سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بازی محلی چالی و سکه



بازی محلی چالی و سکه,بازی محلی,بازیهای محلی ایران

بازی چالی و سکه (کع پول) در اشكهران - اصفهان
ابتدا یک حفره یا چاله کوچکی به اندازه 6یا 5 سانتیمتر حفر می کنند .قطراین حفره کوچک نیز 3 تا 4 سانتیمتر است .قبل از شروع همه افراد به هر تعدای که هستند بایستی مقداری پول آهنی تهیه کنند . (همه به یک مقدارثابت) .

 

فاصله ای معین را مشخص می کنند معمولا 4 متر. همه پول ها را به یک نفر می دهند و همه پول ها را به طرف چاله پرتاب می کند هر مقدار از پول ها که درون چاله ریخت به فرد تعلق می گیرد .

 

بعد با سنگی که در دست دارد یکی از پول ها که توسط گروه مشخص می شود را نشانه گیری می کند و اگر فقط به آن پول برخورد کند صاحب آن پول می شود .این کار را تمام اعضای گروه با بقیه پولهایی که می ماند انجام می دهند تا زمانی که پولها تمام شود .برنده فردی است که پول بیشتری تصاحب کرده است .
منبع:iranvillage.ir


ویدیو مرتبط :
چالی چاپین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی محلی تله پاتی با سکه



بازی محلی,بازی محلی  تله پاتی با سکه

 


چند نفر از دوستان خود را دور یک میز بنشانید و چهار سکه هم شکل را در چهار گوشه یک کلاه قرار دهید .
سپس به یکی از حضار بگویید که در غیاب شما یکی از سکه ها را برداشته و تاریخ آنرا به خاطر بسپارد. سپس به دست سایر دوستان بدهد تا آنها نیز تاریخ سکه را تماشا کنند و در کلاه بگذارند. پس از چند لحظه سکه مورد نظر را حدس می زنید.
راز : با پشت دست سکه ها را لمس کرده و هرکدام را که گرمتر بود به عنوان سکه انتخابی معرفی کنید.

منبع:takfal.com