سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بازی محلی پنج سنگ



بازی محلی پنج سنگ,بازی محلی,طرز بازی محلی پنج سنگ,

 این بازی در محلهای سرپوشیده و فضاهای محدوتر هم قابل اجراست. بازی با استفاده از پنج سنگ گرد که کمی بزرگتر از فندق باشند انجام می گیرد. این بازی دارای مراحل مختلف است و بین دو یا چند نفر انجام می گیرد. هر بازیکن که بتواند از یک مرحله و مراحل بعدی با موفقیت عبور کند همچنان بازی را ادامه می دهد اما اگر در یک مرحله ببازد بازی توسط فرد بعدی ادامه می یابد. به همین ترتیب هرکس تمام مراحل ده گانه بازی را زودتر به پایان برساند برنده خواهد بود.

در این بازی نفر اول سنگ ها را در دست گرفته و بروی زمین می ریزد سپس یکی از آنها را برداشته و در حالی که با یک دست آن را بالا می اندازد با همان دست باید یکی از سنگ های روی زمین را برداشته و سپس سنگی که به بالا انداخته را بگیرد و به  همین شکل بقیه سنگ ها را از روی زمین جمع کند.

در مرحله دوم کار کمی سخت تر شده و باید سنگ ها را دو به دو از روی زمین جمع کند. همینطور در مرحله سوم یک مجموعه سه تایی و یک سنگ تکی و در مرحله چهارم هر چهارسنگ را با یک دست جمع کرده و سنگی که به بالا انداخته را با همان دست بگیرد. در مرحله بعد باز هم کار سخت تر می شود و بازیکن باید سنگ ها را یکی یکی از داخل دروازه ای که با دست دیگرش در روی زمین ایجاد می کند به شکلی عبور دهد که با سنگ های دیگر برخورد نکند.

منبع:rasekhoon.net


ویدیو مرتبط :
بازی محلی سنگ و سردار دیده بانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی محلی سنگ کرنو



,بازی محلی ایرانی

بازی محلی سنگ کرنو

 

برای این بازی به یک تکه سنگ به اندازه یک گردو و کمی بزرگتر یا کوچکتر از گردو نیاز است در این بازی دو نفر که از همه بزرگتر هستند یارگیری میکنند و یک نفر را نیز به عنوان داور ” اوستا” انتخاب می نمایند.

 

افراد در گروه به صورت یکی در میان در یک صف قرار می گیرند و هر بازیکن بین و بازیکن حریف قرار می گیرد به طور مثال: آبی قرمز، قرمز آبی همه بازیکنان شرکت کننده به جز بازیکن اول و آخر صف دست های خود را به پشت کمر برده و قلاب می کنند به طوری که سنگ داخل دست هایشان جای بگیرد، پس داور در طول صف شروع به حرکت کردن می کند و سنگ را در دست یکی از بازیکنان قرار می دهد اما رها نمی کند تا زمانی که بگویید: "سنگ کرنو وردار در رو” پس از گفتن این جمله سنگ در دست بازیکن قرار می گیرد و او باید تلاش کند طوری از صف به سمت بیرون فرار کند تا بازیکنان حریف که آماده هستند با ضربه ی پا وی را بزنند، نتوانند ضربه ای به او وارد کنند.
 
چنانچه بازیکن با موفقیت از صف خارج شود گروه او به عنوان گروه برنده انتخاب می شوند و گروه بازنده باید بازیکنان گروه برنده را کول کرده و تا جایی که داور مشخص نموده است برده و دوباره به محل بازی باز گردانند بازی طبق همین روال تا زمان توافق گروه ها ادامه می یابد.

 

منبع:rasekhoon.net