فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کدام هنرمندان برای تابستان سازهایشان را کوک کردند؟



همایون شجریان,محمد اصفهانی,مجید خراط ها

کدام هنرمندان برای تابستان سازهایشان را کوک کردند؟

با آغاز فصل گرم تابستان و سپری شدن انتخابات ریاست جمهوری، سازهای موسیقی بار دیگر در سالن‌های تهران کوک می‌شوند.

کنسرت «آیینه‌ها» با هنرنمایی همایون شجریان، سهراب پورناظری و گروه «سیاوش» در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

تاریخ اجرای این کنسرت همزمان با اولین روزهای ماه رمضان یعنی 20، 21 و 22 تیرماه است و علاقمندان برای حضور در این اجرا باید بلیت‌های 30 تا 80 هزارتومانی تهیه کنند.

این کنسرت سال گذشته نیز در برج میلاد برگزار شده بود.

***

شهرام ناظری نیز از 14 تا 17 تیرماه هر شب در سالن «میلاد» نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه می‌رود. شوالیه آواز ایران در این کنسرت قطعاتی از آلبوم‌های «گل‌ صدبرگ»، «لولیان» و...را اجرا خواهد کرد.

قیمت بلیت‌های کنسرت هم 30 تا 80 هزار تومان است.

***

اما کیوان ساکت، بهنام ابوالقاسم و هاشم احمدوند نیز برای حمایت از کودکان کار کنسرت برگزار می‌کنند.

این اجرا در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد و اجرای آلبوم «شرق اندوه» در کنار پیانو نوازی بهنام ابوالقاسم از برنامه‌های این کنسرت است.

این کنسرت 6 و 7 تیر برگزار می‌شود و بهای بلیت آن 30 تا 50 هزارتومان است.

***

محمد اصفهانی خواننده پاپی است که قصد دارد، پس از مدت‌ها 13 تیرماه در سالن همایش‌های برج میلاد سکوتش را بشکند. رهبر ارکستر پویا نیکپور است و اجرا در دو سانس 18 و 21:30 برگزار خواهد شد.

مخاطبان برای حضور در این کنسرت باید بلیت‌های 25 تا 90 هزارتومانی تهیه کنید.

***

فرزاد فرزین 5 و 6 تیرماه در سالن کمپ پتروشیمی بجنورد هر شب در دو سانس به روی صحنه می‌رود.

***

علیرضا قربانی نیز تور کنسرت‌های داخلی خود را 2 و 3 تیرماه در سینما سپهر ساری آغاز می‌کند. در این کنسرت قطعاتی از زنده یاد همایون خرم و فردین خلعتبری اجرا خواهد شد.

***

اما مجیدخراط‌ها 14 تیرماه در دو سانس در سالن اریکه ایرانیان به روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت‌های این کنسرت 30 تا 80 هزارتومان است.


ویدیو مرتبط :
کوک کردن و تنظیم پرده های سه تار با استفاده از کوک یار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

من کوک نیستم‌



همه ما در دوره‌هایی از عمر احساس غم و غربت کرده‌ایم؛ در شرایط طبیعی پس از چند ساعت یا چند روز این حالت که به افسردگی معروف است از بین می‌رود. اما وقتی احساس‌ غم‌، دلسردی‌ یا ناامیدی‌ به‌ مدت‌ ۲ هفته‌ در اغلب‌ روزها و اغلب‌ ساعات‌ روز، به‌ علاوه‌ علایم‌ همراه‌ دیگر وجود داشته باشد دیگر بیماری نامیده می‌شود.

 

افسرده

 

فرد افسرده اغلب لذت بردن از زندگی را مشکل می‌یابد، احساس تنهایی شدیدی می‌کند و برای درگیرشدن در فعالیت‌های روزمره زندگی از نیرویی کم برخوردار است. بسیاری از مردم در دوره‌هایی از زندگی خود نسبت به رویدادهای زندگی احساس دلسردی می‌کنند، ولی افسردگی واقعی، عمیق‌تر و طولانی‌تر است و کل وجود شخص را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 


● علایم‌ شایع‌

 

