فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کلکسیون هنری بیوه الیوت 13 میلیون دلار حراج شد



برنده جایزه ادبی نوبل,والری الیوت بیوه

کلکسیون هنری بیوه الیوت 13 میلیون دلار حراج شد

مجموعه هنری والری الیوت بیوه تی.اس.الیوت شاعر نامدار عصر مدرن و برنده جایزه ادبی نوبل در سال 1948، به نفع خیریه و به قیمت 13 میلیون دلار حراج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، این مجموعه هنری که دربرگیرنده آثاری از جان کانستابل، ال.اس.لروی، لوسین فرود و فرانسیس بیکن بود، به قیمت 12 میلیون و 900 هزار دلار به فروش رسید.

این مجموعه به نفع خیریه‌ای که توسط خود والری الیوت تاسیس شده بود تا از شاعران جوان و هنرمندان حمایت کند، به فروش رسید و قیمت فروش آن دو میلیون پوند بیشتر از چیزی بود که برای آن قیمت تعیین شده بود.

در این مجموعه بیش از 400 قطعه جای داشت که بیشتر آنها شامل آثار هنری بریتانیایی می‌شد. بالاترین قطعه به فروش رسیده در این حراجی متعلق به طراحی چشم‌اندازی از جان کانستابل بود که یک میلیون و 100 هزار دلار برای خرید آن پرداخته شد. آثاری از پیکاسو، ماتیس، مانه، رودن، کوروت و کاندینیکس نیز در این حراجی به فروش رسیدند.

 

برنده جایزه ادبی نوبل,والری الیوت بیوه

 
یک نقاشی از وینستون چرچیل که در دهه 30 میلادی خلق شده بود نیز به قیمت بیش از 583 هزار دلار به فروش رفت. مبلمان، تصاویر مینیاتور و جواهرات نیز در این مجموعه هنری جای داشتند.

والری الیوت سرمایه جمع آوری این مجموعه را با فروش امتیاز مجموعه شعر الیوت با عنوان «کتاب عملی گربه ها» که سال 1919 منتشر شده بود به دست آورد. امتیاز این مجموعه در اختیار اندرو لوید وبر گذاشته شد و او نمایش موزیکالی را با عنوان «گربه‌ها» با اقتباس از این مجموعه به روی صحنه برد. این نمایش با چنان موفقیتی روبه رو شد که 21 سال در لندن اجرا شد. برادوی نیز 18 سال شاهد اجرای آن بود و نزدیک به 7500 بار آن را به صحنه برد. این نمایش دومین اجرای بلند نمایش در طول فعالیت برادوی محسوب می‌شود.

رکورد دار نمایش در برادوی «اپرای فانتوم» دیگر نمایش لوید وبر است. «گربه‌ها» در بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز بارها اجرا شد. این موفقیت بزرگ به والری این امکان را داد تا مجموعه ای ظریف از هنرهای مدرن را که می‌دانست الیوت نیز آن را گرامی می‌داشت، گرد آورد.

والری الیوت که 38 سال جوانتر از الیوت بود، سال 1957 با این شاعر پیمان ازدواج بست. والری پس از درگذشت الیوت در سال 1965، در مسیر حفظ میراث به جا مانده از شوهرش گام برداشت و جایزه شعری را که به نام او ایجاد شد، حمایت کرد. او خود خواسته بود تا پس از درگذشتش این مجموعه به حراج گذاشته شود تا از درآمد حاصل از آن برای حمایت از شاعران و هنرمندان جوان استفاده شود.

تی. اِس. اِلیوت شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی - بریتانیاییِ برنده جایزه نوبل ادبیات بود.
/مهر

 


ویدیو مرتبط :
واکنش صدا و سیما و رسانه ها به حراج آثار هنری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حراج چینی های سلطنتی به ارزش ۲۳ میلیون دلار + عکس



 

 

 

حراج چینی های سلطنتی به ارزش ۲۳ میلیون دلار

 

حراجی ساوث بی مسوول برگزار کننده حراج چینی های سلطنتی در هنگ کنگ است.

 

ارزش این چینی ها کهمتعلق به قرن ۱۴ تا ۱۸ است متعلق به کلکسیون می.یینگ.تانگ است که ارزش آن بالغ بر ۲۳ میلیون دلار است. این کلکسیون شامل ۸۰ قطعه چینی سلطنتی نایاب است./خبر آنلاین