فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کارگردان ایرانی در بارسلونا تدریس می کند!



کارگردان ایرانی در بارسلونا تدریس می کند

کیارستمی در بارسلونا به دانش آموزان درس سینما می دهد.

عباس کیارستمی ماه مارس سال جاری میلادی در بارسلونا کارگاه آموزشی برگزار می کند.
این کارگاه های آموزشی با عنوان «فیلمسازی در بارسلونا با عباس کیارستمی» از ۲۷ فوریه تا ۱۰ مارس برگزار می شود.

کارگاه فیلمسازی عباس کیارستمی در فیلمخانه د کاتالونیا در بارسلونا برگزار می شود.

پنجاه دانش آموز ۵۰ فیلم کوتاه تحت نظارت کیارستمی با الهام از شهر بارسلونا می سازند.
این کارگاه به منظور توسعه خلاقیت فیلمسازان در حال ظهور برگزار می شود.

کیارستمی تا کنون بیش از ۲۰ فیلم، از جمله فیلم های سینمایی، فیلم های آموزشی کوتاه، مستند و همچنین یک سری فیلم تلویزیونی ساخته است.

او در سال ۱۹۹۷معتبر نخل طلایی جشنواره کن را برای فیلم خود «طعم گیلاس» دریافت کرد.  این کارگردان فیلم های کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) را خارج از ایران ساخته است. نخل طلا برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره کن به ژولیت بینوش برای ایفای نقش در فیلم «کپی برابر اصل» اهدا شد.

فیلم دیگر کیارستمی «مثل یک عاشق» در سال (۲۰۱۲) در توکیو ساخته شده است.

کیارستمی علاوه بر کارگردانی شاعر، عکاس، نقاش، تصویرگر و طراح گرافیک نیز هست.
اخبارفرهنگی - مهر نیوز


ویدیو مرتبط :
توهین به حضرت زهرا(س) توسط کارگردان ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم جدید کارگردان ایرانی مقیم آمریکا در جشنواره ونیز روی پرده رفت



فیلم جدید کارگردان ایرانی مقیم آمریکا در جشنواره ونیز روی پرده رفت

سینما - فیلم سینمایی «به هر قیمت»‌ به کارگردانی رامین بحرانی در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی به هر قیمت, کارگردان فیلم سینمایی به هر قیمت, رامین بحرانی

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا یکی از 18 فیلمی است که در جشنواره ونیز 2012 برای دریافت جایزه شیر طلایی رقابت می‌کنند.

«به هر قیمت» در دو سطح قابل بررسی است: درامی درباره آینده یک خانواده کشاورز که داستان آن در مزارع شاداب ذرت در ایالت آیوا روی می‌دهد یا یک تفسیر فراگیر از فشارهای اقتصادی وارده بر کشاورزان.

قرائت دوم سئوال‌های بسیار سخت را درباره این مسئله به همراه دارد که کشاورزان چگونه شیوه زندگی خود و از آن فراتر خانواده‌های خود را حفظ می‌کنند.

دنیس کواید در «به هر قیمت» که روز جمعه در بخش مسابقه لیدو به نمایش درآمد، نقش هنری ویپل مردی متعلق به نسل چهارم خانواده‌ای کشاورز را بازی می‌کند که با وضعیت دشوار «کار خود را گسترش بده یا بمیر» روبروست. دین، پسر او با بازی زاک افرون آینده خود را نه پشت تراکتور بلکه پشت فرمان یک اتوموبیل مسابقه می‌بیند.

‌بحرانی در نشست مطبوعاتی «به هر قیمت» گفت: «واقعا می‌خواستم فیلمی بسازم که همه تماشاگران از دیدن آن لذت ببرند. شما با احساسات شخصیت‌ها و داستان همراه می‌شوید و اگر این شخصیت‌ها نمی‌خواهند درباره مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی یا غذا صحبت کنند، مجبور نیستند.»

فیلم سینمایی به هر قیمت, کارگردان فیلم سینمایی به هر قیمت, رامین بحرانی

زاک افرون در صحنه‌ای از فیلم «به هر قیمت»

شخصیت دنیس کواید در فیلم هم به همسر خود خیانت می‌کند و هم با زد و بند با یک شرکت بذرهای اصلاح‌شده به مشتریان خیانت می‌کند. سئوالی که فیلم را پیش می‌برد این است که آیا او به راه راست بازمی‌گردد یا به فریب‌کاری ادامه می‌دهد، اما آنچه در پایان ارائه می‌شود، خیلی تیره‌تر است.

«به هر قیمت»‌ پنجمین فیلم بلند سینمایی بحرانی است. او سال 1975 در کارولینای شمالی در خانواده‌ای ایرانی به دنیا آمد و دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیا در نیویورک است. پدر و مادر بحرانی سال 1968 به آمریکا مهاجرت کردند.

پایان‌نامه دانشجویی بحرانی فیلمی به نام «بیگانگان» بود که سال 2000 در ایران ساخته شد. او سال 2005 با فیلم «گاریچی» به شهرت رسید. این فیلم اولین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و بعدها در جشنواره‌های مختلف مانند لندن، تسالونیکی و ساندنس روی پرده رفت.

«اوراقچی» فیلم بعدی او سال 2007 برای اولین بار در دنیا در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن نمایش داده شد و در جشنواره‌های تورنتو، لندن، برلین، استانبول، سیدنی، کارلووی واری و ... نیز به نمایش درآمد.

«خداحافظ سولو» فیلم بعدی بحرانی هم سال 2008 اولین بار در جشنواره ونیز روی پرده رفت و بعد در جشنواره‌های تورنتو، لندن، کارلووی واری و... نمایش داده شد.

روز جمعه همچنین فیلم «بهشت: ایمان» به کارگردانی اولریش سیدل فیلمساز اتریشی تولید مشترک اتریش، فرانسه و آلمان در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

فیلم سینمایی به هر قیمت, کارگردان فیلم سینمایی به هر قیمت, رامین بحرانی

مایکل چیمینو فیلمساز آمریکایی در لیدو تقدیر شد  

شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز 29 اوت (8 شهریور) با نمایش فیلم «بنیادگرای ناراضی» ساخته میرا نائیر فیلمساز هندی در بخش خارج از مسابقه آغاز شد و تا 8 سپتامبر (18 شهریور) ادامه دارد.

روز پنجشنبه فیلم‌های «خیانت» به کارگردانی کیریل سربرنیکوف از روسیه و «سوپراستار» ساخته زاویه ژیانولی از فرانسه و بلژیک به عنوان اولین رقبای شیر طلای جشنواره ونیز 2012 نمایش داده شدند. «سوپراستار»‌ با بازی کاد مراد داستان مردی معمولی است که شبانه خود را هدف جنون رسانه‌ای می‌یابد.

روز پنجشنبه همچنین یک نسخه جدید از فیلم کلاسیک «دروازه بهشت»‌ ساخته سال 1980 مایکل چیمینو فیلمساز آمریکایی در لیدو نمایش داده شد. کریس کریستوفرسن در «دروازه بهشت» که داستان آن در وایومینگ سال‌های 1890 روی می‌دهد، نقش یک کلانتر را بازی می‌کند.

برگزارکنندگان جشنواره در عین حال با اعطاء جایزه پرسول از چیمینو تقدیر کردند. چیمینو 73 ساله که تبار ایتالیایی دارد برای فیلم «شکارچی گوزن» برنده جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان شده است..../خبرآنلاین