فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پیش به سوی کرمانشاه



 

پیش به   سوی کرمانشاه

 

تعطیلات نوروزی تمام شده، اما شاید شما هم جزو کسانی باشید که امسال دنبال جور کردن مقدمان یک سفر بهاری برای اردیبهشت و خرداد می گردید. به خصوص که با پایان یافتن فروردین و رسیدن اردیبهشت طبیعت برگ جدیدی از زیبایی اش را رو می کند و فرصت خوبی فراهم می کند تا برای سفرهای آخر هفته برنامه بریزید.

پیشنهاد ما برای چنین سفری كرمانشاه است كه به دلیل موقعیت خاص اقلیمی، دارای مراتعی سرسبز و دره‌هایی پوشیده از جنگل است و به خاطر همین پوشش زیبای طبیعی و آب و هوای معتدل، یكی از بهترین و جذاب‌ترین نقاط كشور برای اتراق است.

 

سعی كنید در این سفر، پارك جنگلی طاق بستان ـ یكی از پر جاذبه‌ترین مناطق شهرستان كرمانشاه ـ را هم از دست ندهید.

 

پیش به سوی کرمانشاه

 

 

 

كوهستان و فضای سبز، چشمه، دریاچه‌های مصنوعی و نقش برجسته‌هایی از دوره ساسانی، محیطی جذاب و دیدنی را در این پارك رقم زده است.

 

درباره خوبی این منطقه همین‌قدر بگوییم كه به‌خاطر زیبایی و دلچسبی آب و هوایش همواره مورد توجه پادشاهان و محل شكار و تفریح آنها بوده است، به طوری كه اگر دقت كنید، در دو طرف ایوان بزرگ طاق بستان، صحنه‌های حجاری شده شكار شاه ساسانی را می‌بینید و احتمالا با كمی تامل، در كنار چهچهه پرندگان، همهمه سواران در جستجوی شكار را هم خواهید شنید.

 

 

پیش به سوی کرمانشاه

 

 

منطقه ریجاب و بان زرده در 120 كیلومتری شمال غربی شهر كرمانشاه هم از آن جاهایی است كه از سفر به آن پشیمان نخواهید شد؛ كوه‌های سر به فلك كشیده و برفگیر دالاهو كه دامنه‌هایش پوشیده از جنگل و درختان انجیر و گردو است، این منطقه زیبا را در برگرفته و رودخانه زیبا و خروشان سراب ریجاب كه از فرط زیبایی تصویری از نهرهای بهشتی را نشانتان می‌دهد، با گذر پیچ ‌در پیچ و افسونگرش در پستی و بلندی این منطقه، گرد خستگی یك ساله را از چشم و روح و روانتان می‌شوید و با خود به دوردست‌های بی‌برگشت می‌برد.

 

پیش به سوی کرمانشاه

 

 

در این منطقه زیبا حتی می‌توانید با دیدن آثاری مانند قلعه یزدگرد و زیارتگاه‌های بابا‌یادگار و ابودجانه، تاریخ را هم مرور كنید.

 

محوطه بزرگ و تاریخی بیستون هم كه آثاری را از دوران پیش از تاریخ تا به امروز در خود جای داده است، در شرق شهر كرمانشاه با جذابیت‌های تاریخی و طبیعی فراوانش، شما را به سوی خود می‌خواند تا صدای اندوهناك تیشه فرهاد كه هنوز از لابه‌لای كوه‌های بیستون به گوش می‌رسد، در جان عاشق شما هم زمزمه كند.
کرمانشاه,

 

مشهورترین و مهم‌ترین اثر باستانی این محوطه، نقش برجسته و كتیبه داریوش بزرگ بر صخره‌ برافراشته بیستون است كه دیدنش خالی از لطف نیست.

 

 

پیش به سوی کرمانشاه

 

 

پیش به سوی کرمانشاه

 

 

پیش به سوی کرمانشاه

 

منبع: جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
طنز زیبا شبکه کرمانشاه-کرمانشاه 20-شونیوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در سه استان لرستان ،ایلام و کرمانشاه



 

 

پایان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در سه استان لرستان ،ایلام و کرمانشاه

 

بیش از ۲۷ هزار نفر به تماشای فیلم های بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در سه استان لرستان ،ایلام و کرمانشاه نشستند

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان لرستان، روز جمعه ۲۳ مهر ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک ، این مراسم با حضور مهدی مسعود شاهی مدیر عامل موسسه جشنواره ها، ناصرباکیده و بابک خانیان و مدیران استانی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد.پخش نماهنگی در خصوص استقبال مخاطبان از جشنواره و همچنین اهدای ۵ جایزه از طریق قرعه کشی بین تماشاگران این رویداد، از جمله بخش های این مراسم بود.

در مراسم اختتامیه جشنواره در استان لرستان، همچنین هیات داوران ۹نفر کودک و نوجوان این استان ، فیلم "دیو و دلبر" ساخته وحید نیکخواه آزاد را به عنوان اثر برگزیده جشنواره معرفی کردند.در مجموع ۲۰ فیلم از بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان در استان لرستان به روی پرده رفت و بیش از ۱۰ هزار نفر از برنامه های این رویداد در استان استقبال کردند.

آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان ایلام نیز روز پنج شنبه ۲۲ مهر ماه برگزار شد.

در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان ایلام از هنرمندان پیشکسوت این استان تقدیر شد. در مجموع ۱۷ فیلم از جشنواره فیلم کودک در استان ایلام به روی پرده رفت و بیش از ۷ هزار نفر از مردم این استان به ویژه کودکان و نوجوانان از این رویداد استقبال کردند.

بر پایه این گزارش استاندار ایلام در جلسه ای با مهدی مسعود شاهی مدیر عامل موسسه امور جشنواره ها بر گسترش زیر ساخت های فرهنگی استان ایلام به ویژه سینما در این استان با توجه به استعدادها و ظرفیت های فراوان ایلام تاکید کرد.وی همچنین ابراز امیداوری کرد که با توجه به استقبال فراوان مخاطبان از جشنواره فیلم کودک، سال آینده استان ایلام حضور پررنگ تری را در این رویداد تجربه کند.

همچنین مراسم پایانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه در استان کرمانشاه برگزار شد.

امسال بیش از ۱۰ هزار دانش آموز از نمایش فیلم های جشنواره فیلم کودک در ۳ سالن استان کرمانشاه استقبال کردند و این آمار نمود تعامل جدی جشنواره با آموزش و پرورش این استان است .تقدیر مسئولان استانی جشنواره از فیلمسازان و هنرمندان کرمانشاهی از بخش های مراسم اختتامیه جشنواره در این استان بود..../ خبرگزارى مهر