از دست‌ دادن‌ علاقه، بی‌حوصلگی‌ و دلزدگی، ناتوانی‌ از لذت‌ بردن‌،احساس‌ ناامیدی‌، بی‌حالی‌ و خستگی،‌ بی‌خوابی‌، خواب‌ زیاد یا ناراحت‌، گوشه‌گیری‌ اجتماعی‌، احساس‌ بی‌ارزش‌ بودن‌ و مورد نیاز نبودن‌، بی‌اشتهایی‌ یا پرخوری‌، یبوست‌، عدم تمرکز،گریه‌، احساس‌ گناه‌ شدید، تحریک‌پذیری‌، بی‌قراری‌، افکار خودکشی‌ و دردهای‌ مختلف مثل‌ سردرد، درد قفسه‌ سینه‌ بدون‌ شواهدی‌ از بیماری‌ جسمی‌ از شایع‌ترین علائمی است که در فرد افسرده دیده می‌شود.

 


● علل بیماری

 

برای‌ بیماری‌ افسردگی‌ هیچ‌ علت‌ واحد و روشنی‌ وجود ندارد. این بیماری در اثر چند علت مرتبط باهم ایجاد می‌شود. تغییرات شیمیایی ایجاد شده در مغز و اختلال در هدایت پیام‌های عصبی، فقدان‌های قابل توجه، انتظارات غیرواقع‌گرایانه، یأس، عدم توانایی در کنترل بر محیط و تفکر منفی از جمله عوامل افسردگی است. به‌طور شایع افسردگی در افراد میانسال دیده می‌شود ؛ اما این بیماری در هر سنی از کودکی، نوجوانی یا سالمندی ممکن است دیده شود.

 

افسرده


● درمان

 

در مواردی، بیماری‌ خود‌به‌خود خوب‌ می‌شود، اما با کمک‌ گرفتن‌ از پزشک‌ می‌توان‌ مدت‌ افسردگی‌ را کم‌ کرد. راه‌های زیادی برای درمان افسردگی وجود دارد. روان‌پزشکان به طور معمول از داروهای ضدافسردگی که انواع مختلف دارد با توجه به شرایط بیمار استفاده می‌کنند. هر بیمار ممکن است به یک یا چند نوع داروی خاص پاسخ مناسبی بدهد.

 

خدمات مشاوره و روان‌درمانی از دیگر اقدامات همراه است. در افسردگی‌های شدید که بیمار در بیمارستان بستری می‌شود گاهی شوک درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ خطری در پی نخواهد داشت و موجب می‌گردد که بهبودی، سریع تر حاصل گردد.

 

معمولا حداقل مدت درمان، شش ماه است. گاهی اوقات بیمار با اولین علایم بهبودی، درمان را قطع می‌کند. در این صورت احتمال عود بیماری زیاد خواهد بود.

 

ورزش کردن به صورت گروهی نیز در کاهش علایم بیماری در مبتلایان به افسردگی تاثیرگذار است.

 

درصد بهبود‌ افسردگی بالا است‌ حتی‌ اگر فرد هنگام‌ افسردگی‌، نسبت‌ به‌ بهبود‌ خود ناامید باشد و در مقابل عود افسردگی‌ نیز شایع‌ است‌.

 


● چند نکته‌


بکار بستن نکاتی ساده می‌تواند به بهبود افسردگی شما کمک کند. البته لازم نیست حتما بیمار باشید تا این نکات را بکار ببندید. رعایت این مسائل می‌تواند در پیشگیری از افسردگی نیز موثر باشد.

 

▪ روابط اجتماعی خود را گسترش دهید. به دیدار دوستان، اقوام و همکاران خود بروید و با آنها به گفتگو بپردازید.

 

▪ ورزش کنید. تمرینات منظم ورزشی نه تنها استرس را فرو می‌نشاند؛ بلکه احساسی از قدرتمندی و مفید بودن را به شما می‌دهد.

 

▪ در صورت‌ امکان‌ به‌ مسافرت بروید.

 

▪ فعالیت شغلی خود را حفظ‌ کنید.

 

▪ رژیم‌ غذایی‌ متعادل‌، کم‌چرب‌ و پر فیبر و مرتب داشته‌ باشید. حتی‌ اگر اشتها به‌ غذا ندارید.

 

▪ فیلم‌های‌ خنده‌دار و شاد ببینید.

 

▪ داروهایتان را مرتب مصرف کنید حتی اگر احساس بهبود می‌کنید.