فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

یکتا ناصر: نمی‌خواهم در هرکاری بازی کنم/ سریال‌های امروزی زود از یاد می‌روند



یکتا ناصر: نمی‌خواهم در هرکاری بازی کنم/ سریال‌های امروزی زود از یاد می‌روند / در نهایت من ماندم و سیمرغ

تلویزیون - یکتا ناصر معتقد است که برعکس سریال‌های امروزی که خیلی زود از یاد می‎روند، مردم خیلی از سریال‌های قدیمی را به خاطر دارند، چون برای ساخت آن‌ها وقت گذاشته شده‌است.

یکتا ناصر

محبوبه ریاستی: یکتا ناصر از جمله بازیگرانی است که مسیرهنری‌اش را آهسته و پیوسته در این سال‌ها ادامه داده است و برای نشان دادن خودش و هنرش به آب و آتیش نزده است. این را از پرونده هنری‌اش می‌توان فهمید؛ از «اولین شب آرامش» گرفته تا «با من بمان». ناصر برای بازی در فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» هم موفق شد سیمرغ جشنواره فیلم فجر را به دست بیاورد. به‌هر حال او برای حرفه‌اش اهمیت خاصی قائل است و برای همین دوست ندارد برای دیده شدن بیشتر در هر کاری ظاهر شود. یکتا ناصر این بار پس از 7سال دوری از تلویزیون با سریال «دختران حوا» به این رسانه بازگشته که به این بهانه با او به گفت و گو نشستیم.

 

چرا در تلویزیون یک غیبت طولانی داشتید؟

این موضوع بیشتر به سختگیری خودم بر می‌گردد، پس از سریال «اولین شب آرامش» دوست داشتم، کار بهتری انجام دهم، چون این سریال در زمان خودش بسیار موفق بود و انتخاب‌های بعدی را برایم سخت‌تر می‌کرد، برای همین ترجیح دادم در کارهای ضعیف کمتر حضور پیدا کنم تا این‌که بخواهم در هر کاری بازی کنم بخصوص در شرایط فعلی که فیلمنامه هم وجود ندارد و در حد یک سیناپس اولیه است، برای همین هم کار‌ها دیگر با حوصله جلو نمی‌رود.

 

شاید برای همین هم هست که سریال‌های قدیمی ماندگار‌تر هستند؟

بله دقیقا هنوز که هنوزه، مردم خیلی از سریال‌های قدیمی را به خاطر دارند، چون برای ساخت آن‌ها وقت گذاشته شده است و کسی همین جوری کار نکرده است، بر عکس سریال‌های امروزی که خیلی زود از یاد می‌روند.

 

آیا در دختران حوا هم همین مسئله وجود داشت؟ اینکه فیلمنامه آماده نباشد؟

بله متاسفانه این سریال هم چنین شرایطی داشت و برای همین هم حین کار تغییرات زیادی پیدا کرد، من فکر می‌کنم در شرایطی که فیلمنامه وجود ندارد، بازیگر نمی‌تواند برای نقشش برنامه‌ریزی کند، برای همین مجبور شدم یک بازی بینابین انجام دهم تا خیلی لوس نشود البته این جور کار کردن گناه کارگردان و یا تهیه کننده نیست، بلکه اتفاقی است که دیگر مد شده است و همه هم آن را قبول کرده‌اند.

 

شما در این شرایط بیشتر به دنبال چه چیزی هستید؟ چه مسئله‌ای برایتان مهم است که می‌خواهید به آن برسید؟

من به دنبال چیز خاصی نیستم و تنها به دنبال نقش‌هایی هستم که آن‌ها را دوست داشته باشم و درکشان کنم.

 

شما از قبل حسین سهیلی‌زاده را می‌شناختید؟

بله سال‌ها پیش قرار بود با هم همکاری کنیم که به دلایلی نشد، اما در این مدت کم و بیش کار‌های‌شان را دنبال می‌کردم.

 

حالا از این همکاری راضی هستید؟

بله همکاری خوبی بود، ایشان بسیار محترم و خوش اخلاق هستند و آن قدر تجربه‌ دارند که می‌توانند خودشان را با کارهای ضرب العجلی وفق دهند و همه چیز را مهیا کنند.

