فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چهره حضرت عباس (ع) نورانی پخش می شود



 

 چهره حضرت عباس (ع) نورانی پخش می شود

 

 تهیه کننده مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" طی تماسی با خبرگزاری مهر اعلام کرد برطبق مذاکرات انجام شده با جلوه های ویژه چهره حضرت عباس (ع) در مجموعه مختارنامه نورانی پخش می شود و این سریال کوتاه نمی شود.

محمود فلاح تهیه کننده مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" طی تماسی به خبرنگار مهر گفت: طبق مذاکرات و جلساتی که داشتیم قرار شد با انجام کار جلوه های ویژه چهره حضرت ابوالفضل (ع) در سریال "مختارنامه" نورانی شود، به همین دلیل این سریال کوتاه نمی شود.

همچنین حسن اسلامی مهر، رئیس مرکز سیمافیلم در گفتگویی اعلام کرده بود "تصاویر مربوط به چهره حضرت ابوالفضل (ع) در سریال مختارنامه حذف شد"، اما همین گفتگو بعد از چند ساعت تغییر و اعلام شد "چهره حضرت ابوالفضل (ع)همانند چهره معصومین در گذشته نمایش داده می شود."

تاکنون ۱۰ قسمت از سریال "مختارنامه" از شبکه یک پخش شده است. در روزهای اخیر به دلیل واکنش های مختلف درباره این سریال خبرهای مختلفی در ارتباط با چگونگی نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) شنیده شد.

در این مدت مراجع مختلف نظرات متفاوتی را برای نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) داشتند. آیت الله محمدعزالدین الحسینی زنجانی در این مورد در پاسخ به یک استفتاء اظهار داشتند: نشان دادن عظمت و شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیه کما هو حقه، در قالب فیلم و دیگر هنرها ممکن نیست، اما دست اندرکاران فیلم سعی کنند که با استفاده از روایات اهل بیت علیهم السلام و تاریخ های معتبر، سیمایی نزدیک به شخصیت حقیقی آن بزرگوار عرضه بکنند.

دیروز ۱۳ آذر ماه هم خبری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله وحید خراسانی منتشر شد. در این خبر اعلام شد ایشان در سخنانی که در آستانه ماه محرم الحرام در جمع انبوه مبلغان اعزامی ایراد کردند،اعلام کردند در صورتی که چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع) به صورت هنرپیشه به نمایش درآید، عاشقان قمر بنی هاشم(ع) در روز تاسوعای امسال محشری بر پا خواهند کرد که در روز قیامت کمر عوامل پخش چنین تصاویری را خواهد شکست.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به عظمت مقام حضرت ابوالفضل(ع) به بیان روایاتی از اهل بیت(ع) در شأن آن بزرگوار پرداخته و تصریح کردند: امام زین العابدین(ع)، یک نگاه کرد به "عبیدالله بن عباس بن علی بن ابی طالب(ع)"، چشمش به یتیم قمر بنی هاشم(ع) افتاد و اشک هایش سرازیر شد؛ بعد که گریه کرد و پس از بیان عظمت مصیبت روز عاشورا، فرمود: رحمت خدا بر عموی من عباس(ع)."

مجموعه "مختارنامه" به کارگردانی داوود میرباقری در بیش از ۴۰ قسمت زندگی و قیام مختار ابوعبیده ابن ثقفی ملقب به ابواسحاق را روایت می کند.

فریبرز عرب نیا، رضا کیانیان، جعفر دهقان، رضا رویگری، ژاله علو، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، داود رشیدی، پرویز پورحسینی، مهدی فخیم زاده، محمد صادقی، انوشیروان ارجمند، صالح میرزاآقایی و... در این مجموعه ایفای نقش کردند.

مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" روزهای جمعه ساعت ۲۲ از شبکه یک روی آنتن می رود.... / خبرگزارى مهر 


ویدیو مرتبط :
کلیپ فوق العاده تاثیر گذار حضرت عباس با چهره نورانی در فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین نظر میرباقری درباره تصویر چهره حضرت عباس (ع) در مختارنامه



 

آخرین نظر میرباقری درباره تصویر چهره حضرت عباس (ع) در مختارنامه

 

كارگردان مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» با بیان اینكه من هنوز تصمیمی مبنی بر حذف بخش های مربوط به حضرت ابوالفضل (ع) نگرفته ام، گفت: این امر مسأله ساده ای نیست و باید مدیریتش كنیم. باید شرایطی پیش بیاوریم كه ان شاءالله بتوانیم به بهترین شكل آن را منعكس كنیم

داوود میرباقری در گفت وگو با فارس درباره آخرین تصمیمات گرفته شده پیرامون چگونگی به تصویر كشیدن چهره حضرت ابوالفضل (ع) گفت: این امر مسأله ساده ای نیست و باید مدیریتش كنیم. باید شرایطی پیش بیاوریم كه ان شاءالله بتوانیم به بهترین شكل آن را منعكس كنیم.

وی ادامه داد: این بخش های سریال زحمتی است كه كشیده شده و نمی شود كه با به وجود آمدن یك جریان، كل آن را نادیده بگیریم.

میرباقری در پاسخ به این سؤال كه آیا این بخش ها حدف خواهند شد؟ تصریح كرد: من چنین تصمیمی را تا به این لحظه نگرفته ام.

كارگردان مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» همچنین درباره نورانی كردن چهره حضرت ابوالفضل (ع) نیز اظهار داشت: آن هم بحثی است و فعلاً یك گزینه هایی هست تا ببینیم مسیر بحث ها و جریان ها به چه سمتی پیش می رود. فعلا هم هفت الی هشت هفته به پخش بخش های مربوط به حضرت ابوالفضل (ع) مانده است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال كه آیا از شیوه های جدید و نویی برای به تصویر كشیدن چهره حضرت ابوالفضل (ع) استفاده خواهید كرد؟ پاسخ داد: الآن من چیزی نمی توانم بگویم. در حال حاضر ما درگیر یك سری مباحث خیلی پیچیده هستیم و باید ببینیم سرانجامش چه می شود و ببینیم این امكان به ما داده می شود كه به شكل خلاقانه تری با آن برخورد كنیم یا خیر؛ و هنوز این مسأله خیلی باز نشده است كه با چه شیوه ای با آن مواجه شویم.... /خبرگزارى فارس