سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آب که از سرگذشت چه یک وجب چه صد وجب



ضرب المثل های ایرانی, آب که از سرگذشت چه یک وجب چه صد وجب, گاوچران

"آب که از سر گذشت، چه یک ذرع چه صد ذرع ـ چه یک نی چه صد نی" یا "آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب" کنایه از زمانی است که کار خراب می شود و آنچه که نباید بشود شد دیگر زیاد و کمش فرقی نمی کند.

 

در زمانهای گذشته در جیحون سرمای سختی بود ، گاوچرانی هم در همین ایام ، گاومیشهای خود را از رود جیحون می گذراند که به دلیل طغیان اب در روزهای قبل به عمق رود افزوده شده بود ، گاوچران چون یک یک گاومیشهای خود از آب گذراند به سالار گاومیش خود رسید چون خواست او را ز جیحون بگذراند به داخل آب رفت و چون آب از سرش بیشتر شد به راه خود در عمق پاینتر رود ادامه داد شخصی به او گفت:  ای مرد آب که از سر گذشت چرا به راهت ادامه دادی؟
گاوچران گفت:
در فصل سرما ، اب که از سر گذشت در جیحون چه به سری چه به وجبی چه به نیزه ای چو به زرعی
و امروز شد: اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب
منبع:jomalatziba.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
چند وجب تا مرگ!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مالکی: وجب‌به‌وجب عراق را پاکسازی می‌کنیم



اخبار,اخبار بین الملل ,نخست‌وزیر عراق

 

اخبار بین الملل - مالکی: وجب‌به‌وجب عراق را پاکسازی می‌کنیم

هرچند این افراد برای مقابله با ما از مزدوران استفاده کردند اما دولت و ارتش با نیروهای آزاده با آنها مقابله خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق در خطاب به شخصیت‌های سیاسی عراقی حامی داعش گفت که اگر آنها با مزدوران به جنگ ما آمدند ما با نیروهای آزاده خود پاسخ می‌دهیم و عراق در گروه یک اشاره مرجعیت است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق شب گذشته در جمع نیروهای داوطلب مقابله با تروریست‌های داعش در منطقه «المحمودیة» در جنوب بغداد اعلام کرد که اجازه نخواهد داد عراق تجزیه شود.

مالکی خطاب به برخی از شخصیت‌های سیاسی که متهم به همکاری با تروریست‌ها هستند، گفت که هرچند این افراد برای مقابله با ما از مزدوران استفاده کردند اما دولت و ارتش با نیروهای آزاده با آنها مقابله خواهد کرد.

وی گفت: شخصیت‌های سیاسی ناکام در عرصه داخل عراق اکنون به مدد برخی کشورهای خارجی، در کنار داعش قرار گرفته‌اند. اما باید بدانند که اگر با توطئه و نیروهای مزدور به ما حمله کرده‌اند، ما با انسانهای شریف وآزاده با آنها خواهیم جنگید. این پیام ما به شماست.

مالکی در خطاب به نیروهای داوطلب گفت: وظیفه شما با پاکسازی عراق از گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و شخصیت‌های سیاسی وابسته به این تروریست‌ها به پایان نمی‌رسد و وظیفه شما تشکیل ارتش عراق است.

این در حالی است که مرجعیت عالی شیعیان در عراق جمعه گذشته از هر عراقی که می‌تواند با سلاح کار کند خواست تا به صفوف نیروهای مسلح بپیوندد و با تروریست‌ها مقابله کند.

وی افزود: عراق، ملت و امت آن در گرو یک اشاره مرجعیت و اراده ملی و وجوب این امر مقدس است. اگر آنها (تروریست‌ها) علیه ما توطئه کردند، ما با خونهای خود و توکل به خدا و تکیه به این ملت هیچ کمک و کاستی نخواهیم داشت.

مالکی گفت: مرجعیت هیچ گاه کلامی که از آن بوی طائفه‌گری به مشام برسد، به زبان نیاورده است.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: موصل سقوط نکرد؛ آنکه سقوط کرد سیاسیونی هستند که به سقوط عراق امید بسته بودند.

وی گفت که ابتکار عمل را از دست داعش گرفته و آنها در حال عقب‌نشینی هستند اما به راستی آنها به کجا فرار می‌کنند؟

مالکی گفت: وجب به وجب خاک عراق از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه آن را که تروریست‌ها آلوده کرده‌اند، ما پس خواهیم گرفت و پاکسازی خواهیم کرد.

اخبار بین الملل - فارس