سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

تاجر آمریکایی و ماهیگیر مکزیکی


یك تاجر آمریكایى نزدیك یك روستاى مكزیكى ایستاده بود كه یك قایق كوچك ماهیگیرى از بغلش رد شد كه توش چند تا ماهى بود!



ویدیو مرتبط :
ماهیگیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکوائیه یک تاجر آمریکایی از تحریم ایران و یک نکته



 

 

 

شکوائیه یک تاجر آمریکایی از تحریم ایران و یک نکته

در دنیای کنونی و در اقتصاد فعلی جهان که مهم ترین ویژگی آن وابستگی متقابل اقتصادی است، هر اندازه کشورها در این فرآیند، مشارکت فعالانه و خلاقانه بیشتری داشته باشند، هزینه کنار گذاشتن آنان برای دیگران، بیشتر و پر هزینه تر خواهد بود، چرا که کشورها در حالت عادی حاضر نیستند وارد بازی شوند که نتیجه آن به صورت باخت ـ باخت پیش بینی می شود.

سرویس اقتصادی ـ در حالی که مقامات آمریکایی و اروپایی با تبلیغات فراوان از کارآیی تحریم های اعمال شده علیه ایران صحبت می کنند، یک نشریه آمریکایی در شماره روز گذشته خود، گزارشی از کسب و کار تاجران فرش در آمریکا منتشر نمود که آنها تاکید داشتند به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران کار و تجارت خود را از دست داده اند.

به گزارش "تابناک"، روزنامه آمریکایی «سان فرانسیسکو کرونیکل» در گزارشی متفاوت نوشت: مالکان یک مغازه فرش و گلیم فروشی که زن و شوهری به نام های «ملینا و داد رایسنیا» هستند، اعلام کرده اند که به دلیل تحریم ایران توسط آمریکا دیگران نمی توانند از ایران فرش، گلیم و قالیچه وارد کنند و به همین دلیل شغل شان را از دست داده و مغازه شان را تعطیل کرده اند.

بنابر اظهارات این زن و شوهر که مالکان مغازه ای با عنوان "صنعت صلح" بوده اند، آنان نخستین مغازه گلیم و قالیچه فروشی شان را در سال 2005 در سان فرانسیسکو افتتاح کرده و در مدت کوتاهی کارشان رونق پیدا کرده است.

خانواده مذکور همچنین افزوده اند: تجارت آنان با ایران دریچه جهانی برای هنر سنتی ایرانیان فراهم کرده بود، آن هم در زمانی که اغلب اخباری که درباره ایران منتشر می شود منفی است.

این خانواده با تاکید بر اینکه مردم ایران مردمی عالی برای تجارت هستند، معتقدند که اگرچه کارگران ایرانی زیادی نیز از این تحریم ها متضرر می شوند اما تحریم های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس خواهد داد، به ویژه آنکه آمریکا با این ضرر رسانی به مردم ایران دروغ گویی خود مبنی بر دلسوزی برای حقوق ملت ایران را بیش از پیش افشا کرده است.

به نظر می رسد در دنیای کنونی و در اقتصاد فعلی جهان که مهم ترین ویژگی آن وابستگی متقابل اقتصادی است، هر اندازه کشورها در این فرآیند، مشارکت فعالانه و خلاقانه بیشتری داشته باشند، هزینه کنار گذاشتن آنان برای دیگران، بیشتر و پر هزینه تر خواهد بود، چرا که کشورها در حالت عادی حاضر نیستند وارد بازی شوند که نتیجه آن به صورت باخت ـ باخت پیش بینی می شود.

در واقع نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هرجا ایران از تحریم ها لطمه دیده است، بیشتر به دلیل کنار کشیدن و عدم حضور فعالانه و به ویژه عدم توجه به مزیت نسبی در روابط تجاری کشور با دیگر کشورها بوده نه صرف کارآمدی تحریم ها..../تحلیل:تابناک