فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گزارشی از نمایشگاه « 110 چهره سینمای ایران»



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دغدغه‌ای برای آرشیو عكس هنرمندان

گزارشی از نمایشگاه « 110 چهره سینمای ایران»

وارد سالن كه می‌شوی چشمانت پر می‌شود از چهره‌هایی كه بیشترشان را می‌شناسی و آنها نه در قاب تلویزیون و سینما بلكه در قاب عكس‌هایی به روی دیوار رفته‌اند.

همه هستند از خسرو شكیبایی و رسول ملاقلی‌پور گرفته تا عزت‌الله انتظامی و داریوش ارجمند و جوان‌ترهایی چون نیكی كریمی، بهرام رادان، رضا عطاران و محمدرضا گلزار...

ایستادن در برابر هر عكس بی‌اختیار خاطراتی را از هر تصویر به یادت می‌آورد و این بار می‌توانی روبروی هر عكس بایستی و برای دقایق طولانی نظاره‌گر چهره‌هایی باشی كه هیج گاه از ذهن تو پاك نمی‌شوند.

***

شهاب‌الدین عادل كه عكاسی این مجموعه را بر عهده داشته درباره این عكس‌ها به خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: ضرورت ایجاد یك آرشیو عكس از هنرمندان سینما و تئاتر همواره احساس می‌شود اما متاسفانه هیچ گاه یك آرشیو عكس به صورت كامل از هنرمندان سینما و تئاتر نداشته‌ایم.

این هنرمند كه یكی از مهمترین دغدغه‌هایش آرشیو جامعی از عكس‌های هنرمندان سینما و تئاتر بوده است،گفت: عكس‌های پرتره هنرمندان را از حدود 15 سال پیش جمع‌آوری كردم.

ریاست دانشكده سینما و تئاتر همچنین درباره سیاه و سپید بودن عكس‌ها توضیح داد: برابری و هم‌ارزشی عكس‌ها برایم اهمیت داشت،زیرا همواره صحنه‌های سیاه و سپید یادآور گذشته در ذهن افراد است و چهره‌ها در عكس‌های سیاه و سپید حالات واقعی‌تر پیدا می‌كنند.

عادل در ادامه به استفاده از لنزهای تله كه دارای فاصله كانونی بلند هستند، اشاره كرد و گفت: لنزهای 135-75 میلیمتری سبب برجسته شدن چهره اشخاص در عكس‌های پرتره‌ای و كم عمق شدن میدان دید در پیش‌زمینه عكس‌ها می‌شود و برای عكاسی از این مجموعه مناسب بود.

او كه اكثر عكس‌های این مجموعه را به صورت مدیوم شات گرفته،علت اصلی انتخاب فرم پرتره را برجسته كردن و تاكید بر چهره هنرمندان دانست.

مدرس دانشكده سینما و تئاتر با تاكید بر واقعی بودن و بدون گریم بودن هنرمندان در این عكس‌ها،ادامه داد: در عكس‌های گرفته شده هم من و هم هنرمندان چهره واقعی خود را داشتند و این نكته را می‌توان از صمیمیت چهره آنان دریافت.

او كه از موسسان انجمن عكاسان سینمای ایران است درباره چیدمان عكس‌ها توضیح داد: عكس‌ها در این مجموعه بر حسب كسوت هنرمندان چیده شده و تركیبی از بزرگان سینما تا جوان‌ترها را دربرمی‌گیرد.

عادل در پایان از علی معلم و مجله «دنیای تصویر» برای برپایی این نمایشگاه تقدیر كرد و از برگزاری نمایشگاه‌های دیگری در همین زمینه در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

نمایشگاه عکس «صد و ده چهره سینمای ایران» به همت نشریه دنیای تصویر و علی معلم در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 تیرماه از ساعت 11 تا 21 برای بازدید از این نمایشگاه به سینما گالری پردیس ملت مراجعه كنند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
گزارشی از نقش گریم و چهره پردازی در سینمای ایران+فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی از فروش سینمای ایران در تیر ماه



 

 

گزارشی از فروش سینمای ایران در تیر ماه

 

فیلم سینمایی «چهل سالگی» به كارگردانی علیرضا رییسیان تاكنون طی ۱۰ روز اكران در ۱۷ سینما نزدیك به ۱۱۴ میلیون تومان و «كیفر» ساخته حسن فتحی پس از ۳۸ روز اكران در ۱۰ سالن به فروش بالغ بر ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دست یافت.

«هفت دقیقه تا پاییز» به كارگردانی علیرضا امینی طی ۳۱ روز نمایش در۱۱ سالن بالغ بر ۳۳۳ میلیون و «بیداری رویاها» ساخته محمدعلی باشه آهنگر طی ۱۰ روز اكران در ۱۶ سینما،۲۸ میلیون تومان فروخت.

«پسر آدم، دختر حوا» ساخته جدید رامبد جوان هم طی سه روز نمایش در ۷ سالن نزدیك به ۲۲ میلیون فروش كرد و «افراطی ها» ساخته جهانگیر جهانگیری نیز طی همین مدت در ۲۴ سالن ۴۴ میلیون تومان فروش داشت.

«لج و لجبازی» ساخته سیدمهدی برقعی هم طی ۱۷ روز نمایش در ۲۳ سالن بالغ بر ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و «ازدواج در وقت اضافه» ساخته قدرت الله صلح میرزایی نیز طی ۴۷ روز بالغ بر ۲۳۹ میلیون تومان فروخت.

«دموكراسی تو روز روشن» ساخته علی عطشانی و «طلا و مس» به كارگردانی همایون اسعدیان به ترتیب پس از ۶۰ روز اكران با فروش نزدیك ۶۲۹ و ۴۱۳ میلیون تومان ها به روزهای پایانی اكران شان نزدیك می شوند.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی، تا روز ۲۵ تیرماه «موج سوم» اولین سینمایی آرش سجادی حسینی هم پس از ۲۰ روز اكران با ۴ میلیون تومان فروش اكرانش به پایان رسید.... / خبرگزارى ایسنا