فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

یک خبرنگار از آنجلینا جولی شکایت کرد!



 

 

 

یک خبرنگار از آنجلینا جولی شکایت کرد!

 

 

فقط دو هفته به اکران اولین تجربه کارگردانی آنجلینا جولی در سینماهای سراسر جهان باقی مانده است اما یک خبرنگار کروات که ادعا می کند آنجلینا ایده فیلمش را از کتاب او دزدیده است ، سعی دارد مانع از اکران این فیلم شود.

 

جیمز برادوک که در "یوسیپ نزویک" متولد شده است به دنبال راهی است که بتواند از اکران فیلم "سرزمین خون و عسل" در سینماهای جهان جلوگیری کند.

آقای برادوک در دادگاه ایلینویز رسما" از این بازیگر مشهور هالیوود شکایت کرده و ادعا کرده است که آنجلینا برای نوشتن فیلمنامه این فیلم از کتاب او با نام "شکستن روح "که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده ، الهام گرفته است .داستان فیلم "سرزمین خون و عسل" که اولین تجریه کارگردانی آنجلینا جولی است درباره دو دلداده جوان است که در زمان جنگ بوسنی در دو جبهه مخالف بودند اما در میان این جنگ خونین عاشق یکدیگر شدند .

این خبرنگار ادعا می کند در سال ۲۰۰۷ برای انجام کارهای انسان دوستانه به بوسنی سفر کرده و در همان زمان ادن سارکیک ، تهیه کننده فیلم خانم جولی ، با او تماس گرفته و به او گفته است که کتابش را خوانده و خیلی مشتاق است درباره این کتاب با او صحبت کند.

در شکایتنامه رسمی این خبرنگار نوشته شده که این دو مرد سه بار با یکدیگر ملاقات کرده اند و درباره طرح کلی و اهمیت فرهنگی داستان و دقت تاریخی آن با یکدیگر صحبت کرده اند .

این نویسنده و خبرنگار ادعا می کند که او و این تهیه کننده حدود یکسال از طریق ایمیل و تلفن با یکدیگر در ارتباط بودند اما وقتی که برادوک فهمید که این فیلم بدون مشارکت او ساخته شده است ، خیلی تعجب کرد.

مترجم: فرشته مشاور.../پرتال آفتاب


ویدیو مرتبط :
آرایش آنجلینا جولی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت جنجالی یک روزنامه نگار از آنجلینا جولی


یک نویسنده و روزنامه‌نگار کروات به خاطر نقض قانون کپی رایت از آنجلینا جولی و تهیه‌کنندگان اولین تجربه کارگردانی او شکایت کرد.

 یک نویسنده و روزنامه‌نگار کروات به خاطر نقض قانون کپی رایت از آنجلینا جولی و تهیه‌کنندگان اولین تجربه کارگردانی او شکایت کرد.

 جیمز جی. براداک که در زاگرب زندگی می‌کند و در دوران جنگ داخلی بالکان اخبار این رویداد را پوشش می‌داد، مدعی است پروژه سینمایی «در سرزمین خون و عسل» از روی کتاب «سوهان روح» او ساخته شده است.

براداک شکایت خود را به دادگاهی در ایالت ایلینویز تسلیم کرد و به دنبال دریافت خسارت و صدور حکم جلوگیری از نمایش فیلم آنجلینا جولی است.

او بجز جولی از شرکت‌های «جی‌کی فیلمز»، «فیلم‌دیستریکت»، «اسکات فیلم» و ادین سارکیچ تهیه‌کننده «در سرزمین خون و عسل» هم شکایت کرده است.

کتاب براداک که اولین بار سال 2007 به زبان کروات منتشر شد، روایتی از حوادثی تلخ است که در جنگ داخلی سال‌های 1992 تا 1995 برای زنان و کودکان در بوسنی و هرزگوین روی داد.

او در شکایت خود مدعی شد «در سرزمین خون و عسل» عناصر داستانی اصلی، مضامین، شخصیت‌ها، رویدادها، سکانس‌ها و فضا و مکان کتاب او را کپی کرده است. براداک به عنوان مثال به این نکته اشاره کرده که هم فیلم و هم کتاب داستانی عاشقانه در دوران آن جنگ را به تصویر می‌کشند.

در فیلم و در کتاب، یک شخصیت زن محوری هست که نزدیک سارایوو زندگی می‌کند. صرب‌ها او را بازداشت و به یک اردوگاه کار اجباری در دهکده‌ای منتقل می‌کنند.

همچنین در فیلم و در کتاب، یک شخصیت مرد محوری هست که فرمانده اردوگاه است و پدرش هم از مقامات عالی‌رتبه ارتش خلق یوگوسلاو است.