فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کنسرت «چاک بری» اسطوره راک اندرول ناتمام ماند



 

 

 

کنسرت «چاک بری» اسطوره راک اندرول ناتمام ماند

 

کنسرت «چاک بری» هنرمند سرشناس موسیقی راک اندرول در تئاتر کنگره ی شهر شیکاگو به دلیل بیمار شدن وی ناتمام ماند. چاک بری اسطوره ی موسیقی راک اندرول که هم اکنون ۸۴ سال دارد در حین اجرای یک کنسرت موسیقی در شیکاگو، به دلیل کهولت سن و خستگی زیاد نقش زمین شد و کنسرت وی ناتمام ماند.

 

به گزارش مجله ی موسیقی ملودی، این هنرمند کهنه کار به خانه ی خود در حومه ی شهر سنت لوییس انتقال یافت و خوشبختانه بدون بستری شدن در بیمارستان، حال عمومی وی رو به بهبود است.

«جو ادوارد» دوست قدیمی چاک بری در این زمینه به آسوشیتدپرس گفت: خوشبختانه چاک در روز یک شنبه به خانه اش برده شد و حال وی رو به بهبود است.

به گفته ی یکی از شرکت کنندگان در کنسرت چاک، اجرای او در شیکاگو کمی نامنظم و غیرقابل پیش بینی بود تا زمانی که به علت ناتوانی در اجرا درخواست کمک کرد و به پشت صحنه منتقل شد.

جو ادوارد نیز در این رابطه گفت: چاک بعد از شروع سال جدید، دو اجرای پشت سرهم داشت و مسافرت به شیکاگو نیز وی را خسته کرده بود. او به دلیل کهولت سن نیاز به استراحت بیشتری دارد.

ادوارد اضافه کرد: چاک بری از سلامت کافی برخوردار است تا کنسرت ماهانه ی خود در «بلوبری هیل» را برگزار کند.

گفتنی است چاک از سال ۱۹۹۶ هر ماه در «بلوبری هیل» که مالکیت آن را «جو ادوارد» دوست قدیمی اش برعهده دارد به برگزاری کنسرت مشغول است.

این هنرمند سرشناس موسیقی راک اندرول، تعدادی از آهنگ های قدیمی و معروف خود مانند Maybelline و Johnny B. Goode را در برنامه ای که نیمه تمام ماند اجرا کرد.

به گزارش مجله ی موسیقی ملودی، چاک بری که از سال ۱۹۵۵ تاکنون فعال است خواننده، ترانه سرا و نوازنده ی گیتار بوده و در اشاعه ی موسیقی راک اندرول سهم به سزایی داشته است.

موسیقی او در دهه ی ۵۰ به راک اندرول سیاه شهرت پیدا کرده بود و البته این به علت رنگ پوست چاک در تقابل با سفیدپوست بودن «الویس پریسلی» بود.

براساس این گزارش، مجله ی بیلبورد چاک بری را به عنوان نفر پنجم از ۱۰۰ هنرمند برتر تمامی دوران ها انتخاب کرده و او را در رتبه ی ششم از ۱۰۰ گیتاریست برتر تمام دوران ها قرار داده است.

چاک بری الهام بخش افرادی چون «باب دیلن» بوده و حرکات و قدم های ویژه ی او بر روی صحنه، الهام بخش گیتاریست گروه راک مشهور AC/DC بوده است.

«کیت ریچاردز» گیتاریست پرآوازه ی گروه «رولینگ استونز» تاکید کرده که تمامی تکنیک های نوازندگی گیتار را از چاک بری آموخته است.

هم چنین «بروس اسپرینگستین» ستاره ی موسیقی فولک و راک نیوجرسی آمریکا، کار حرفه ای خود را با نواختن در گروه چاک بری در تورهای دهه ی ۱۹۷۰ میلادی وی، آغاز کرده است.../مجله ی موسیقی


ویدیو مرتبط :
حجی که ناتمام ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت مهدی یراحی ناتمام ماند



کنسرت مهدی یراحی در سئانس دوم اجرا در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران ناتمام ماند.

به گزارش صبا،مهدی یراحی خواننده پاپ قرار بود در دو سئانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه برود، اما کنسرت او در سئانس دوم ناتمام به پایان رسید.

ماجرا از این قرار است که شب گذشته در حالی که مهدی یراحی از حاضران در سالن میلاد نمایشگاه خواست که از بین دو قطعه، برای اجرای آخرین قطعه یکی را انتخاب کند، به محض آغاز قطعه مورد نظر مسئولان سالن با قطع تمام سیستم‌های صدا و نور و باز کردن در‌های سالن خواستار خروج حاضران از سالن به دلیل اتمام زمان سئانس نخست شدند. این رفتار با اعتراض حاضران در سالن و یراحی همراه شد.

یراحی درباره این اتفاق در اینستاگرام نوشت: بابت اتفاقی که در قطعه آخر سئانس اول افتاد و مسئولین سالن با قطع کردن صدای سالن باعث مکدر‌شدن‌تون شدن متأسفم و بدونید که حال من هم بعد از اجرا بهتر از شما نبود. ضمناً من همه تلاشم رو برای عکس گرفتن با همه همراهان عزیز کردم، اما به امید روزی که .... بابت همه خوبی‌هاتون ممنون....!

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,یراحی