سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

باهوش‌ترین دختر دنیا


این دختر 11 ساله از آلبرت اینشتین باهوش‌تر است، باور می كنید؟



ویكتوریا كووی با این‌كه مانند دیگر كودكان همسن و سال خودش بازی می‌كند و از زندگی لذت می‌برد اما به اعتقاد كارشناسان از آلبرت اینشتین هم باهوش‌تر است. ضریب هوشی ویكتوریا 162 است كه از بسیاری از نوابغ جهان مانند آلبرت اینشتین، استفان هاوكین و بیل گیتس هم باهوش‌تر است. برای مثال ضریب هوشی آلبرت اینشتین نزدیك به 160 تخمین زده شده است.
به این ترتیب ویكتوریا از لحاظ بهره هوشی جزو یك درصد برتر جهان قرار می‌گیرد. او در این باره گفت: «من از این‌كه با باهوش‌ترین انسان‌های جهان مقایسه می‌شوم بسیار خوشحالم. من واقعا از حل كردن معماها و بازی‌های فكری لذت می‌برم و دوست دارم در آینده زیست شناسی بخوانم.» این دختر به قدری باهوش است كه به مركز بین‌المللی منسا معرفی شده است. فقط افراد با  IQ  بالای 148 می‌توانند عضو این مركز شوند. برای آن‌كه متوجه هوش فوق‌العاده ویكتوریا بشوید كافی است بدانید ضریب هوشی یك انسان معمولی حدود 100 است. او به حیوانات علاقه زیادی دارد و به همین دلیل دوست دارد در آینده زیست‌شناسی بخواند. مادر 44 ساله ویكتوریا در این باره گفت: «من می‌دانستم كه دخترم بسیار باهوش است اما هیچگاه تصور نمی‌كردم ضریب هوشی او از نابغه‌ترین انسان‌های جهان هم بیشتر باشد. زمانی كه به مهد كودك می‌رفت كارهایی  انجام می‌داد كه یك كودك با 2 برابر سن او از انجامش عاجز بود.»

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
عکس العمل خنده دار باهوش ترین دختر دنیا!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر ۵۷۰۰ گرمی به دنیا آمد



 

سنگین ترین نوزاد

 

با تولد دختر ۵۷۰۰ گرمی در هندوستان ، رکورد تازه ای در نوزدان سنگین وزن این کشور به ثبت رسید

 

دیروز نخستین فرزند زن ۲۲ ساله ای به نام «بیپاشا» با وزن ۵۷۰۰ گرم در یکی از بیمارستان های شهر «سورات» ایالت «گوجرات» هندوستان چشم به دنیا گشود و پزشکان و پرستاران را شگفتزده کرد.وزن طبیعی هر دختر و پسر به هنگام تولد ۲۵۰۰ تا ۳۶۰۰ گرم است و نوزادان بالای پنج و نیم کیلوگرم استثنایی هستند.

 

پزشک این زن خبرساز می گوید : بیش تر نوزادان با وزن بالای چهار کیلوگرم ، مادر دیابتی یا بیمار تیروییدی دارند.ما به محض تولد این دختر ، غافلگیر شدیم و تصور کردیم که ابتلا به بیماری باعث افزایش وزنش شده است.به همین دلیل بلافاصله یکی از پزشکان متخصص کودک را برای بررسی های لازم فراخواندیم.

 

وی ادامه داد : تمامی آزمایش هایی که از قلب ، کلیه ، کبد و دیگر اعضای بدن این بچه صورت گرفت نشان داد هیچ گونه بیماری ، نقص و عیبی ندارد.مادر نوزاد استثنایی هم کاملا سالم است و به زودی از بیمارستان مرخص می شود.

 

اردیبهشت ۱۳۸۸ نیز یک زن ۳۸ ساله باردار در زایشگاه بیمارستان شهید«مفتح» ورامین سزارین شد و ششمین فرزندش به وزن ۶۳۰۰ گرم به دنیا آمد.

 

همچنین آبان ۱۳۸۶ یک بیمارستان خصوصی در جاکارتای اندونزی ، شاهد به دنیا آمدن سنگین ترین نوزاد این کشور بود.آن پسر که شش کیلو و ۹۰۰ گرم وزن داشت از مشکل تنفسی رنج می برد و مادر ۳۷ ساله اش دیابت داشت.

 

همان سال ، یک زن روسی به نام «تاتیانا بارابانوا» ۴۳ ساله دوازدهمین فرزند خود را با وزنی نزدیک به هشت کیلوگرم در «سیبری» به دنیا آورد و به شهرت رسید.

 

یادآور می شود سال ۱۹٥٥ میلادی چاق ترین نوزاد دنیا به وزن ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم در ایتالیا چشم به دنیا گشود.

 

در سال ۱۸۷۹ هم یک پسر آمریکایی به وزن ۱۰۰۰۸ گرم به دنیا آمد.او فقط ۱۱ ساعت زندگی کرد و بر اثر نارسایی تنفسی جان سپرد.