سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اولین ربات انسان نما چه شکلی بود؟


اریک یک ربات بزرگ، با بدنه ای ضمخت و تماماً از جنس آلومینیوم بود که توانایی ایستادن، تکان دادن بازوان و حرکت سر را داشت. حرکات اریک می توانست از طریق یک ارتباط بی سیم از راه دور و یا مستقیماً توسط فرمان های صوتی که جنبه تفریحی بیشتری برای عموم داشت، کنترل شود.

وبسایت techera.ir - رضا اصغرزاده: موزه علوم لندن در خلال یک ماموریت قصد بازسازی اولین ربات انسان نمای انگلستان را دارد. "اریک” (که نام این ربات انسان نما است)، توسط ویلیام ریچاردز و آلبرت هربرت رِفِل، دو نفر از جانبازان جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۸ اختراع شد.

بازسازی اولین ربات انسان نمای انگلستان توسط موزه علوم لندن
اولین ربات انسان نمای انگلستان

اریک یک ربات بزرگ، با بدنه ای ضمخت و تماماً از جنس آلومینیوم بود که توانایی ایستادن، تکان دادن بازوان و حرکت سر را داشت. حرکات اریک می توانست از طریق یک ارتباط بی سیم از راه دور و یا مستقیماً توسط فرمان های صوتی که جنبه تفریحی بیشتری برای عموم داشت، کنترل شود. او در ابتدا به منظور افتتاحیه نمایشگاه انجمن مهندسین مدل (Society of Model Engineers) در لندن ساخته شد، اما بعداً سرتاسر دنیا را پیمود و از سیاست مداران و چهره های معروف و مشهور دیدن کرد.

بازسازی اولین ربات انسان نمای انگلستان توسط موزه علوم لندن

اما ناگهان اریک به طور مرموزی ناپدید شد. هیچ کس دقیقاً نمی داند که چه بلایی بر سر اریک، اولین ربات انسان نمای انگلستان آمد؛ ممکن است ناپدید شده ، خراب شده و یا حتی به خاطر قطعاتش اوراق شده باشد. حال با گذشت این همه سال، اریک هنوز فراموش نشده و به همین دلیل موزه علوم لندن می خواهد اریک را از روی تصاویر و اطلاعات آرشیو شده آن که توسط سازندگان و اطرافیانشان تهیه شده است، بسازد. تخمین زده می شود که اریکِ جدید می تواند تنها در عرض چند ماه ساخته شود.

اگر آن ها بتوانند طبق برنامه پیش روند، گفته می شود که نسخه بازسازی شده این ربات انسان نما می تواند در ماه اکتبر و در موزه لندن به صورت رایگان به نمایش گذاشته شود. سپس یک ماه ناپدید خواهد شد و در نهایت با ظاهری بزرگ تر به نمایش درمی آید و درست مانند پدرِ خود (اریکِ اولیه)، سراسر دنیا را خواهد پیمود.

اما در اینجا یک نکته مطرح می شود و آن اینکه موزه علوم لندن برای ساخت این ربات به مقداری سرمایه نیازمند است. این موزه برای جذب سرمایه ۳۵ هزار پوندی (حدوداً ۱۷۵ میلیون تومانی) در کیک استارتر درخواست حامی مالی کرده و طبق معمول، برای حامیان نیز مزایایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به قسمت های ویدیویی کوتاه از پشت صحنه ساخت این ربات، یک تی-شرت با تصویر اریک بر روی آن و … اشاره کرد. اما تمامی این موارد در درجه دوم اهمیت قرار دارند، بازسازی مجدد این ربات و حفظ میراث مهمی از تاریخ است. قطعاً این نمی تواند همان اریکِ واقعی باشد اما این نسخه بازسازی شده و جدید می تواند ریشه های دانش رباتیک را به همگان نشان دهد و این می تواند مهم ترین هدیه ای باشد که به حامیان این طرح و همچنین تمامی مردم جهان عرضه می شود.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با اولین ربات انسان نما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات پسر انسان‌نما با بستگان جدید می‌آید!



ساخت ربات پسر , ساخت ربات های خانوادگی

  

كمپانی هانسون رباتیك در حال نمایش ربات پسر انسان‌نمای جدید خود است كه به مجموعه robokind ربات‌های این شركت تعلق دارد.

 

فناوری جدید نسخه جدید ربات پسر كارتون‌مانند zeno است اما این بار ربات جدید با آرایه‌یی از ژست‌ها و حركات چشم بسیار انسان‌نماتر است. این ربات پسر مانند كه در چین طراحی شده، 27 اینچ بلندی دارد.

 

مهم‌ترین مشخصه zeno جدید سر آن است كه از آن‌چه دیوید هانسون طراح آن frubber می‌خواند، ساخته شده است.

 

این ماده همان‌طور كه از نام آن برمی‌آید (تركیب گوشت و پلاستیك) نوعی پلیمر ارتجاع‌پذیر اسفنجی ساختاربندی شده است، كه می‌تواند حركات صورت را تقلید كند و درست مانند پوست انسان منقبض و باز شود. از این ماده همچنین به عنوان پلیمر زیست تقلید یاد می‌شود. همچنین بیان چشم‌ها و پلك‌های متحرك ربات نیز در كیفیت زندگی‌گونه آن نقش دارند.

 

هانسون این فناوری را مجهز به یك جفت دوربین با تعریف بالا برای تشخیص چهره و یك رایانه درونی و هوش مصنوعی پیشرفته كرده است.

 

بدنه ربات همچنین دارای 37 درجه حركت است كه این بالاترین میزان ربات طراحی شده توسط شركت سازنده تلقی می‌شود.

 

خواهر این پسر با نام alice نیز به زودی ارائه خواهد شد. همچنین "پسرعمه و دخترعمه‌های" كوچك‌تر این "پسر" با قیمت ارزان‌تر ظرف یك سال آینده خواهد بود. این ربات‌های كوچك‌تر راهی برای دسترسی این كمپانی به بازار انبوه عنوان شده‌اند.

 

هانسون در نمایشی تصویری از ربات مزبور در تلاش برای جذب سرمایه‌داران با هدف بازاریابی برای آن است.

 

ربات‌های انسان‌نما رویكردی برای تفحص در مرزهای زیست‌شناسی، علوم شناختی و مهندسی هستند.

 

منبع : konjkav