سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آب پاکی را روی دستش ریخت



داستان ضرب المثل, نجاسات, ضرب المثل

زمانی کسی به امید موفقیت و انجام مقصود مدتها تلاش و فعالیت کند ولی با صراحت و قاطعیت پاسخ منفی بشنود و دست رد به سینه اش گذارند و بالمره او را از کار ناامید کنند، برای بیان حالش به ضرب المثل بالا استناد جسته می گویند: «بیچاره این همه زحمت کشید ولی بالاخره آب پاکی روی دستش ریختند».

 

در دین اسلام آب مؤثرترین عامل پاک کننده نجاست است و زمین و آفتاب و استحاله در مرحله دوم مطهرات قرار دارند.
هر چیز نجس با شستن پاک می شود و اصولاً آب زایل کننده هر گونه نجاسات است.
موضوع مشکوک و ناپاک را باید از سه الی هفت بار - بسته به نوع و کیفیت نجاست - شستشو داد تا طهارت شرعی به عمل آید. به آن آب آخرین که نجاست و ناپاکی را به کلی از بین می برد در اصطلاح شرعی " آب پاکی " می گویند. زیرا این آب آخرین موقعی ریخته می شود که از نجاست و ناپاکی اثری باقی نمانده، موضوع مشکوک کاملا پاک و پاکیزه شده باشد. با این توصیف به طوری که ملاحضه می شود " آب پاکی " همان طوری که در اصطلاح شرعی آب آخرین است که شیء ناپاک را به کلی پاک می کند، در عرف اصطلاح عامه کنایه از " حرف آخرین " است که از طرف مخاطب در پاسخ متکلم و متقاضی گفته می شود و تکلیفش را در عدم اجابت مسئول یکسره و روشن می کند.
منبع:jomalatziba.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
شیخ عیسی قاسم آب پاکی را روی دست آل خلیفه ریخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان حمایت آب پاکی را روی دست مردم ریخت برای ارزانی خودرو منتظر معجزه نباشید!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سازمان حمایت آب پاکی را روی دست مردم ریخت

برای ارزانی خودرو منتظر معجزه نباشید!

 مدیرکل‌ دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت با اعلام اینکه نرخ محاسباتی انواع خودروهای داخلی تا ۹ اردیبهشت ۹۲ اعلام می شود، گفت: برای کاهش قیمت خودرو در بازار منتظر معجزه نباشید.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تسنیم، شهرام میر‌آخرلو در پاسخ به این پرسش که، در مصوبه اخیر دولت تاکید شده بود، قیمت تجاری خودرو حد فاصل قیمت محاسباتی و آزاد تعیین شود، چرا سازمان حمایت علیرغم تکلیفی که بر آن شد، قیمت‌های محاسباتی خودرو را اعلام نکرده است و تنها به اعلام قیمت‌های تجاری بسنده کرد؟ گفت: قطعاً تعیین و اعلام قیمت محاسباتی در فرآیند قیمت گذاری خودرو در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای مصوبه دولت، قیمت‌های تجاری که حد فاصل بین قیمت محاسباتی و بازار آزاد است از جانب خودروسازان اعمال می‌گردد، افزود: سازمان حمایت به دلیل عدم تأخیر در اجرای مصوبه دولت قیمت‌های بازار را ملاک عمل قرار داده است و در گام اول تلاش می‌کند قیمت خودرو را نزدیک به قیمت محاسباتی خود اظهاری شرکت‌ها نماید.

میر‌آخرلو با بیان این مطلب که برهمین اساس شرکت‌ها قیمت محاسباتی خود را ملاک عمل قرار داده و با بررسی بازار اقدام به ارائه قیمتی تحت عنوان تجاری نموده اند، گفت: در گام بعدی اجرای مصوبه دولت خودروسازان موظفند ۹۵ درصد وجوه حاصل از مابه‌التفاوت قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ ارز مبادله‌ای و قیمت تجاری را در دوره‌های سه‌ماهه به حساب خزانه‌داری واریز نمایند؛ بنابراین تا زمان گشایش این حساب سازمان حمایت سه ماه فرصت دارد که قیمت محاسباتی علی الحساب را تعیین کند.

سازمان حمایت هنوز قیمت محاسباتی را تعیین نکرده/ ۳ ماه فرصت داریم

وی با اشاره به اینکه این سازمان در این فرصت زمانی با بررسی اسناد و مدارک و برمبنای صورت‌های مالی، قیمت‌های محاسباتی علی الحساب را محاسبه خواهد کرد، افزود: سازمان حمایت هنوز به قیمت محاسباتی علی الحساب دست پیدا نکرده است البته از ۹ بهمن ماه تا ۹ اردیبهشت ماه سال ۹۲ فرصت دارد.

مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: در حال حاضر سازمان حمایت در مرحله دریافت مدارک و بررسی اسناد و مدارک گذشته خودروسازان است تا بتواند قیمت‌های محاسباتی علی الحساب را در اولین فرصت تعیین کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که قیمت محاسباتی علی الحساب تعیین شد خودروسازان براساس فروش قیمت تجاری محصولات خود باید مابه التفاوت‌ها را پرداخت کنند، گفت: البته باید متذکر شوم که قرار است در فاز اول چون هنوز قیمت محاسباتی تعیین نشده، مابه التفاوت‌ها بعد از تعیین قیمت محاسباتی واریز گردد.

میرآخرلو ضمن اشاره به اینکه در برخی از خودروها که تقاضای بیش از حدی وجود دارد با تدابیری مابه التفاوت‌ها دریافت خواهد شد، تصریح کرد: در فاز دوم که صورت‌های مالی خودروسازان مورد بررسی قرار می گیرد قیمت اصلی محاسباتی براساس صورت های مالی سالانه مشخص خواهد شد.

تعیین قیمت‌های قطعی خودرو با بررسی سال مالی شرکت‌های خودروساز

به گفته وی، به عبارتی مقرر است در پایان سال مالی تعادل سازی قیمت‌ها لحاظ گردد تا در طول دورهای سه ماهه واریز مابه التفاوت ها انجام و قیمت‌های قطعی تعیین شود.

مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت متذکر شد: در حال حاضر نه قیمت محاسباتی علی الحساب تعیین شده و نه قیمت های مالی قطعی.

این عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو درپاسخ به این پرسش که در این مصوبه شرط تعیین واجرای قیمت تجاری خودروسازان لحاظ کردن قیمت محاسباتی است، چرا اکنون فقط قیمت تجاری ملاک قرار گرفته است؟ گفت: قیمت محاسباتی سازمان سه ماه زمان می برد به نحوی که سازمان حمایت هنوز وارد فاز محاسباتی قیمت‌ها نشده است.

میرآخرلو تصریح کرد: البته از ۹ بهمن ماه که رسماً مصوبه ابلاغ شد و قیمت تجاری برخی از خودروها در ۱۸ بهمن ماه تعیین شد روند دریافت مدارک از خودروسازان آغاز و هم اکنون مشغول بررسی و تعیین قیمت محاسباتی علی الحساب هستیم.مشکل اصلی اجرای تعهدات خودروسازان در تابستان سال آینده است

خبرنگار گفت: در حال حاضر قیمت‌های اعلامی خودروسازان با بازار آزاد اختلاف چندانی ندارد و همین امر باعث ایجاد التهابات بسیاری در بازار خرید و فروش این کالا شده است. تدابیر سازمان حمایت برای رعایت حقوق مصرف کنندگان چیست؟میرآخرلودر پاسخ به این پرسش ضمن اشاره به اینکه قیمت بازار آزاد در این مصوبه سقف و خط قرمز است وطی چند روز گذشته با سیاست های اتخاذ شده روند کاهش قیمت را تجربه می کند، گفت: شرکت سایپا سایت فروش محصولات خود را باز کرده و ایران خودرو نیز عرضه محصولات خود را به بازار آغاز نموده است.

به گفته وی؛ در حال حاضر مشکل بوجود آمده این است که خودروسازان بیشتر تمرکز خود را بر اجرای تعهدات در تابستان سال آینده نموده اند که سازمان حمایت برضروت عرضه نقدی محصولات تأکید دارد.

مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت تصریح کرد: در همین راستا در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز سهم هر شرکت خودرو ساز را در فروش نقدی تعیین نموده‌ایم.

میرآخرلو با اشاره به اینکه در دفاتر فروش شرکت‌ها نیز نظارت لازم را انجام داده و نحوه فروش محصولات مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: با تدابیر اتخاذ شده انتظار کاهش قیمت‌ها در سطح بازار هر روز پر رنگ تر می شود اما باید متذکر شوم که این کاهش قیمت مختص قیمت کارخانه نیست بلکه کاهش قیمت در بازار آزاد است.

این عضو کمیته قیمت گذاری خودرو ضمن تأکید براینکه این روزها بازار روند کاهش قیمت را تجربه می کند، افزود: قیمت تجاری که هم اکنون خودروساز تعیین می کند بر مبنای محاسبه‌ای نرخ ارز مبادله ای است به نحوی که در قیمت خودرو یک افزایش نرخ پایه را بر مبنای نرخ ارز خواهیم داشت.