 

یکی از ویژگی‌های کارهای حسین سهیلی‌زاده این است که دست روی مسائل و مشکلات جوانان در جامعه امروز می‌گذارند و از این نظر بسیار هم ریسک پذیر هستند، می‌خواهم بدانم در حین کار بیشتر روی چه چیزهایی تاکید داشتند؟

او به عنوان کارگردان بسیار روی قصه تاکید داشت و البته این را هم بگویم که سهیلی‌زاده خیلی خوب مخاطب را می‌شناسد وسلیقه او را می‌داند، در حالی که در خیلی از کار‌ها می‌بینیم آن قدر شخصیت‌های قصه فانتزی و غیر واقعی هستند که انگار در جای دیگری به غیر از ایران زندگی می‌کنند، نه شخصیت‌ها و نه قصه با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد، بنابراین نباید روی مشکلات جامعه سر پوش گذاشت، شاید‌‌ همان ریسک پذیری سهیلی‌زاده در این مورد باعث شده که کارهایش پر مخاطب شود.

 

نقش خودتان را در این سریال چقدر دوست داشتید و باورش کردید؟

من نقشم را دوست داشتم چون کار مددکاری را دوست دارم و به نظرم حرفه بسیار جذابی است.

 

کدام وجه شخصیتی این مددکار برایتان اهمیت بیشتری داشت؟

جنبه انسانی او برایم خیلی مهم بود واینکه او با تمام مشکلاتی که خودش دارد هم چنان استوار است و برای حل مشکلات دیگران نیز تلاش می‌کند، البته متاسفانه به دلایلی که در ابتدا گفتم، نتوانستیم همه چیزهایی را که در مورد این نقش وجود داشت، نشان دهیم.

 

می‌توانید بگوید چند درصد از مددکاری که امروز ما در سریال می‌بینیم‌‌ همان چیزی بود که می‌خواستید؟

خیر درصد نمی‌توانم بگویم چون خیلی چیز‌ها تغییر کرد تا جایی که حتی وقتی سریال را می‌بینم، قصه را خودم گم می‌کنم، البته نه در مورد شخصیت و نقش خودم که همه این‌ها بر می‌گردد به شتاب کار که امیدوارم به زودی این مشکل حل شود.

 

خانم ناصر پس از این همه سال حالا دارید از سر عادت کار می‌کنید و یا هنوز‌‌ همان علاقه ابتدایی را با خود دارید؟

خیر قطعا اگر روزی از کارم لذت نبرم آن را‌‌ رها خواهم کرد ودر آن صورت احساس خواهم کرد که به خودم و به دیگران خیانت کرده‌ام.

 

مددکار سریال «دختران حوا» چقدر به یکتا ناصر نزدیک بود؟

به‌هر حال هر بازیگری وقتی نقشی را ایفا می‌کند، چیزهایی را با خود همراه می‌کند که متعلق به خودش است. برای همین من سعی می‌کنم ابعاد شخصیتی خودم را بهتر بشناسم تا در نقش‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنم، هنر بازیگری هم همین است. این که تو خودت و ابعاد شخصیتی‌ات را خوب بشناسی تا در مواقع لازم به موقع ودرست بتوانی از آن‌ها استفاده کنی.

 

خانم ناصر «دختران حوا» جایگاه خاصی در پرونده هنری شما دارد؟

به‌هر حال کاری بود که من بعد از 7سال دوری از تلویزیون انجام دادم و آن قدر این کار خوب بوده که من را به خود جذب کرد.

 

خودتان چقدر مخاطب تلویزیون هستید؟

من سعی می‌کنم از هر سریالی که پخش می‌شود اگر دوستش داشته باشم آن را ببینم وگرنه قسمت‌هایی از آن را می‌بینم چون به‌هر حال ما وظیفه داریم با کارهای همکاران‌مان آشنا شویم.

