فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کتاب هیتلر پس از 70 سال ممنوعیت به پیشخوان کتابفروشی‌های آلمان آمد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی هفته آینده در آلمان پس از 70 سال ممنوعیت به چاپ می رسد.

به گزارش سی ان ان، موسسه «تاریخ معاصر» این کتاب را مجددا چاپ می کند و در کتابفروشی ها به بهای هر نسخه 59 یورو (63 دلار) به فروش می رسد.

موسسه مزبور اعلام کرد که قرار نیست نسخه اصلی این کتاب در دسترس قرار گیرد، اما قرار است شرح دقیقی از دروغ پردازی، حرف های نیمه راست و نطق های شرارت آمیز نازی ها که دیدگاهشان به مرگ دهها میلیون نفر در جنگ جهانی دوم انجامید، ارائه شود.

حق تالیف این کتاب با گذشت 70 سال پس از مرگ هیتلر، 31 دسامبر 2015 (10 دی ماه) به سر رسید و این کتاب از مجوز انتشار مجدد در آلمان برخوردار شد.
متفقین در پایان جنگ جهانی دوم، حق تالیف نبرد من را به دولت ایالت باواریا در آلمان سپردند و در این مدت محدودیت هایی در زمینه چاپ این کتاب اعمال شد.

سیستم قضایی آلمان متعهد شده است هر گونه چاپ مجدد یا توزیع نسخه اصلی کتاب بدون توضیح و تفسیر مفصل و درخور، همچنان غیرقانونی تلقی شود.


کتاب نبرد من، مهمترین سند از اهداف و نیات هیتلر به شمار می رود. وی این کتاب را در دو جلد بین سال های 1924 و 1926 به رشته تحریر درآورد.

 

اخبار فرهنگی و هنری - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پرسش پیشخوان: کوچ کتاب خوان ها به شاپینگ مال ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاپ کتاب هیتلر بعد از 60 سال ممنوعیت


دولت ایالت باواریا به دلیل رعایت حال قربانیان حکومت هیتلر و جلوگیری از نفرت‌پراکنی سیاسی و نژادی، اجازه چاپ مجدد این کتاب را نمی‌داد.

بی بی سی: کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی برای نخستین بار پس از 60 سال از سقوط حکومت حزب نازی در آلمان دوباره چاپ می‌شود.

امروز، اول ژانویه ٢٠١٦ میلادی، دوره شصت ساله محدودیت قانونی حق تالیف نبرد من که در اختیار دولت ایالت باواریا در آلمان بود منقضی می‌شود و ناشران در این کشور می‌توانند آزادانه این کتاب را منتشر کنند.

دولت ایالت باواریا به دلیل رعایت حال قربانیان حکومت هیتلر و جلوگیری از نفرت‌پراکنی سیاسی و نژادی، اجازه چاپ مجدد این کتاب را نمی‌داد.

کتاب هیتلر بعد از 60 سال ممنوعیت چاپ شد

در ایران، این کتاب پیش از این چاپ و پخش شده است.

هیتلر در این کتاب صادقانه و صریح برنامه‌های خود در صورت به دست گرفتن قدرت را تشریح کرده و پیشاپیش شرایطی را که در زمان حکومت او بر آلمان و  جهان تحمیل شد، ترسیم کرده بود اما تا زمانی که هیتلر به قدرت نرسید و این برنامه‌ها را آغاز نکرد، کمتر سیاستمداری در جهان کتاب نبرد من را مطالعه کرده یا آن را جدی گرفته بود.