سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تصاویر: حمله میمون ها و غارت یک شهر


شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی، شاهد کشمکش بین بابون ها و انسان هاست و بابون ها که اغلب برای یافتن غذا به منازل حمله می کنند، گاهی پرده، پتو و وسایل خانه از جمله عروسک هم می دزدند. سلاح اهالی این شهر برای راندن بابون ها اغلب تفنگ پینتبال یا اسپری فلفل است. ممکن است که این سلاح ها بابون ها را موقتاً دور کند، ولی بابون ها از فرط گرسنگی همیشه برمی گردند.

 
 
 
 
  صبح بخیر: شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی، شاهد کشمکش بین بابون ها و انسان هاست و بابون ها که اغلب برای یافتن غذا به منازل حمله می کنند، گاهی پرده، پتو و وسایل خانه از جمله عروسک هم می دزدند. سلاح اهالی این شهر برای راندن بابون ها اغلب تفنگ پینتبال یا اسپری فلفل است. ممکن است که این سلاح ها بابون ها را موقتاً دور کند، ولی بابون ها از فرط گرسنگی همیشه برمی گردند.

بابون ها که از سال 1999 به بعد تحت حفاظت شبه جزیره کیپ هستند، حدوداً 500 بابون در 16 گروه هستند که بخاطر گسترش شهر، از زیستگاه بومی خود خارج می شوند. آنها برای زنده ماندن، به سطل های آشغال حمله می کنند و یا از بازارهای محلی و فروشگاه ها دزدی می کنند. بعضی از آنها نیز مانند آشغال خور های حرفه ای زمان رسیدن آشغال تازه به محل را یاد گرفته اند.

اهالی منطقه دیگر از بیرون رفتن از منزل نیز می ترسند که مبادا مورد حمله این بابون ها قرار بگیرند. یکی از اهالی که برای پیک نیک به بیرون شهر رفته بود و پنجره منزلش را باز گذاشته بود می گوید که منزلش مورد حمله بابون هایی به سرکردگی بابون نری به نام موبی قرار گرفته و آشپزخانه اش ویران شده است.

تصاویر: حمله و غارت میمون های سارق!

یک کشاورز هم از اینکه بابون ها محصولاتش را می خورند شاکی است و می گوید: «اگر مقامات حفاظت از طبیعت اجازه می دادند تک تک آنها را به گلوله می بستم و همه آنها را می کشتم.»

کارشناس رفتار حیوانات، ریچل نوسر می گوید: «بابون ها از ترس و جیغ کشیدن انسان ها متوجه می شوند که از لحاظ سلسله مراتبی از آنها بالاتر هستند و بنابراین فکر می کنند هر چیزی که این افراد همراهشان دارند به آنها تعلق دارد. بنابراین جیغ کشیدن و فریاد زدن فقط همه چیز را بدتر می کند. بابون ها نمی خواهند به کسی آسیب برسانند، فقط می خواهند باکیفیت ترین غذا را در کمترین زمان ممکن بدست بیاورند. پس اگر در منزلتان را باز بگذارید و بروید وارد می شوند و هر چه می خواهند برمی دارند. این موجب صرفه جویی در انرژی آنها می شود و بدین ترتیب دیگران نگران رفتن چندین کیلومتر راه و طعمه شیر یا پلنگ شدن نخواهند بود.»

شهر کیپ تاون در حال حاضر هزاران پوند خرج برنامه های نظارت بر بابون ها و تیم های رنجر و خط تلفن کمکی کرده است. با آنکه کشتن حیوانات در این کشور غیرقانونی است، ولی هر سال چندین حیوان در اثر تصادف یا حمله صاحبین منازلی که موردسرقت حیوانات قرار می گیرند کشته یا زخمی می شوند.

تصاویر: حمله و غارت میمون های سارق!

تصاویر: حمله و غارت میمون های سارق!

تصاویر: حمله و غارت میمون های سارق!

تصاویر: حمله و غارت میمون های سارق!

تصاویر: حمله و غارت میمون های سارق!


ویدیو مرتبط :
خبر فوری : اولین تصاویر از قلب شهر القصیر پس از آغاز حمله گسترده ارتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میمون فراری، شهر را به آشوب كشید



 

 

میمون فراری، شهر را به آشوب كشید

 

پلیس ایالت «نیوجرسی» اعلام كرد كه یك میمون پس از گریختن از پارك ایالتی و جولان دادن در سطح  شهر مردم را به وحشت انداخته است.


یكی از ماموران پلیس در منطقه «جكسون» ایالت نیوجرسی دراین باره خاطرنشان كرد: این میمون از پارك ایالتی «عجایب» فرار كرده و در سطح شهر در حال گردش بود. شاهدان عینی این ماجرا را به ماموران اطلاع داده و مقامات مربوطه نیز از سكنه درخواست كردند تا برای حفظ جان خود از منازلشان خارج نشوند.

 

این مقام مسئول پلیس در ادامه به شبكه خبری بی بی سی یادآور شد: ماموران آتش نشانی، پلیس و مربیان حیوانات بلافاصله به محل اعزام شده و با جستجوی دقیق موفق شدند این میمون را به دام بیندازند.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش ریاست پارك ملی ایالت نیوجرسی یكصد و۵۰ حیوان در این پارك مورد شمارش و نامگذاری قرار نگرفته اند و این موضوع باعث شده تا در صورت فرار هر یك از آنها مردم به شدت وحشت زده شوند./خبرگزاری ایسنا