 

راستی بعد از گرفتن سیمرغ چه اتفاقی در زندگی هنریتان افتاد؟

هیچ اتفاق خاصی نیفتاد، درست است که گرفتن سیمرغ حس بسیار خوبی برایم به دنبال داشت و توقعات از من بالا رفت، اما در ‌‌نهایت من ماندم و سیمرغی در دست! وکنار آمدن با روزهای بد سینما که گریبان تمام اهالی آن را گرفته است.

 

خانم ناصر در شرایط فعلی خیلی از همکاران‌تان از دستمزد‌هایشان گلایه‌مند هستند آیا این موضوع شامل شما هم می‌شود؟

بله اخیرا یک کار خوب به من پیشنهاد شد، آن را پذیرفتم اما وقتی به قرار داد رسیدیم دیدم در آن نوشته شده بود پرداخت اقساط شما منوط به گرفتن پول از شبکه است که بسیار این موضوع برایم جالب بود و در جایی که موفق شدم ضرغامی مدیر صدا و سیما را ببینم وقتی این موضوع را به ایشان گفتم بسیار تعجب کردند وگفتند اگر این گونه هست خب ما یک کارمند صدا و سیما را به جای تهیه کننده سر کار می‌گذاریم. به‌هر حال امیدوارم ما از این به بعد بیشتر بتوانیم به یکدیگر احترام بگذاریم و شان یکدیگر را حفظ کنیم./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
یکتا ناصر در سریال ابله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یکتا ناصر و بازی در تئاتر!+ عکس



یکتا ناصر و بازی در تئاتر!+ عکس

مینی سریال «رهایی» به کارگردانی محسن بخارایی و تهیه کنندگی مرتضی خرم دشتی در لیالی قدر از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود.

به گزارش شبکه ایران،‌ یکتا ناصر که سال گذشته فیلم سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» منوچهر هادی را در جشنواره فیلم فجر داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد در ایام ماه مبارک رمضان با مینی سریال «رهایی» در شبکه چهار سیما ظاهر خواهد شد.

 

یکتا ناصر, عکس یکتا ناصر

 

این سریال با عنوان «رهایی» به کارگردانی محسن بخارایی و تهیه کنندگی مرتضی خرم دشتی اواخر خردادماه در کاشان کلید خورد و تصویربرداری در 25 جلسه به پایان رسید.

 

یکتا ناصر, عکس یکتا ناصر

 

یکتا ناصر در این سریال در نقش نرگس بازیگر تئاتر ظاهر شده است و امیرمحمد زند نقش همسر او سعید را ایفا می‌کند. سعید و نرگس در حال تمرین تئاتری برای اجرای عمومی در عید سعید فطر هستند اما نرگس باردار است و برای اینکه اجرای تئاتر دچار خلل نشود، این موضوع را از همسرش پنهان می کند. از طرف دیگر آزادی خواهر سعید از زندان، موجب پدید آمدن اتفاقاتی می شود که زندگی سعید و نرگس را به هم می ریزد و موجب بدبینی و شک سعید به همسرش می شود... .داستان سریال در ماه مبارک رمضان روی می‌دهد و نقطه عطف آن در لیالی قدر میگذرد.

 

یکتا ناصر, عکس یکتا ناصر

 

 

حسام منظوم، فریبا طالبی، اکبر رضوانیان، سعید خسروی و شیرین صمدی از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

 

یکتا ناصر, عکس یکتا ناصر

 

مینی سریال «رهایی»قرار است در 3 قسمت 50 دقیقه‌ای در لیالی قدر از شبکه چهار سیما به روی آنتن رود.سایر عوامل اصلی این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری: جواد صفا، فیلمنامه: محسن بخارائی، مرتضی خرم دشتی، تدوین: مجید شتّی،طراح صحنه و لباس: آلما گشتاسب، صدابردار: مصطفی بهمنی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش اسحاقی،

 

یکتا ناصر, عکس یکتا ناصر

 

موسیقی متن: علیرضا شیبانی، طراح گریم: علی جدّی، جلوه های ویژه: آرش آقابیک، تیتراژ: امیر مقتدایی فر، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: محمدرضا پیله وریان، سعید استادیان، دستیار اوّل کارگردان: محمّدعلی افتخاری نیا، برنامه ریز: صادق مستوری کاشانی، منشی صحنه: ریحانه گلکار.