سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

این همه هیجان را می توانید تحمل کنید؟!


لحظه هایی جالب از مسابقات ورزشی



ویدیو مرتبط :
آیا می توانید فشارهای کاری یک کارآفرین را تحمل کنید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

می‌توانید شیطنت بچه را تحمل كنید؟


تصمیم به بچه‌دار شدن یكی از آن اتفاقاتی است كه زندگی زوج‌ها را دچار تغییر می‌كند، به همین دلیل نیازمند آن است كه زن و شوهر ارزیابی درستی از خودشان داشته باشند

معمولا مسیر زندگی آدم‌ها كاملا مشخص است و همه دیر یا زود كم‌وبیش یك مسیر را طی می‌كنند؛ مرد جوانی به خواستگاری دخترخانمی می‌رود، ازدواج می‌كنند، و كم‌كم خانواده 2 نفره‌شان بزرگ می‌شود. به‌نظر می‌رسد این روند كاملا طبیعی است اما انسان‌های آگاه باید در هر مرحله جدید زندگی درباره نیازی كه آن مرحله با خودش می‌آورد سوالاتی از خودشان بپرسند .گاهی پاسخ به این سوال‌ها خیلی دشوار می‌شود. بچه‌دار شدن هم از آن مراحل سخت زندگی است كه قبل از تصمیم قطعی برای آن باید چنین سوال‌هایی درباره آن از خودتان بپرسید.





وضعیت مالی و آمادگی پرورش كودك را دارید؟

كافی نیست كه فقط پول داشته باشید و نیازهای فوری پزشكی یا خورد و خوراك و پوشاك كودك را تامین كنید تا تصمیم بگیرید بچه‌ای را به این دنیا بیاورید. باید از خودتان سوال كنید، آیا از نظر مالی آن‌قدر توان دارید تا بچه را از زمان تولد تا81سالگی بدون هرگونه مخاطره مالی بزرگ كنید؟ باید درباره شغل فعلی‌تان فكر كنید، درباره امكان افزایش حقوق یا ترفیع شغلی در آینده نزدیك و دور فكر كنید. آیا از پس مسائل مالی بچه‌داری خوب برمی‌آیید یا بهتر است صبر كنید تا چشم‌انداز مالی‌تان پایدارتر شود؟



پدرومادر خوبی خواهیم شد؟

به كودكی خودتان فكر كنید و خصوصیات خوب و بد پدرومادرتان را به‌یاد بیاورید. آیا فكر می‌كنید در آینده می‌توانید اصول زندگی كه یاد گرفته‌اید را به فرزندان‌تان یاد دهید یا امیدوارید زندگی و دیگران در این كار كمك‌تان كنند. لطفا اشتباه نكنید و حتما مراقبت و تربیت فرزندتان را خودتان برعهده بگیرید، زیرا فقط شمایید كه خوب و بد زندگی خودتان را می‌شناسید.



با همسرم برای تربیت كودك توافق دارم؟

بهانه بسیاری از مشاجره‌ها بین زن ‌و شوهرها به‌علت نبود ‌توافق اساسی درباره موضوعات متفاوت تربیت فرزند است. ممكن است یكی از والدین به تنبیه بدنی اعتقاد داشته باشد، درحالی‌كه دیگری رویكرد بدون تنبیه فیزیكی مانند ارشاد یا محروم كردن كودك را ترجیح دهد. والدین ممكن است به این نتیجه برسند فلسفه بینابینی از این 2 روش را در پیش بگیرند. به ملاحظات خاص خودتان درباره تربیت فرزند دقت و قبل از این‌كه بچه‌دار شوید درباره آن‌ها با شوهرتان بحث كنید.





شوهرتان با بچه همراهی ‌می‌كند؟

خیلی مهم است بدانید این زندگی ساده و راحت‌تان را از دست می‌دهید و باید از خیلی برنامه‌ها و تجملات چشم‌ بپوشید. الان تا زمانی كه دل‌تان می‌‌خواهد سر كارتان می‌مانید یا تفریح می‌كنید اما از این به‌ بعد باید بیشترین زمان را وقف فرزندتان كنید.



آمادگی دارید كه آدم مسئولیت‌پذیری شوید؟

تربیت فرزند نیاز به آدم‌های متعهد و مسئولیت‌پذیر دارد، به‌ویژه كسانی كه معمولا از قبول مسئولیت سرباز می‌زنند باید به این موضوع دقت كنند. هر پدرومادری باید جداگانه مسئولیت فرزندپروری را برعهده بگیرد و بار مسئولیت را به‌دوش دیگری نیندازد. اطمینان حاصل كنید، شوهرتان آدم مسئولیت‌پذیری است و پدر خوبی برای فرزندتان خواهد ‌شد.



به رابطه‌ با همسرتان امیدوار هستید؟

ممكن است طرح این سوال ظالمانه به‌نظر برسد اما پیش از تصمیم به بچه‌دار شدن باید از عشق و علاقه‌ای كه بین شما و همسرتان برقرار است مطمئن شوید. باید پیش از بچه به‌دنیا آوردن این سوال را از خودتان بپرسید. اگر شما و همسرتان مشكل برقراری ارتباط دارید یا مشكلاتی دارید كه ممكن است منجربه جدایی شما از هم شود، لازم است به این احساسات توجه كنید و اول، پیش از آوردن بچه‌ به رابطه‌تان، روی آن مشكلات كار كنید.



