سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تا به حال دنیا را این گونه دیده اید؟



ویدیو مرتبط :
دنیا این گونه است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچکترین گونه های حیوانات در دنیا +عکس



اخبارگوناگون - کوچکترین گونه های حیوانات در دنیا +عکس

حیوانات بسیاری روی زمین زندگی می کنند که به دسته و گونه های مختلف تقسیم می شوند. این گونه های حیوانی هر کدام دارای دسته بندی های گوناگونی می شوند و عجایب خاص خود را دارند .

در هر دسته از حیوانات از بزرگ تا کوچک دیده می شود و هر کدام با توجه به حالت بدنی خود دارای قدرت و قابلیت های مختلف هستند. در میان این دسته ها برخی بسیار ریز و کوچک شده اند و شاید از اندازه طبیعی خود بسیار کوچک تر هستند. امروز نگاهی خواهیم داشت به کوچکترین حیوانات در دسته و گونه های مختلف که این روزها نیز روی زمین به زندگی خود ادامه می دهند.

دسته ماهی ها - Paedocypris progenetica

اخبار,اخبارگوناگون ,کوچکترین گونه های حیوانات

در سال 2006 دانشمندان توانستند ماهی بسیار جالبی را در جزیره های اندونزی پیدا کنند که ریزترین ماهی و البته ریزترین موجود قابلت رویت روی زمین است. این ماهی در آخرین حالت خود 8 میلی متر خواهد بود و درون آب هایی زندگی می کند که pH آن 4 باشد. دانشمندان دریافت اند که این ماهی می توان در آب هایی 100 برابر اسیدی تر از باران اسیدی زندگی کند.

دسته وال ها - Vaquita

اخبار,اخبارگوناگون ,کوچکترین گونه های حیوانات

در حالی که بسیاری به دنبال نجات وال های در حال انقراض هستند هیچ کسی نگاهی به وال های بسیار کوچک تر در اقیانوس ها ندارد. "Vaquita" نوعی از وال ها هستند که در بزرگترین حالت تنها 1.2 متر طول خواهند داشت و این برای گونه وال ها بسیار کوچک است. این موجودات بسیار نادر هستند  و تنها می توان آن ها را در اقیانوس های نزدیک مکزیک مشاهده کرد. این روزها با ایجاد فضاهای شکار ممنوع قصد دارند نسل این وال را زنده نگه دارند.

دسته خزندگان – Thoria

اخبار,اخبارگوناگون ,کوچکترین گونه های حیوانات

یک مارمولک بسیار کوچک که کمتر کسی می توان آن را در طبیعت پیدا کند. این مارمولک که هیچگاه بیشتر از 2 سانتی متر طول نخواهد داشت از آمریکای شمالی تا برزیل دیده شده است و به عنوان ریزترین خزنده دنیا شناخته می شود. دانشمندان نام این سمندر را "دقیقه" گذاشته اند و شاید دلیل آن نیز بسیار ریز بودن این موجود در کنار نمونه های بزرگی است که در چین و آسیا دیده می شود.

دسته خرچنگ ها – Mexican dwarf

اخبار,اخبارگوناگون ,کوچکترین گونه های حیوانات

در حالی که خرچنگ ها در هر جای دنیا اندازه های مختلفی دارند و برخی از آن ها می توانند تا بیش از یک متر رشد کنند خرچنگی در آب های مکزیک زندگی می کند که نهایت رشدش به 3.8 سانتی متر می رسد. این خرچنگ در بیشتر مواقع به عنوان یک میگو صید می شود و گاهی افراد تا آخرین لحظه و قبل از خوردن آن هم متوجه نمی شوند در حال خوردن خرچنگ هستند. البته این نکته را باید در نظر داشت که پنجه و چنگک های این موجود ریز بسیار تیز هستند و دست را به راحتی دچار زخم های عمیق می کنند.

دسته پنگوئن ها - fairy

اخبار,اخبارگوناگون ,کوچکترین گونه های حیوانات

با شنیدن نام پنگوئن حتما به یاد موجودات بسیار بلند و یک متری خواهید افتاد که در قطب و در سرمای بسیار شدید زندگی می کنند در حالی که در سواحل گرم و نرم استرالیا نیز می توان پنگوئن هایی را دید که تنها 33 سانتی متر قد دارند. این پنگوئن های کوچک می توانند تا 1.5 کیلوگرم وزن داشته باشند و بیشتریی شهرت خود را از بدن درخشان و آبی خود دارند که در میان دیگر پنگوئن ها بسیار ساده، جالب و زیباست.

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران