سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تا کور شود هر آن که نتواند دید!



 

تا کور شود هر آن که نتواند دید, ضرب المثل تا کور شود هر آن که نتواند دید

 یکی بود یکی نبود . یک لاک پشت و دو مرغابی با هم توی آب شنا می کردند . عده ای از مرغابی ها هم پرواز می کردند . لاک پشت بیشتر توی خشکی بود . این سه با هم خیلی دوست شده بودند ! روزی آب برکه کم شد و در حال خشک شدن بود . مرغابی ها تصمیم گرفتند آن جا را ترک کنند و به جایی بروند که هم خوش آب و هوا باشد و هم آب و آبادانی داشته باشد ، ولی چون نمی توانستند دوست شان را تنها بگذارند تکه چوبی پیدا کردند و هر کدام از یک طرف آن گرفته و قصد پرواز کردند و به لاک پشت هم گفتند که با دندان های محکمت چوب را بگیر و هر چه شنیدی جواب نده وگرنه به پایین پرتاب می شوی !
وقتی که حرکت کردند تمام کسانی که از پایین آن ها را می دیدند کلی حرف می زدند و نظر می دادند !
یکی می گفت : "خوب شد نمردیم و پرواز لاک پشت را هم دیدیم !" یکی گفت : "اگر لاک پشت پر داشت چه طوری پرواز می کرد ؟ " و ... بالاخره لاک پشت طاقت نیاورد و کاسه ی صبرش لبریز شد و خواست جواب حسادت ها و طعنه ها را بدهد . دهان باز کرد و گفت : "تا کور شود هر آن که نتواند دید !" اما تا این را گفت از آن بالا به زمین افتاد و تکه پاره شد . از آن روز به بعد در جواب کسانی که از روی حسادت چیزی بگویند گفته می شود : "تا کور شود هر آن که نتواند دید !"
منبع:nogolan.org
  


ویدیو مرتبط :
تا کور شود هر انکه نتواند دید....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع سیستم هشدار حضور عابر پیاده در نقطه کور دید راننده



اخبار,اخبار علمی,سیستم هشدار حضور عابر پیاده در نقطه کور دید راننده

 

اخبار علمی - ابداع سیستم هشدار حضور عابر پیاده در نقطه کور دید راننده

سامانه جدید دانشگاه فنی مونیخ، رانندگان را از حضور عابران پیاده حتی زمانی که در معرض دید آنها نیستند، آگاه می‌کند.

به گزارش ایسنا ، در سیستم «Ko-TAG»، عابران پیاده و دوچرخه‌سوارها فرستنده‌ای را حمل می‌کنند؛ این فرستنده شامل یک ابزار کوچک پوشیدنی است یا این که در گوشی هوشمند آنها تعبیه می‌شود. خودروها نیز سیگنال رادیویی کدبندی‌شده‌ای را مخابره می‌کنند.

زمانی که وسیله‌نقلیه در طیف مخابراتی یک عابر پیاده قرار می‌گیرد، فرستنده عابرپیاده این سیگنال را دریافت کرده و با تغییردادن کد به آن پاسخ می‌گوید؛ سپس آن را در الگوی زمانی بسیار دقیق دوباره به وسلیه نقلیه مخابره می‌کند.

با تحلیل این الگو، سیستم مکانیابی آنبورد اتومبیل قادر به تعیین سرعت و مسیر عابرپیاده است. همچنین، با ترکیب مکان سیگنال بازگشتی و جی‌پی‌اس خودرو، سامانه می‌تواند عابرپیاده را ظرف چند میکروثانیه شناسایی کند.

در صورتی که این فناوری تشخیص دهد شخص و خودرو در معرض تصادم هستند، به راننده هشدار می‌دهد یا به صورت خودکار خودرو را متوقف می‌کند.

یکی از نکات جالب در مورد فناوری مزبور این است که بر خلاف سامانه‌های رادارمحور، می‌تواند عابران پیاده را حتی زمانی که از دید راننده پنهان است، شناسایی کند.
اخبار علمی - ایسنا