فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پیش تولید "سرخابی" به زودی آغاز می شود



 

 

 

پیش تولید فیلم سینمایی"سرخابی" به کارگردانی محمد آهنگرانی و تهیه کنندگی رضا آشتیانی بعد از بازنویسی فیلمنامه آغاز می شود.

آشتیانی در این باره به خبرنگار مهر گفت: فیلمنامه فیلم سینمایی "سرخابی" نوشته حسین صفی است و زیرنظر من و محمد آهنگرانی توسط شورای نویسندگان در حال بازنویسی است. بعد از پایان بازنوسی پیش تولید این فیلم آغاز می شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ روز دیگر بازنویسی به پایان می رسد. هنوز عوامل و بازیگران فیلم قطعی نشده اند چون باید بر مبنای فیلمنامه انتخاب شوند. "سرخابی" یک کمدی موقعیت و ورزشی است و درارتباط با تیمهای پرسپولیس و استقلال ساخته می شود. در این فیلم از بازیگران شناخته شده و حرفه ای استفاده می شود.

آشتیانی افزود: همچنین پیش تولید فیلم سینمایی"هوش مصنوعی" را نیز بعد از بازنویسی آن آغاز می کنیم. کارگردان این فیلم شهاب ملت خواه است و فیلمنامه آن نیز زیر نظر من و ملت خواه در حال بازنویسی است که تا ۲۵ روز دیگر به پایان می رسد.

آشتیانی چند روز قبل سر صحنه تله فیلم "معمای ارتا " به کارگردانی حسن کاربخش در کرمان هنگام اسب سواری دچار سانحه شد..../خبرگزارى مهر

 

 



ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد



 

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد

 

 

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد

 

 

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره از آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در آبهای خلیج فارس خبر داد.

 


محمود زیرکچیان زاده در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در خلیج فارس گفت: از امروز تولید روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از میدان هنگام که با کشور عمان مشترک بوده، آغاز شده است.

 


وی افزود: برهمین اساس، امسال برای اولین بار در ایران نفت با درجه کیفیت و مرغوبیت ۴۲API صادر خواهد شد.

 


این مقام مسئول همچنین از برنامه ریزی شرکت ملی نفت برای توسعه فازهای دوم و سوم طرح توسعه میدان مشترک هنگام تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: پیش بینی می کنیم با توسعه فاز دوم این میدان مشترک نفتی با عمان تولید روزانه از این میدان به حدود ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

 


براساس گزارشهای موجود، برداشت عمان از میدان نفتی هنگام تاکنون از مرز ۳ میلیون بشکه گذشته است. عمان با مشارکت یک شرکت انگلیسی ، تولید نفت خام از این میدان مشترک را از اسفند ماه سال ۸۷ و با ساخت یک خط لوله به طول ۲۵ کیلومتر از بخش مشترک میدان هنگام - البخاء و استفاده از تاسیسات موجود در راس الخیمه امارات را با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه نفت در روز آغاز کرده است.

 


میدان مشترک هنگام در سال ۱۹۷۵ با حفر یک حلقه چاه در خلیج فارس کشف و به دنبال آن در سال ۲۰۰۶ میلادی، با حفر دومین چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد، میزان نفت درجای این میدان بیش از ۷۰۰ میلیون بشکه و گاز درجای آن، حدود ۲ تریلیون فوت مکعب است.

 


میدان نفتی "هنگام" در فاصله تقریبی ۴۵ کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. این میدان از نفتی با کیفیت API ۴۲ برخوردار است.... /  خبرگزارى مهر