سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اهرام فراموش‌ شده مِروئه +عکس


در صحرایی در شرق سودان و در کناره رود نیل، مجموعه‌ای از 200 هرم باستانی آرمیده است. بیشتر این اهرام، آرامگاه پادشاهان و ملکه‌های سلسله‌ی مروئیتیک هستند که بالغ بر 900 سال در این منطقه حکمرانی می‌کردند.

نیکو - خاطره فرامرزی: در صحرای‌ای در شرق سودان و در کناره رود نیل، مجموعه‌ای از 200 هرم باستانی آرمیده است. بیشتر این اهرام، آرامگاه پادشاهان و ملکه‌های سلسله‌ی مروئیتیک هستند که بالغ بر 900 سال در این منطقه حکمرانی می‌کردند.

اهرام مروئه، که شبیه اهرام مصر هستند و به اهرام نوبیایی شناخته می‌شوند، بیش ار 2300 تا 2700 سال پیش ساخته شده‌اند؛ این اهرام دارای سطح مقطع کم و گوشه‌های شیب‌دار هستند و همچنین با نمادهایی از فرهنگ باستانی مصر، یونان و روم آراسته شده‌اند. با اینکه این اهرام یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور سودان است، اما صنعت گردشگری در این کشور به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم برخی دولت‌های غربی، که پس از جنگ‌های داخلی در سودان و منازعات دارفور بر این کشور اعمال شد، رو به نابودی گذاشته است. طبق گزارش‌ها، سودان پیش از وقوع جنگ داخلی، سالانه بیش از 150.000 گردشگر داشته، اما امروزه این میزان به 15.000 نفر کاهش پیدا کرده است.

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه

اهرام فراموش‌شده مِروئه


ویدیو مرتبط :
داستان عکس پس زمینه ای که ما هرگز فراموش نخواهیم کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسری که هیچ چیز را فراموش نمی کند +عکس



بسیاری از ما اتفاقات خاص مانند جشن های تولد و عروسی ها را از یاد نمی بریم اما حضور ذهن در مورد این جوان معنای دیگری دارد.

ذهنی به وسعت اقیانوس ها

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، "Aurelien Hayman" کسی است که ذهنی به وسعت اقیانوس ها دارد چرا که او می تواند همه چیز را به خاطر داشته باشد.

 

او تمام اتفاقاتی که می تواند در یک دهه گذشته برایش اتفاق افتاده است را مو به مو به یاد آورد. او می داند 4 سال پیش در چنین روزی چه لباسی پوشیده است و یا چه غذایی خورده او حتی نوع اب و هوای آن روز را نیز به یاد دارد.

 

این جوان 20 ساله از جمله افراد خاصی در دنیا است که ذهنی بسیار بزرگ و به گفته پزشکان "autobiographical" دارد. تنها کافی است یکی از روزها دوره نوجوانی را به او بگویی تا او تمام اتفاقات آن روز را برای شما بازگو کند.

 

این به خاطر آوری تنها به لباس و غذا محدود نمی شود چرا که او می تواند تمام برنامه های تلویزیونی که تماشا کرده است و همچنین مکالماتی که در طول روز انجام داده است را به یاد می آورد.

 

او می گوید از سن 14 سالگی متوجه این حضور ذهن خودم شدم و سعی کردم تا آن را بیشتر از قبل تقویت کنم. این درحالی است که تنها 20 نفر در دنیا هستند که این گونه ذهنی دارند./باشگاه خبرنگاران