هنوز برخی از قیمت ها در حاشیه بازار متوقف شده اند

وی در پاسخ به این پرسش که هم اکنون قیمت های اعلامی خودرو سازان با معیار دلار مبادلاتی منطقی است و آیا سازمان حمایت نظارت لازم را انجام می دهد یا خیر ؟ گفت: باید بگویم هنوز برخی از قیمت‌ها در حاشیه بازار ایستاده و با تغییری روبه رو نشده است اما به مردم این اطمینان را می دهم که سازمان حمایت تک تک قیمت‌های اعلامی خودروسازان را بررسی و در آینده کاهش قیمت ها در بازار اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: البته هر خودرو ارز بری خاص خود را دارد و برای مبنای میزان وابستگی تولید به قطعات وارداتی قیمت گذاری می شود به طوری که تغییرات افزایش قیمتی سمند با خودرو پژو ۲۰۷ i بسیار متفاوت است.

دولت و مجلس پاسخگوی ایرادات قانونی مصوبه جدید خودرو باشند

مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت در واکنش به برخی ایرادات نمایندگان مجلس بر مصوبه جدید قیمت گذاری خودرو و درخواست بازنگری آنها در مصوبه مذکور، اظهارداشت: ما فقط دستگاه اجرایی هستیم حال اگر این مصوبه وجاهت دارد یا خیر مرجع پاسخگوی آن سازمان حمایت نیست.

به گفته وی، اگر این مصوبه با ایرادات قانونی روبه رو است خود نمایندگان مجلس می دانند و مجموعه دولت.

میرآخرلو ضمن تأکید بر اینکه در شرایط فعلی به واسطه رانت بیش از حد بازار خودرو ابلاغ این مصوبه تصمیم درستی بود، خاطرنشان کرد: البته فرآیندی که دیده شد به نحوی نبود که پولی به حساب خزانه واریز شود بلکه خواستار این هستیم که قیمت تجاری را به قمیت محاسباتی نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: اگر موج کاهش قیمت در چند خودرو لحاظ گردد به طور حتم کاهش قیمت به سایر خودروها نیز تسری خواهد یافت زیرا بخش عظیمی از مشکلات بازار خودرو جو روانی آن است.میرآخرلو ضمن اشاره به اینکه در صورت اجرای این مصوبه، اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار در حد هزینه‌های صنعت خواهد شد، گفت: با اجرا شدن این امر رانت موجود در بازار رفع و تا حد قابل توجهی حقوق مصرف کنندگان رعایت خواهد شد.

منتظر معجزه نباشید، کاهش قیمت خودرو زمان بر است

البته این مقام مسئول در سازمان حمایت ضمن تأکید براینکه نباید با ابلاغ یک مصوبه انتظار معجزه را در بازار خودرو داشته باشیم، تصریح کرد: باید به ما زمان دهید تا رانت های ایجاد شده در بازار را مدیریت نماییم. از خرداد ماه سال جاری روند این گونه اقدامات آغاز و تا بهمن ماه طول کشیده است.

وی اضافه کرد: نمی توان در ظرف کمتر از یک ماه از ابلاغ این مصوبه بازار را سریع ساماندهی کرد.

میر آخرلو با اشاره به اینکه هم اکنون در حال مقابله با افراردی هستیم که خودروهای خود را در کارخانجات دپو کرده و خواستار فروش آنها با چند برابر قیمت هستند، اظهارداشت: با تغییر مدل برای سال آینده، عرضه مستقیم خودروها و فروش قطعی که در ایام پایانی سال انجام می دهند و فشار عرضه به بازار خودرو زیاد و ما شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

این عضو کمیته قیمت گذاری خودرو ضمن اشاره به اینکه با افزایش عرضه هم از جانب خودروساز و هم از جانب کسانی که کالا را انبار کرده بودند قیمت ها کاهش خواهد یافت، گفت: در این میان حتی انتظار داریم که عرضه از تقاضا نیز بیشتر شود.به گفته وی، در همین رابطه از شرکت ایران خودرو و ساپیا درخواست کردیم که به هیچ عنوان سایت های خود را نبندند که سایپا قول همکاری صد درصد را داده است و ایران خودرو نیز با عرضه نقدی فعالیت خود را آغاز نموده است، به نحوی که تا پایان سال حجم عمده ای از فروش نقدی را در تمام محصولات خواهیم داشت./پرشین خودرو