده‌اند. دكتر فریبا همتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز و فوق تخصص نوزادان در این باره گفت: درصد وقوع چنین پدیده‌ای یك در پنجاه هزار تولد زنده است.

وی با بیان این‌كه چسبندگی در دوقلوهای همسان از ناحیه قفسه سینه و شكم معمولا شایع‌ترین نوع چسبندگی به‌شمار می‌رود، گفت: در 80 درصد موارد، به هم چسبیدگی در دوقلوهای همسان دختر مشاهده شده است، حال آن‌كه نوزادان مورد نظر پسر هستند.



همتی خاطرنشان كرد: این دو نوزاد جمعا 5 كیلو و 200 گرم وزن دارند و بلافاصله بعد از تولد برای مراقبت‌های ویژه و همچنین انجام بررسی‌های بیشتر،‌ به بخش آی سی یو نوزادان در بیمارستان نمازی منتقل شده‌ا‌ند.

فوق تخصص نوزادان و اتندینگ بخش آی سی یو بیمارستان نمازی شیراز با یادآوری این نكته كه مادر دوقلوها به‌روش سزارین زایمان كرده است، گفت: این زایمان توسط خانم‌ها دكتر كسراییان و دكتر وفایی اساتید بخش زنان وزایمان دانشگاه و در بیمارستان حافظ انجام شده است.

همتی افزود: تولد و احیا نوزادان یاد شده زیر نظر آقای دكتر عالی‌نژاد، پزشك دستیار فوق‌تخصصی نوزادان دانشگاه علوم پزشكی انجام شده است.



استاد دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان این‌كه بررسی‌ها در خصوص این نوزادان و احتمال جداسازی آنان همچنان توسط تیمی متشكل از اساتید فوق‌تخصص نوزادان و فوق تخصص جراحی كودكان در بیمارستان نمازی جریان دارد، تصریح كرد: قلب‌های این دو نوزاد مجزا است اما به‌نظر می‌رسد آنها دارای یك كبد مشترك هستند.

وی اضافه كرد: بررسی در خصوص سایر ارگان‌های این دو نوزاد همچنان ادامه دارد و پس از اتمام تحقیقات پزشكی تخصصی، به‌صورت دقیق در مورد امكان جداسازی، زمان و چگونگی آن اظهار نظر قطعی ارایه می‌شود و هنوز در این مورد تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
دوقلوهای به هم چسبیده از هم جدا شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد دوقلوهای به هم چسبیده در زرند



 

 

تولد دوقلوهای به هم چسبیده در زرند

 

در یک پدیده نادر دو دختر دوقلوی به هم چسبیده در بیمارستان سینا زرند به دنیا آمدند. این دو قلوها از ناحیه شکم به هم چسبیده اند.


فتانه مختاری، متخصص زنان و زایمان بیمارستان سینا زرند با اشاره به اینکه تا زمان تولد این کودکان هیچ کس از به هم چسبیده بودن این دوقلوها اطلاعی نداشت، گفت: نوزاد اول از طریق سر به دنیا آمد، اما بچه دوم به راحتی به دنیا نمی آمد که پس از بررسی صورت گرفته مشخص شد، نوزادان از ناحیه شکم به هم چسبیده اند.

 

او به فارس گفت: چسبندگی بین این نوزادان زیاد نیست. مراقبت های ویژه از این دوقلوها انجام شده است. هماهنگی های لازم برای جداسازی این دوقلوهای به هم چسبیده با پزشک معالج در رفسنجان صورت گرفته است و عملیات جداسازی در بیمارستان رفسنجان انجام می شود.

 

یکی دیگر از متخصصان کودکان و نوزادان بیمارستان سینا زرند گفت: با انجام معاینات متعدد از نوزادان مشخص شد که آنها در وضعیت طبیعی به سر می برند و از نظر قلب و عروق طبیعی هستند و مشکل تنفسی ندارند. سودابه دیوسالار حال عمومی نوزادان به هم چسبیده را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: هم اکنون در حال انجام مراحل اعزام این نوزادان به رفسنجان برای عمل جداسازی هستیم./خبرگزاری فارس