سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آیین مذهبی قالیشویان در اردهال کاشان


آیین سنتی، مذهبی قالیشویان روز جمعه با حضور خیل عظیم مردم ولایتمدار کاشان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از سراسر میهن اسلامی در حرم مطهر سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
آیین قالیشویان در مشهد اردهال کاشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشهد اردهال امامزاده ای در کاشان



 

 

مشهد اردهال

 

 

حضرت سلطان علي بن امام محمد باقر (ع) يکي از چهار امامزادة معلوم النسب مدفون در ايران است. امام پنجم شيعيان در اوايل قرن دوم هجري به دعوت اهالي فين و کاشان، فرزندش علي را براي تبليغ دين اسلام و ارشاد مردم اين نواحي به منطقه مي فرستد.

 

 

خبر به گوش ارقم شامي که در آن زمان از طرف حکـام اموي، فرمانـرواي قم بود مي رسد.وي در سال ۱۰۶ هجري سپاهي را براي قتل حضـرت سلطان علي به منطقـه ميفرستد و آن حضرت سرانجام در يک جنگ نابرابر که ۱۳ روز طول کشيد، همراه يارانش در منطقه ييلاقي اردهال به شهادت مي رسد.

 

هرسال در دومین جمعه مهر ماه، اهالی شهر کاشان و روستاهای اطراف، درمشهد اردهال جمع می شوند تا در مراسمی با نام قالی شویان که نمادی از شستن خون علی بن محمد باقر است، شرکت کنند. آنها در این مراسم، در حالی که چوبهایی در دست دارند، قالی‌ای را در چشمه می شورند و به صحن حرم باز می گردانند.