سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اولین جراحی پلاستیک تاریخ بشر +عکس


Walter Yeo ملوان جنگ جهانی اول، اولین فردی است که عمل جراحی پلاستیک روی صورتش انجام شده است.

سیمرغ:  Walter Yeo ملوان جنگ جهانی اول، اولین فردی است که عمل جراحی پلاستیک روی صورتش انجام شده است.
 
والتر در جنگ آسیب‌های وحشتناکی دید. مثلا پلک‌های بالا و پایین را از دست داد. او در جنگ Jutland در سال 1916 اسلحه‌های داخل کشتی HMS را مدیریت می‌کرد.
 
والتر سال 1917 توسط Sir Harold Gillies تحت درمان قرار گرفت. این مرد اولین کسی بود که از پیوند پوست برای ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده بدن استفاده کرد و به همین خاطر او را پدر جراحی پلاستیک می‌دانند.
 
این دکتر در بیمارستانی در شهر Kent اتاقی مخصوص درمان کسانی که زخم صورت داشتند بازگشایی کرد. والتر یکی از اولین افرادی بود که از تکنیک تازه او برای ترمیم صورت استفاده کرد؛ اولین موردی که پیوند بافت پوست برای جراحی صورت استفاده شد.
 
روی صورت این ملوان جوان دو پلک جدید پیوند زده شد و همین طور یک ماسک از جنس پوست که روی صورت و دور چشم‌هایش قرار می‌گرفت.




ویدیو مرتبط :
اولین دسترسی تاریخ بشر به پلوتو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین عکس «سیاه‌وسفید» و «رنگی» تاریخ + عکس



اولین عکس «سیاه‌وسفید» و «رنگی» تاریخ + عکس
خبرگزاری فارس: از اولین عکسی که در دنیا ثبت شد تا امروز که عکاسی به سادگی فشردن یک دکمه شده است، نزدیک به دو قرن و نیم می‌گذرد از لحظه‌ای که دریچه‌ای جدید به دنیای خاطرات و لحظات ما باز شد.
عکس زیر اولین عکس جهان است که در سال 1826 توسط عکاس فرانسوی «ژوزف نیسه فور نیپس» ثبت شد، او این عکس را در طی هشت ساعت با فرایندی که آن را «هلیوگرافی« نامید، ثبت کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


اما پس از ثبت اولین عکس، مشتاقان عکاسی باید نیم قرن منتظر می‌ماندند تا بتوانند اولین عکس رنگی را در قاب عکس و آلبوم‌های خود داشته باشند. تصویر زیر که اولین عکس رنگی تاریخ است در سال 1872 توسط «لوئیز دوکس دو هارون» در فرانسه ثبت شد./فارس

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب