فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کتابخانه علامه مجلسی قدیمترین کتابخانه ...



 

کتابخانه علامه مجلسی قدیمترین کتابخانه عمومی شهرستان سنقر کلیایی

 

کتابخانه علامه مجلسی قدیمترین کتابخانه عمومی شهرستان سنقر کلیایی - ساختمان کتابخانه عمومی علامه مجلسی سنقر مهر ماه ۱۳۵۰ از محل درآمد های شهرداری سنقر مصوبه مجلس با اعتبار تقریبا ۳۶۰۰۰ تومان در زمینی به مساحت ۵۵۰ متر مربع اهدایی شهرداری سنقر و تصویب انجمن شهر در محل پارک با زیر بنای ۹۰ متر مربع تاسیس گردید.


تاریخچه کتابخانه :


ساختمان کتابخانه عمومی علامه مجلسی سنقر مهر ماه ۱۳۵۰ از محل درآمد های شهرداری سنقر مصوبه مجلس با اعتبار تقریبا ۳۶۰۰۰ تومان در زمینی به مساحت ۵۵۰ متر مربع اهدایی شهرداری سنقر و تصویب انجمن شهر در محل پارک با زیر بنای ۹۰ متر مربع تاسیس گردید .

 


این کتابخانه کار خود را با ۱۷۰۰ جلد کتاب آغز نمود و بعد از پیروز انقلاب اسلامی ایران نظر به توجه اسلام در راستای اهداف فرهنگی و بالا بردن سطح فرهنگ کتا ب و کتابخوانی و همچنین کمبود فضای مطالعه به ساختمان فرمانداری سابق انتقال پیدا نمود.

 


پس جنگ تحمیلی کتابخانه به مکان قبلی خود برگشت داده شد اما به بازسازی جدید از مکان کتابخانه در سال ۱۳۶۱ کتابخانه به مکان جدیدی با زیربنای۶۰۰ مترمربع پی ریزی شد.

 


کتابخانه در سال ۱۳۷۲ توسط مهندس ضزغامی معوان وزیر ارشاد آن زمان افتتاح گردید.

 


کتابخانه علامه مجلسی در سال ۱۳۸۸ :


کتابخانه در سال ۱۳۸۸ دارای ۱۶۵۰۰ جلد کتاب و حدود ۱۲۰۰ نفر عضو فعال است ،که ماهانه به طور متوسط دارای ۲۸۰۰ مراجعه کننده دارد .

 


کتابخانه علامه مجلسی دارای بخش های مخزن کتاب ،بخش کافی نت،بخش مرجع و بخش امور اداری و آماده سازی است.

 


این کتابخانه چند سالی است از سیستم رایانه ای و برنامه های نمایه مدیریت و نمایه نشریات جهت ارائه خدمات رسانی بهتر استفاده می نماید.

 

کتابخانه علامه مجلسی در کنار برنامه های اصلی خود در حوزه کتاب وکتابداری در خصوص برنامه های جانبی اقدام به برپایی کلاسهای اوقا ت فراغت تابستان برپایی کتابخانه سیار در هفته کتاب و... به مناسبت های مختلف می نماید..../ اخبار ارسالی به آفتاب

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مدیر کل کتابخانه های گلستان افتتاح 25 کتابخانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکوراسیون یک کتابخانه خانگی



 

 

کتابخانه

 

 

کتابخانه های خانگی اغلب خصوصی و شخصی هستند ومی توان گفت کتابخانه هر فرد در خانه بیانگر و معرف شخصیت اوست و نه تنها یک سرگرمی به شما می رود بلکه می تواند بسیار مفید و کارآمد نیز باشد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به جمع آروی مجموعه هایی از کتاب های مختلف علاقه مند و مشتاق هستید و از طرفی ایجاد یک کتابخانه خانگی را کار دشواری می دانید توصیه می کنیم ایده های ما را که در این مطلب ذکر کرده ایم با دقت مطالعه و اجرا کنید تا شما هم بتوانید کتابخانه شخصی خود را در خانه خود داشته باشید.

 

 


1. انتخاب و اختصاص دادن یک اتاق مناسب و فضای کافی برای کتابخانه

 

 

کتابخانه

 


فضا و اتاقی که قرار است کتابخانه در آن قرار گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است.این فضا باید دارای سقفی بلند باشد و جا به اندازه کافی برای قرار دادن وسایل مرتبط فعلی و وسایلی که ممکن است در آینده به این قسمت اضافه شود وجود داشته باشد. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که حتما لازم نیست یک اتاق مجزا را برای کتابخانه در نظر بگیرید. بلکه شما می توانید قسمتی از اتاق خواب خود و یا قسمتی از هر فضای دیگر در خانه را به کتابخانه اختصاص دهید.

 



2. انتخاب و استفاده از طبقات مناسب و کارآمد

 

 

کتابخانه

 

 


ببینید چه نوع طبقه بندی برای فضای مورد نظر شما برای کتابخانه مناسب تر است. شما می توانید با توجه به فضایی که دارید از طبقات تو کار, ایستاده, چوبی, فلزی و... استفاده کنید.

 

 


3. رنگ, بافت و نحوه استفاده از مواد

 

 

 

کتابخانه

 

 


رنگ ها و بافت ها می توانند در سبک و جلوه دکوراسیون کتابخانه خانگی شما بسیار موثر باشند. بنابراین هوشمندانه و با اطلاعات کافی به انتخاب رنگ و بافت برای وسایل کتابخانه خود بپردازید. برای مثال بافت های چوبی بزرگ با رنگ های تیره، سبکی کلاسیک و آنتیک به کتابخانه خانگی شما می دهد. همچنین بافت های ظریف تر با رنگ های روشن و ملایم سبکی مدرن ایجاد می کنند و سبب می شوند فضای کتابخانه شما بازتر و وسیع تر گردد.

 



4. استفاده ازقالیچه,لامپ ها و میز و صندلی در دکوراسیون کتابخانه

 

 

کتابخانه

 

 


فراموش نکنید که کتابخانه خانگی صرفا به قفسه های پر از کتاب ختم نمی شود، بلکه وجود وسایلی از قبیل میز و صندلی راحت ,قالیچه و نورپردازی مناسب و اصولی بسیار لازم و ضروری هستند. زیرا هر کدام از این وسایل می توانند در راحت تر و آرام تر شدن محیط کتابخانه کمک کنند و سبب شوند محیطی گرم و خوشایند برای مطالعه شما فراهم گردد.

 

 

کتابخانه

 

نکته بسیار مهم دیگر این است که شما مجازید و حتی توصیه می شود در کتابخانه خود از گیاهان سبز و شاداب, قاب عکس عزیزانتان و آثار هنری مورد علاقه خود استفاده کنید و فضایی دوست داشتنی برای خود خلق کنید که از گذراندن اوقاتتان در آن خسته نشوید.