فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

چهره تحلیلگر BBC برای مانی حقیقی در جشنواره فجر دردسرساز شد!



اخبار,اخبار فرهنگی,مانی حقیقی

شورای پروانه نمایش با دیدن جدیدترین فیلم مانی حقیقی که حاوی تصاویر و اظهاراتی از مسعود بهنود تحلیلگر شبکه خبری بی بی سی فارسی است خواستار حذف وی از این فیلم گردیده است.

حذف مسعود بهنود از فیلم "اژدها وارد می شود" صحت دارد؟
"مسعود بهنود"تحلیلگر شبکه خبری بی بی سی فارسی از فیلم "اژدها وارد می شود"و کنار گذاشته شدن احتمالی این فیلم از بخش سودای سیمرغ خبر داد.چه فیلمی جایگزین این اثر خواهد شد؟


در حالیکه آثار راه یافته به بخش های مختلف مسابقه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر این روزها مرحله بازبینی شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی را برای صدور مجوز موقت جهت نمایش محدود در روزهای جشنواره را طی می کنند، گفته می شود چند فیلم از جمله فیلم اژدها وارد می شود به کارگردانی مانی حقیقی با اصلاحاتی روبرو شده است که شاید منجر به حذف این فیلم از بخش سودای سیمرغ جشنواره شود.


بر اساس این گزارش بر اساس شنیده ها، شورای پروانه نمایش با دیدن جدیدترین فیلم مانی حقیقی که حاوی تصاویر و اظهاراتی از مسعود بهنود تحلیلگر شبکه خبری بی بی سی فارسی است خواستار حذف وی از این فیلم گردیده و حقیقی در مقابل ترجیح داده است این فیلم را از جشنواره دوره سی و چهارم خارج نماید؛ که به این ترتیب تعداد آثار سینمایی بخش اصلی به ۲۱ فیلم تقلیل می یابد.


فارغ از اینکه اکران این فیلم در آینده با وجود شخصیتی چون مسعود بهنود که در مواقع مختلف سیاسی نسبت به اتفاقات جمهوری اسلامی ایران از جمله فتنه ۸۸ همچون سایر همکارانش در شبکه بی بی سی فارسی نقش مخربی داشته، چه خواهد بود اما خبرهای رسیده از جایگزین این فیلم در جشنواره قابل تامل است.


گفته می شود در پی عدم پذیرش برخی آثار در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، بسیاری از صاحبان آثار با لابی های متعدد به ویژه با تکیه بر برخی فیلمسازان مطرح و شناخته شده و یا مسئولان تآثیرگذار در صدد جلب نظر مدیران جشنواره و هیآت انتخاب در تجدید نظر در خصوص فیلم های جامانده هستند.


بر پایه همین اخبار که صحت آن هنوز از سوی مرجعی رسمی تآیید نشده است، محمد رضا شفیعی و جواد نوروزبیگی که به تازگی از سفر آمریکا به کشور بازگشته است از جمله کسانی هستند که برای ورود فیلم های تولیدی خود به ترتیب بنام "هیهات" در ۴ اپیزود به کارگردانی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، هادی مقدم دوست و روح الله حجازی ( که هیآت انتخاب تنها دو اپیزود آماده آن را دیده بود) و نیز "ربوده شده" به کارگردانی بیژن میرباقری در بخش سودای سیمرغ مهمترین رویداد سینمایی کشور تلاش می کنند.


زمزمه این اخبار تا حدی از روز گذشته جدی شده است که گفته می شود یکی از فیلمسازان مطرح کشور که این روزها فیلمش همچنان بر پرده سینماست و از فروش میلیاردی نیز برخوردار است در جهت رایزنی و دفاع از فیلم بیژن میرباقری همراه با نوروزبیگی در موزه سینما حضور پیدا کرده و با دبیر جشنواره در این زمینه به گفتگو پرداخته است. ضمن اینکه شفیعی نیز از نفوذ خود در بین مدیران ارشد کشور در برخی دستگاههای دولتی در این مسیر بهره جسته است.

حال جدا از صحت و سقم این اخبار باید دید محمد حیدری که تمام تلاش خود را برای استقرار نظم در فرایند اجرایی جشنواره دوره سی و چهارم بکار بسته است آیا به رغم عدم رعایت برخی زمان بندی های از قبل اعلام شده، همچنان با همان تعداد فیلم های قبلی، میزبان مخاطبان سینما در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو خواهد بود یا بسان دوره های قبل باید تن به فشارها، لابی ها و شاید هم تجدید نظرهای ضروری در قبال برخی آثار بدهد که به احتمال قوی از سوی هیآت انتخاب حقی ازشان ضایع شده و بدون پشتوانه های آنچنانی خواستار حضور در بخش های مسابقه جشنواره هستند؟

اما در ادامه در پی این اخبار مانی حقیقی به این شایعات واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود نوشت : خوش و خرم باشید، به شایعه ها توجه نكنید و فقط اخبار منابع معتبر را دنبال كنید. اژدها وارد مى شود! در بخش مسابقه جشنواره فجر، ٢٢-١٢ بهمن ١٣٩٤ حضور دارد.
اخبار فرهنگی و هنری - سینما پرس


ویدیو مرتبط :
صحبت های جنجالی مانی حقیقی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره متفاوت نیوشا ضیغمی در جشنواره فجر!



بدون شرح!

 

 

نمایش فیلم زم‌هریر در سینمای مطبوعات با واکنش‌های متفاوتی همراه بود که در نهایت با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ جنجالی پایان یافت.

 

نیوشا ضیغمی

 

نیوشا ضیغمی

 

نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی

شیلاخداداد