به اندازه كافی روابط دوستانه دارید؟

اگر شوهرتان رفت‌وآمد با دوستان و خانواده را برای شما محدود كرده است ممكن است بهتر باشد به‌خودتان مهلت دهید و برای بچه‌دار شدن عجله نكنید.



واقعا می‌توانید بچه را تحمل كنید؟

بچه‌ها هر لحظه كه دل‌شان بخواهد چه شب باشد و چه روز می‌توانند زیر گریه بزنند. ممكن است پوشك عوض كردن كار بسیار مشمئزكننده یا سختی برای شما باشد. هر بار كه بچه را در كالسكه یا صندلی مخصوص خودرو می‌گذارید باید مراقب باشید درست سر جای خودش بنشیند و نیفتد. باید از خودتان بپرسید آیا آمادگی دارید بخشی از راحتی خودتان را فدا كرده تا از فرزندتان نگهداری كنید و او را درست بار بیاورید.



واقعا دختر و پسر برای شما فرقی ندارد؟

تقریبا همه آقایان دوست دارند دیگران فكر كنند اگر دختردار شوند همان‌قدر خوشحال می‌شوند كه پسردار شوند اما واقعیت این است كه بیشتر آقایان دل‌شان پسر می‌خواهد؛ پسری كه اسم او را زنده نگه دارد و پس از پدر مسئولیت خانه و خانواده را برعهده بگیرد. باید از خودتان بپرسید آیا می‌توانید تعصب‌های خودتان را درباره جنسیت فرزند كنار بگذارید و فرزندتان را فقط براساس اصول انسانی پرورش دهید.



از تربیت فرهنگی فرزندتان راضی خواهید بود؟

در بسیاری از خانواده‌ها، تفاوت‌های فاحشی بین فرهنگ زن و شوهر وجود دارد. وقتی پدر یا مادر چیزی به بچه یاد می‌دهد، دیگری واقعا برآشفته می‌شود. باید پیش از به‌دنیا آمدن فرزندتان درباره مسائل مهم فرهنگی كه می‌خواهید به بچه بیاموزید با همسرتان مذاكره كنید و به تفاهم برسید.



شوهرتان را برای پدر شدن آماده كنید

  •  پدر شدن هم برای آقایان به اندازه مادر شدن برای خانم‌ها نگرانی دربر دارد. شاید حتی بیشتر از مادر شدن، چون مادر لحظه‌به‌لحظه با قضیه به‌دنیا آمدن بچه درگیر است اما ماجرا برای پدرها كمی فرق دارد و ملموس نیست. به‌هرحال پس از تولد بچه، زندگی شوهر شما هم مثل زندگی شما به كلی دگرگون خواهد شد. در این مورد پدر به تنها چیزی كه نیاز دارد، صبوری است و صبوری و صبوری.
  •  شوهر طرف مذكر ازدواج است و پدر، مردی است كه بچه را تولید می‌كند. همان‌طور كه از این تعاریف معلوم است، فرق زیادی بین شوهر و پدر وجود دارد اما هر 2 موقعیت، نیازمند مردی است كه مسئولیتی را برعهده بگیرد. وظیفه اصلی شوهر، مراقبت و عشق به همسر است و پدر هم باید كسی باشد كه فرزندش بتواند روی او حساب كند. برای اینكه شوهرتان را هرچه بیشتر درگیر مسئولیت پدر شدنش كنید این توصیه‌ها را به‌كار ببندید:
  •  هر بار كه برای چك آپ زایمان پیش پزشك می‌روید، همسرتان را با خودتان ببرید. به این ترتیب، همسرتان اطلاعات دست‌اولی درباره رشد و تحول فرزندتان به‌دست می‌آورد. می‌تواند در حدود 12هفتگی بارداری به صدای قلب بچه گوش دهد و رشد بچه را ببیند. پدر بچه در همراهی با شما آماده می‌شود سوالاتی درباره بچه بپرسد و شروع به برقراری ارتباط با فرزندش بكند.
  •  پیشنهاد دهید، همسرتان همراه شما در برنامه‌های آموزشی آمادگی بچه‌دار شدن شركت كند. این كلاس‌ها اصول اولیه‌ای را كه هر پدری باید بداند به او یادآور می‌شود كه شامل تعویض پوشك، غذا دادن، آروغ زدن، ایمن‌سازی خانه برای كودك و نصب صندلی كودك در خودرو می‌شود.
  •  با همسرتان برای آماده‌سازی خانه برای ورود نوزاد همكاری كنید. با همسرتان بنشینید و درباره بازسازی‌های لازم خانه پیش از ورود نوزاد صحبت كنید. این كار كمك می‌كند ورود بچه واقعی‌تر به‌نظر برسد و پدر برای پذیرش او بیشتر آماده شود. اتاق كودك را نقاشی و اسباب موردنیازش را تهیه كنید. فرش قدیمی اتاق را با كف‌پوش زیبا و تمیزی عوض كنید تا فرزندتان بتواند چند ماه دیگر راحت روی آن چهاردست‌وپا برود و بازی كند.
منبع : مجله سیب سبز